23 lipca 2020

Gdzie szukać modowych inspiracji?

Gdzie szukać modowych inspiracji?

Hejka!

Skąd czerpać modowe inspiracje? Zebrałam 14 różnych źródeł. Zapraszam!



Nie masz pomysłu, jak połączyć ze sobą ubrania, które masz w szafie, by stworzyły ciekawą całość? Poszukaj modowych inspiracji. Mówi się, że pomysły można znaleźć dosłownie wszędzie. To prawda, jednak dzisiaj chcę to nieco bardziej sprecyzować, dlatego stworzyłam listę, w której zebrałam aż 14 źródeł mogące stanowić dla Ciebie modowe (ale nie tylko) inspiracje.


1. Media społecznościowe, np. IG, Facebook.


Social media, takie, jak Instagram, czy Facebook to kopalnia inspiracji i pierwsze, co przychodzi na myśl, jeśli chodzi o szukanie pomysłów. Możesz wyszukiwać i śledzić interesujące Cię #hashtagi lub  profile osób, marek, czy sklepów. Ponadto znajdziesz tam też filmiki z modowymi inspiracjami.


2. Blogi.


W moim zestawieniu nie mogło zabraknąć blogów. W tych internetowych zakątkach oprócz pomysłów na stylizacje znajdziesz także modowe porady, wskazówki, czy ciekawostki. Możesz śledzić strony popularnych szafiarek, influencerek, ale też tych mniej znanych pasjonatek mody, które też robią świetną robotę.


Skąd czerpać modowe inspiracje?

3. YouTube.


Czego tam nie znajdziesz? Uwielbiam na YouTube oglądać haule zakupowe, czy jakieś wyzwania modowe. Ostatnio zupełnie przypadkiem natrafiłam na filmik, dzięki któremu wpadłam na pomysł, jak wystylizować sukienkę, którą kupiłam, by używać jej jako halki. Efekty sesji zdjęciowej zobaczysz już niedługo na moim blogu.


4. Pinterest.


Tę stronkę zna chyba każdy. Ja nie korzystam, ale słyszałam, że gdy ktoś zacznie szukać inspiracji na Pintereście, to może przepaść nawet na kilka godzin. Także radziłabym z tym narzędziem uważać. :D


5. Urstyle.


O tej stronce pisałam w poście 5 przydatnych narzędzi dla blogera. Tak w skrócie, Urstyle umożliwia tworzenie kolaży z ubrań i akcesoriów (także wnętrzarskie, związane ze sztuką oraz urodą). Ponadto możesz oglądać prace innych i czerpać z nich inspiracje. Brzmi zachęcająco, prawda?


Gdzie znaleźć modowe inspiracje?


6. Magazyny i portale modowe, np. Vogue.


Na portalach i w magazynach modowych  znajdziesz informacje o najnowszych trendach wraz z propozycjami wykorzystania  ich w stylizacjach, a także zdjęcia z pokazów mody wraz z komentarzami. To doskonała propozycja, jeśli nie masz czasu samej przeglądać wydarzeń z branży modowej. Tutaj masz wszystko w jednym miejscu.


7. Pokazy mody.


Jeśli masz więcej czasu lub po prostu chcesz poczuć niezapomniany klimat, możesz wybrać się na pokaz mody lub obejrzeć go w Internecie, wchłonąć dawkę inspiracji i samej wyrobić sobie zdanie o najnowszych trendach.


8. Filmy i seriale.


To jedno z moich ulubionych źródeł będących inspiracją do tworzenia stylizacji. Myślę, że to widać, bo seria Stylizacja-inspiracja, która ukazuje się na moim blogu co miesiąc, mówi sama za siebie. Uwielbiam, gdy oprócz wciągającej historii, mogę nacieszyć oczy pięknymi outfitami. Czasem niektóre elementy filmowych, czy serialowych stylizacji (np. jakiś naszyjnik) tak bardzo mi się podobają, że też chcę takie mieć.


Gdzie szukać modowych inspiracji?


9. Literatura, malarstwo.


Pomysły mogą przyjść do głowy także podczas czytania książek, zwłaszcza szczegółowych opisów strojów, czy w czasie podziwiania obrazów (i to niekoniecznie przedstawiających ludzi odzianych w jakieś szaty, ale inspiracje kolorystyczne możesz czerpać z obrazów niezależnie od ich tematyki).


10. Otoczenie i inni ludzie.


Wystarczy rozejrzeć się wokół. Poobserwować ludzi idących ulicą, czy robiących zakupy w sklepie. Najwięcej inspiracji odnajdziesz w dużych miastach, chociaż i w tych mniejszych, czy na wsi można znaleźć jakieś modowe perełki w postaci ciekawych stylizacji innych ludzi. Często inspiracje można dostrzec także na sklepowych wystawach.


