16 lutego 2022

TAG: Moje blogowe sekrety

Prowadzenie bloga

Hejka!

Zapraszam Cię na blogowy TAG.

 

 

TAG: Moje blogowe sekrety wypatrzyłam u Sabiny z bloga Okiem Marzycielki. Tak mi się spodobał, że postanowiłam zrobić go u siebie. Kilkanaście lat temu tagi były bardzo popularne, teraz pojawiają się sporadycznie. Szkoda, bo to świetny sposób, by lepiej poznać twórcę danego bloga, a także Czytelników, jeśli zdecydują się odpowiedzieć na kilka pytań w komentarzu. Myślę, że warto reaktywować ten zanikający typ wpisów. Zaczynajmy więc!

 

Blog: Read more/ Czytaj więcej napis z drewnianych klocków

 

 

1. Ile czasu prowadzisz bloga i jak często publikujesz posty?

 

Jeśli liczyć mój pierwszy blog (więcej na ten temat przeczytasz w poście: Jak zaczęła się moja przygoda z blogowaniem?), który założyłam w 2012 roku, to w tym roku stuknie mi już okrągłe 10 lat blogowania. Wow! Uświadomiłam to sobie dopiero, tworząc ten wpis. Natomiast ten blog zaczęłam prowadzić pod koniec 2016 roku, więc będzie on obchodził 6 urodziny. Staram się publikować treści co 3 dni. Wiadomo, czasem zdarzają się obsuwy, kilkudniowe przerwy ale staram się dodawać wpisy regularnie.

 

 

2. Ile razy dziennie zaglądasz na bloga i czy robisz to w pierwszej kolejności?

 

Na bloga zaglądam kilka razy dziennie. Ale nie jest to już tak obsesyjne, jak w początkach blogowania. :D Sprawdzenie bloga nie jest pierwszą czynnością, którą robię rano, natomiast jest jedną z pierwszych. Co więcej, na bloga wchodzę przed Instagramem.

 

 

3. Czy Twoja rodzina i Twoi znajomi wiedzą, że prowadzisz bloga?

 

Wiedzą, ale nie wszyscy. Cenię sobie prywatność. Kiedyś bardzo mało osób było wtajemniczonych w moje poczynania. Teraz staram się być bardziej otwarta i doceniać to, co robię.

 

 

4. Posty jakiego typu interesują Cię u innych blogerek?

 

Bardzo lubię wpisy ze stylizacjami, można się zainspirować, a także wszelkiego rodzaju polecajki filmowo- serialowe.

 

Praca przy komputerze

 

 

5. Czy zazdrościsz czasem blogerkom?

 

Hmmm... żeby zazdrościć to raczej nie. Natomiast podziwiam to, ile pracy wkładają inne blogerki w tworzenie swoich internetowych zakątków, ich determinację i regularność w publikowaniu, ciekawe pomysły na wpisy oraz piękne zdjęcia.

 

 

6. Czy zdarzyło Ci się kupić jakiś kosmetyk tylko po to, by móc go zrecenzować na swoim blogu?

 

Tak, zdarzyło mi się to w przeszłości, he, he. Kto tak nigdy nie zrobił, niech pierwszy rzuci kamieniem? :D Obecnie staram się robić przemyślane zakupy i wybierać takie produkty, których potrzebuję. Na moim blogu posty kosmetyczne pojawiają się bardzo rzadko.

 

 

7. Czy pod wpływem blogów urodowych kupujesz więcej kosmetyków, a co za tym idzie, wydajesz więcej pieniędzy?

 

Zdecydowanie nie! Lubię się mniej więcej orientować w produktach z branży beauty, ale nie szaleję z kupowaniem kosmetyków, bo ktoś coś poleca. Dobieram produkty do moich potrzeb. Wyznaję zasadę, że im mniej, tym lepiej. Jeśli zaś chodzi o ubrania, to też nie kupuję ich pod wpływem blogów modowych, czy najnowszych trendów. Wybieram to, co mi się podoba i w czym dobrze się czuje. Jasne, czasem się zainspiruję, podpatrzę coś u kogoś, ale to nie jest takie ślepe podążanie za modą, byle coś mieć, bo jest popularne i wszyscy to mają.


