24 lipca 2019

Rodzaje dekoltów I Babyonlinewholesale

Babyonlinewholesale

Hejka! 

Zastanawiasz się suknię, z jakim dekoltem wybrać, by wyglądać najkorzystniej? Dobrze trafiłaś, zapraszam Cię na wpis!

Ostatnio, we wpisach dotyczących sukien, skupiłam się na ich długości. Przyjrzałyśmy się fasonom długich, wieczorowych kreacji oraz ich krótszych koktajlowych koleżanek (Kurze Brautkleider). Poruszając temat sukni, warto również wspomnieć o rodzajach dekoltów, a jest ich całkiem sporo, dlatego nie przedłużając, zaczynajmy!


Rodzaje dekoltów


Dekolt okrągły

Najprostszy i  najczęściej spotykany wariant, jednocześnie subtelny i delikatny.  Im bardziej wycięty, tym bardziej wydłuża szyję, dlatego doskonale sprawdzi się u posiadaczek krótkich i średniej długości szyi. Dobrze będą w nim wyglądały także dziewczyny z małym lub średnim biustem.

Babyonlinewholesale suknie z okrągłym dekoltem


Dekolt amerykański

Jest mocno wycięty, w kształcie litry V, eksponuje ramiona.  Bardzo kobiecy, uwielbiany przez gwiazdy Hollywood. To propozycja dla pewnych siebie dziewczyn, które chcą podkreślić swój biust. Najczęściej można go spotkać w kreacjach wieczorowych (Spitzenkleider).


Dekolt w serek 

Zwany także dekoltem w kształcie litery V lub trójkątnym. Zaliczany jest do bardziej formalnych dekoltów, ale zbyt głęboki nie nadaje się, np. do pracy. Jego zaletą jest to, że potrafi optycznie zmniejszyć ramiona, a także wydłużyć szyję. Z tej właściwości zadowolone będą z pewnością dziewczyny o sylwetce typu V. Dobrze sprawdzi się też u posiadaczek większego biustu.

Babyonlinewholesale suknie z dekoltem V



Dekolt łódka

Poprzeczny, szeroki dekolt świetnie nadaje się na oficjalne wyjścia. Skraca i odrobinę poszerza górne partie sylwetki, więc polecany jest dziewczynom o wąskich ramionach i długiej szyi, bo wyrównuje im proporcje.  Doskonale będą się w nim prezentować osoby z mniejszym biustem. 

Babyonlinewholesale suknie z dekoltem łódką


Dekolt woda 

Ten rodzaj charakteryzuje się miękkimi marszczeniami w okolicach biustu, które przypominają pofalowaną wodę i właśnie stąd wzięła się jego nazwa.  Dodaje w tej okolicy optycznie kilku centymetrów, przez co dobrze będą w nim wyglądały dziewczyny z małym biustem, szczupłe, a także te o nieco chłopięcej sylwetce. Jeśli masz masywną górę sylwetki, raczej unikaj tej wody jak ognia.


Dekolt hiszpański

Ten rodzaj zwany też carmen cieszy się niesłabnącą popularnością, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym. Pięknie wyeksponuje opalone ramiona. W odkrytych ramionach dobrze prezentować się będą posiadaczki wąskich ramion oraz dziewczyny o sylwetce klepsydry. 

Babyonlinewholesale suknie z dekoltem hiszpańskim



Dekolt kopertowy

Inaczej zwany na zakładkę. Podobnie jak dekolt w serek wydłuża optycznie szyję i odejmuje centymetry w ramionach. Krój ten eksponuje biust, więc będą się w nim dobrze czuły dziewczyny z tym atutem w większym rozmiarze.



Dekolt w kształcie serca

Może występować w wariancie z ramiączkami lub bez. Jest to doskonała propozycja dla posiadaczek sylwetki w kształcie odwróconego trójkąta. Bardzo ładnie eksponuje górną część ciała.

Babyonlinewholesale suknie z dekoltem w kształcie serca


Dekolt kwadratowy

Dekolt karo jest stosunkowo rzadko spotykany. Szkoda, bo wygląda bardzo ładnie. Ten rodzaj wydłuża optycznie szyję. Nadaje się idealnie dla posiadaczek dużego biustu. Natomiast jeśli masz szerokie ramiona, to lepiej trzymaj się od kwadratowego dekoltu z daleka, bo dodatkowo je powiększy. 


Dekolt asymetryczny

Wreszcie coś, w czym każda dziewczyna będzie dobrze wyglądać. Optycznie wydłuża sylwetkę. Jedynym wymogiem jest ładne ramię, bo to na nim skoncentrowana będzie cała uwaga. 