11. Przyroda.


Natura to źródło, z którego możesz czerpać inspiracje dotyczące łączenia ze sobą barw. Spójrz w niebo, przyjrzyj się bliżej kwiatom. W przyrodzie znajdziesz gotowe rozwiązania kolorystyczne.


Gdzie szukać modowych inspiracji? Google grafika


13. Albumy ze zdjęciami.


Jak to się mówi, moda wraca. Trendy, które kiedyś święciły triumfy, znów wracają do łask. Wiedząc o tym, inspiracji możesz poszukać, przeglądając Twoje stare zdjęcia, a nawet w albumach z fotografiami Twoich rodziców, czy dziadków. Nie dość, że przywołasz z pamięci piękne chwile, to jeszcze być może wpadniesz na pomysł nowej stylizacji. Same korzyści.


14. Google grafika.


Być może nie jest to zbyt popularny sposób na szukanie inspiracji (albo po prostu rzadko się o nim wspomina), jednak lubię z niego korzystać, nie tylko szukając pomysłów na outfity, ale też różnych informacji. Interesujące Cię rzeczy możesz wyszukać wpisując słowa kluczowe w pasek wyszukiwarki, albo po prostu przeciągnąć wybrane zdjęcie (które masz na komputerze) do wyszukiwarki i w ten sposób Google wyświetli Ci obrazy podobne wizualnie/ takie same tylko w innych rozmiarach  (jest to tzw. wyszukiwanie obrazem).

***

Gdzie Ty szukasz modowych (lub jakichś innych) inspiracji?

Z którego źródła inspiracji korzystasz najczęściej? Co jeszcze dodałabyś do tej listy?

34 komentarze:

  1. Kiedyś często przeglądałam różne strony w poszukiwaniu inspiracji - tych modowych i nie tylko. Pamiętam, że 'modne' były strony typu stylowi.pl, zszywka itp. Teraz chyba to zaginęło :D No i moje zainteresowania się znacznie zmieniły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Zszywce słyszałam, ale o tej pierwszej stronce nie. Zaciekawiłaś mnie, więc sprawdziłam i one wciąż istnieją. :D Dzięki za podpowiedź, gdzie jeszcze szukać inspiracji. ;)

      Usuń
  2. Dzień dobry, jak się masz? Jestem Brazylijczykiem, pochodzę z Rio de Janeiro i szukam nowych obserwatorów dla mojego bloga. Z przyjemnością pójdę za twoimi. Nowi przyjaciele są również mile widziani, bez względu na odległość.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      mam się dobrze dziękuję. A Ty, jak się masz?

      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam! ;)

      Usuń
  3. Dobry wieczór Moniczko! :)

    Ja osobiście najbardziej lubię portal Pinterest oraz Google Grafika :) No i lubię czytać wpisy na blogach w tym na Twoim <3

    Jak chodziłam do liceum to razem z koleżanką godzinami przeglądałyśmy zdjęcia na ZSZYWKA.PL :)

    Wpadłaś na super pomysł z tym wpisem :) O urstyle nie słyszałam nigdy wcześniej ;)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      To widzę, że szukamy inspiracji w podobnych miejscach (poza Pinterestem). ;) Ależ mi miło. Cieszę się, że lubisz do mnie zaglądać. Ja też lubię do Ciebie wpadać i patrzeć, jaką nową stylizację stworzyłaś. <3

      Słyszałam o tej stronce, ale z niej nie korzystała. Z tego, co się orientuję, wciąż istnieje. ;)

      Dziękuję. Cieszę się, że tematyka wpisu Ci się spodobała. Czasem i mi brak weny, więc fajnie mieć zebrane w jednym miejscu źródła, z których można skorzystać tworząc stylizacje. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  4. Ja swoich inspiracji zazwyczaj szukam w różnych mediach społecznościowych lub z otoczenia albo podczas zakupów w sklepie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza podczas zakupów w galeriach handlowych można wypatrzeć fajne stylizacje. ;)

      Usuń
  5. Kiedyś częściej przeglądałam różne gazety czy programy o stylizacjach, ale nigdy się specjalnie nimi nie kierowałam. Noszę to co mi się podoba i w czym czuję się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze! ;) Super, że wybierasz to, co Ci się podoba. ;)