 

8. Co blogowanie zmieniło w Twoim życiu?

 

Bardziej otworzyłam się na świat i dzielenie się swoim zdaniem. Poznałam osoby o podobnych zainteresowaniach. Czytając blogi innych, wciąż poszerzam wiedzę z różnych dziedzin. Blog jest taką moją oazą i odskocznią od codzienności. Gdy w innych obszarach życia nie dzieje się po mojej myśli, jest mi źle, to wiem, że ma mój internetowy zakątek i wiernych Czytelników, którzy swoimi komentarzami dodają mi motywacji do działania. Choć czasem zdarza się, że zmęczenie bierze górę, brak mi pomysłów na ciekawe wpisy, potrzebuję przerwy, to nie wyobrażam sobie życia bez blogowania.


TAG: Moje blogowe sekrety


 

9.  Skąd czerpiesz pomysły na nowe posty?

 

Z życia. Czasem pomysły rodzą się w mojej głowie podczas rozmowy z kimś, innym razem doświadczyłam czegoś ciekawego i chcę się podzielić wrażeniami. Czytanie blogów też nie pozostaje bez znaczenia. Jeśli chodzi o pomysły na stylizacje, to zdarzy się, że zobaczę ciekawe połączenie ubrań na wystawie sklepowej, bądź w filmie... Stworzyłam nawet wpis Gdzie szukać modowych inspiracji?, w którym dzielę się 14 źródłami, z których można czerpać natchnienie.

 

 

10. Czy miałaś kiedyś kryzys w prowadzeniu bloga tak, że chciałaś go usunąć?

 

Nigdy mi się to nie zdarzyło. Kryzysy, gorsze okresy owszem, bywały i to nie raz, ale nie chciałam usunąć bloga. To jest duża część mojego życia.

 

 

11. Masz jakieś rady dla początkujących blogerek?

 

Najważniejsze byś czerpała radość z tego, co robisz. Blogowanie powinno być przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem. To widać, kiedy ktoś wkłada w prowadzenie bloga całe swoje serce. Nawet jeśli inni będą sceptycznie nastawieni do Twojej blogowej działalności, rób to, co kochasz. To Twoje życie. Natomiast z takich technicznych kwestii - twórz treści regularnie i wchodź w interakcje z Czytelnikami. Wymiana doświadczeń bardzo ubogaca.

 

TAG: Moje blogowe sekrety

 

 

12. Kto robi Ci zdjęcia na bloga?

Moją nadworną fotografką jest Mama. Ileż ona musi mieć do mnie cierpliwości! Z roku na rok robienie zdjęć idzie jej coraz lepiej. Jestem jej niezwykle wdzięczna, że poświęca mi swój cenny czas. Jeśli chodzi o pozostałe zdjęcia, wykonuję je sama, bądź w przypadku takich wpisów, jak dziś, korzystam z banków darmowych zdjęć.

 

 

13. Co najbardziej denerwuje Cię w blogach innych dziewczyn?

 

Uważam, że każdy ma prawo prowadzić bloga tak, jak mu się podoba i nie mi oceniać sposób, w jaki to robi. Każdy ma swój gust. Natomiast jest kilka rzeczy, o które warto zadbać, by bloga czytało się przyjemniej. Ścianom tekstu mówimy nie! Dłuższy tekst dobrze jest podzielić na mniejsze fragmenty i uatrakcyjnić zdjęciami. Jeśli spodobała Ci się jakaś grafika, tekst lub cokolwiek innego u kogoś na blogu dobrą praktyką jest zapytanie osoby o zgodę na umieszczenie tego na Twoim blogu, a także dodanie adnotacji, kto jest tego autorem.

 

 

14. Ile zajmuje Ci przygotowanie posta?

 

To zależy. Zwykle kilka godzin, nie liczę ile dokładnie, a bywa że kilka dni, jak w przypadku podsumowań miesiąca, czy Blogmasów z zawartością kalendarzy adwentowych. Na przygotowanie wpisu składa się kilka etapów, to nie tylko samo tworzenie treści, ale też wymyślenie stylizacji, skompletowanie i przygotowanie ubrań, przygotowanie miejsca na zdjęcia (jeśli robione są w domu), samo robienie zdjęć, obróbka, pisanie tekstu oraz jego formatowanie itp. Także to nie jest takie hop-siup.

 

 

15.  Jak przerabiasz zdjęcia?

 

Do obróbki zdjęć wykorzystuję darmowy program PhotoScape.

 

 

16. Czy nadal uważasz swoje fotografie za amatorskie?

 

Tak, nie jestem profesjonalnym fotografem i na ten moment nie mam takich aspiracji, ale mam większą świadomość niż kiedyś, jakie czynniki wpływają na jakość zdjęć. Staram się też poszerzać wiedzę, jak robić lepsze zdjęcia obserwując osoby związane z fotografią w Internecie.

 

***

Jakie są Twoje blogowe sekrety? 

Chętnie poczytam Twoje odpowiedzi na chociaż kilka pytań z TAGu. 

23 komentarze:

  1. Świetny post, widać że z pasją wprowadzisz swój blog. Gratuluję i chętnie czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, Doroto, za moc miłych słów. Cieszę się, że chętnie do mnie zaglądasz. <3

      Usuń
  2. Ciekawy tag, dowiedziałam się z niego kto robi Ci zdjęcia! A nie raz się zastanawiałam nad tym :D
    Też lubię posty kulturalne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, widzisz, czyli taki tag był potrzebny. :D
      Super, piąteczka! ;)

      Usuń
  3. Bardzo fajny i ciekawy post.Milo Cie bylo lepiej poznac w ten sposob :-)Ja chcialam pare razy usunac swego bloga jednak stwierdzilam ze go zostawie aby moi potomni go sobie obejzeli ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że wpis Ci się spodobał. ;)
      Fajnie, że jednak nie usunęłaś bloga. To super pamiątka. ;)

      Usuń
  4. 10 lat to już naprawdę sporo, gratuluję wytrwałości! U mnie mija właśnie 6. rok, wcześniej prowadziłam inny blog, ale może to było pół roku. Twoim 10 latom nie dorównuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Amelko! ;) Blog to bardzo ważna część mojego życia. ;)
      Moje gratulacje! 6 lat to świetny wynik. Lubię zaglądać na Twój blog. Poruszasz mnóstwo ciekawych i ważnych tematów. ;)

      Usuń
  5. Wow, przede wszystkim gratuluję wytrwałości, i co najważniejsze, że nie straciłaś serca do swojej pasji :) Też korzystam z PhotoScape'a do obróbki zdjęć. Podpisuję się równię obiema rękami przed unikaniem zakupów typowo pod bloga, choć sam to w przeszłości robiłem... A co do fotografa to ostatnimi czasy najczęściej jest o moja przyjaciółka. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. ;) O, to w takim razie piąteczka! Ten program jest bardzo funkcjonalny. ;) Człowiek uczy się całe życie.
      Twoja przyjaciółka robi świetne zdjęcia. Brawa dla niej! ;)
      Dziękuję, że zechciałeś odpowiedzieć na kilka pytań. ;)

      Także przesyłam Ci pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Gratuluję wytrwałości :)
    Mi niejednokrotnie zdarzało się myśleć o usunięciu bloga- zawsze wtedy robię sobie dłuższą przerwę od blogowania :)
    Zdjęcia na bloga robię zazwyczaj sama, i obrabiam je w Snapseedzie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Ewo! ;)

      Każdy czasem potrzebuje przerwy, by odpocząć, zebrać myśli i pomysły na nowe wpisy. ;)

      Super, że z robieniem zdjęć dajesz sobie radę sama. Podziwiam! A o aplikacji Snapseed słyszałam, ale ja wolę obrabiać zdjęcia na komputerze. ;)

      Dzięki, że podzieliłaś się swoimi blogowymi sekretami. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  7. Cześć Moniko! :)

    Świetny blogowy TAG. Ja podobnie jak Ty prowadzę bloga dla frajdy, z pasji, lubię to co robię :) I mnie podobnie jak Ciebie blogowanie bardziej otworzyło na świat :) No i mi mama też zdjęcia robi a ostatnio nawet tato :D

    Życzę Ci powodzenia w dalszym blogowaniu, lubię zaglądać na Twojego bloga ❤️

    Pięknego dnia życzę, u mnie strasznie wieje.

    Buźka :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Dziękuję. <3 Wow, ile mamy wspólnego. Super! Fanie, że także tato zaczął Ci pomagać przy robieniu zdjęć. To się bardzo ceni. ;)

      Dziękuję, Kochana! <3 Też bardzo lubię odwiedzać Twój blog. <3

      U mnie też wieje, ale tragedii nie ma. Znów jednak przyszedł alert.

      Buziaki! ;*

      Usuń
  8. Bardzo fajny pomysł na wpis :D To prawda, że komentarze czytelników dodają motywacji do działania, a samo blogowanie potrafi sprawić wiele radości jeżeli prowadzi się go z pasji,
    a niżeli z obowiązku :) Moja rodzina raczej nie wie, że prowadzę bloga. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie. ;)
      Zgadzam się z Toją opinia o blogowaniu. ;)
      To mnie zaskoczyłaś.
      Także pozdrawiam! ;)

      Usuń
  9. miło było poznać Ciebie i Twój blog nieco bardziej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miło było mi napisać o sobie trochę więcej niż zwykle. ;)

      Usuń