      We wpisie nie chodziło mi o to, by narzucać komuś, że ma się ubierać zgodnie z najnowszymi trendami, tylko wskazać miejsca, do których można zajrzeć, gdy nie mamy pomysłu, jak połączyć ze sobą ubrania, gdy chcemy spróbować czegoś nowego. Nie trzeba wcale kupować kolejnych ciuchów, tylko wykorzystać to, co mamy w szafie. ;)

      Usuń
  6. Ja inspiracji przeważnie szukam na portalach społecznościowych i czasem na blogach :) O urstyle pierwszy raz słyszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urstyle to stronka, która zastąpiła Polyvore. ;) Fajnie, że można połączyć korzystanie z mediów społecznościowych, czy przeglądanie blogów z szukaniem inspiracji. ;)

      Usuń
  7. Jeśli chodzi o szukanie inspiracji - zazwyczaj Instagram ,oraz inne blogi
    Mam kilka ulubionych blogerek ,zawsze u nich coś podpatrze 😉
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Internet wygrywa. Ja też najczęściej szukam inspiracji właśnie w Internecie. ;)

      Dziękuję Ci i też ślę pozdrowienia! ;*

      Usuń
  8. Ja bardzo często przeglądam magazyny :) Tam są fajne stylizacje czasami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak. W magazynach można podpatrzeć ciekawe stylizacje. ;)

      Usuń
  9. Witam Cię, Moni!
    Dawno tu nie byłam... aż mi się po filmowemu łezka w oku zakręciła :) Widzę wspaniały sztab czytelników, wiele komentarzy, ten sam dobry styl... miło mi się zrobiło :D
    Ja szukam inspiracji wszędzie - na ulicy, w domu, w szkole, w książkach (wiesz, jak dobrze jest samemu sobie wyobrazić kreację i marzyć o niej? A najlepiej zobaczyć ją w filmie?), a najczęściej - mnie znasz z tej strony zbyt dobrze - w filmach i tych wspaniałych kostiumach! I oczywiście u ikon mody (psst, znalazłam ostatnio zdjęcie Coco Chanel z lat dziesiątych XX wieku - wtedy to jeszcze mademoiselle Gabrielle - kiedy to jeszcze wiązano gorset i włosy z tyłu głowy - pani Chanel nie do poznania!)
    Będę wchodziła jak najczęściej, myślę, że z wzajemnością :)
    Pozdrawiam najserdeczniej jak mogę i trzymaj się!

    Zapraszam do kina:
    https://old53hollywood.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Emmo! ;)

      Jak miło, że wróciłaś i do mnie wpadłaś. ;) Cieszę się, że odwiedziny u mnie wprawiły Cię w dobry nastrój. ;)

      Pewnie, że fajnie wymarzyć sobie jakąś kreację. Tylko u mnie jest zwykle tak, że gdy coś sobie wymarzę, to nigdzie nie mogę tego potem znaleźć. :D Oj, tak, filmy to nieskończone źródło, z którego można czerpać modowe inspiracje do woli. ;) Dawne klimaty, współczesność, co kto woli. :D

      Cieszę się, dziękuję i też przesyłam Ci słoneczne, i serdecznie pozdrowienia! ;*

      Usuń
  10. kiedyś w sumie korzystałam ze wszystkich pomysłów wyżej wymienionych, ale teraz jakoś tego zaprzestałam. Może po prostu odnalazłam swój styl? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe. ;) Mnie jednak czasem brak pomysłu lub po prostu chciałabym wypróbować nowego połączenia ubrań, które posiadam. ;) Mam swoje ulubione zestawy, ale lubię czasem nieco poeksperymentować i połączyć ubrania inaczej niż zazwyczaj. ;)

      Usuń
  11. Podobnie jak zaczarowana kiedyś szukałam takich inspiracji na stylowi.pl. Teraz najczęściej jest to Instagram lub Youtube ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na YouTube można znaleźć inspiracje niemalże z każdej dziedziny. ;)

      Usuń
  12. Modowych inspiracji szukam głównie na YT i Instagramie ;) Lubię oglądać filmy z serii "Mierzymy..." ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja szukam inspiracji najczęściej na insta i Pintereście. Podpunkt 9 mnie bardzo zainteresował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że IG i Pinterest to jedne z najpopularniejszych miejsc do szukania inspiracji. ;)

      Usuń
  14. Ja szukam w sklepach, bo potem sama wiem, co mam fajnie dograć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajnie. ;) Ja też podpatruję ciekawe połączenia kolorystyczne na sklepowych wystawach. ;)

      Usuń
  15. Najczęściej instagram i pinterest, tam spędzam najwięcej czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Bardzo przydatny post, nie wpadłabym na niektóre pomysły :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mój wpis Ci się przydał. ;) Dziękuję! ;*

      Usuń