Babyonlinewholesale suknie z asymetrycznym dekoltem

Dekolt prosty bez ramiączek 

Optycznie zwęża ramiona, a także podkreśla biust. Ten typ dekoltu bardzo często można spotkać w sukniach ślubnych (Festliche Kleider Zur Hochzeit).


Uff, dobrnęłyśmy do końca. Jak widzisz, rodzajów dekoltów jest bardzo dużo. Mam nadzieję, że teraz już wiesz, w których będziesz prezentować się najkorzystniej. Oprócz wiedzy teoretycznej, warto też poprzymierzać różne suknie/ bluzki, by przekonać się, który dekolt jest dla Ciebie stworzony. Czasem niewielkie poprawki czy zastosowanie drobnego triku (opuszczenie dekoltu łódki na jedno ramię, gdy masz szersze ramiona) może sprawić, że będziesz wyglądała dobrze w dekolcie, który Ci się podoba, a niekoniecznie jest dedykowany Twojej sylwetce. Nie bój się eksperymentować!


*Wszystkie suknie, które pokazałam we wpisie, pochodzą ze sklepu Babyonlinewholesale.


***

Który z dekoltów podoba Ci się najbardziej?

37 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Mnie się podoba dekolt kwadratowy, bo kojarzy mi się z sukniami z dawnych czasów. :D Natomiast tak do noszenia to preferuję okrągły, ewentualnie łódka. ;)

      Usuń
  2. Ja również lubię dekolty w kształcie łódki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że sporo osób lubi łódki. ;)Nic dziwnego, bo ładnie się prezentuje. ;)

      Usuń
  3. Ja lubię dekolt w serek lub typu łódka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna łódka. Widać, że ma w sobie to coś. ;) Serek jeśli nie jest głęboki, to jest jak dla mnie ok. ;

      Usuń
  4. Piękne sukienki :) Do mnie chyba najbardziej przemawia okrągły dekolt. Nie lubię za bardzo odsłaniać ciała, jestem zdania, że mniej znaczy więcej ;)

    przesyłam moc pozdrowień i buziaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się tak dobrać sukienki, by jednocześnie były ładne i obrazowały dany typ dekoltu. Ile ja się ich naoglądałam. :D Widzę, że w kwestii odsłaniania ciała mamy podobne zdanie.;) Też najbardziej lubię dekolt okrągły. Natomiast bardzo podoba mi się kwadratowy. <3

      Dziękuję, też pozdrawiam i przesyłam buziaki! :*

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dla mnie serek może być, pod warunkiem, że nie jest zbyt głęboki. Natomiast najbardziej komfortowo czuję się w okrągłym dekolcie. ;)

      Usuń
  6. Do mnie najbardziej przemawiają te łódkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały, bardzo ciekawy i inspirujący wpis :) Przyznam, że nigdy nie zastanawiałam się nad tym jaki to dekold :) teraz przy zakupie każdej nowej rzeczy na pewno będę zwracać na to uwagę, chodź przyznam że mam w szafie niemalże po jednym z każdego rodzaju :) Cudowne sukienki, chciałabym wszystkie. Ostatnio kupiłam przepiękną, długą, obszytą koralikami na wesele szwagierki :) Również wygląda jak suknia z bajki :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, Klaudio! Włożyłam w ten wpis sporo pracy. <3 Zasady zasadami, ale najważniejsze to wybierać to, co nam się podoba i w czym dobrze się czujemy. Czasem odpowiednie dodatki sprawią, że dekolt, który nie jest "dedykowany" naszej sylwetce będzie wyglądał super. ;)Chciałabym zobaczyć Twoją sukienkę. Z opisu wydaje się być śliczna. <3 Będziesz prawdziwą księżniczką na tym weselu. <3
      Dziękuję, że do mnie wpadłaś. Pozdrowionka! :*

      Usuń
  8. Szczerze mówiąc nie wiedziałam, że jest tyle rodzai dekoltów! Jakoś nigdy się na tym nie skupiałam i zawsze brałam po prostu to, co ładnie na mnie wyglądało :)
    Do mnie chyba najbardziej przemawia dekolt w serek :)
    Jakie piękne są te sukienki! Aż trudno wybrać, która najlepsza. Każda jest księżniczkowa i robi niesamowite wrażenie :)
    Dekolt amerykański również zawsze mi się podoba, ale no trzeba szczerze przyznać, piersi są do tego potrzebne :) Dlatego osobiście nie noszę, ale robi na mnie wrażenie :D

    Pozdrawiam i ściskam mocno! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szok, prawda? To są takie podstawowe, projektanci ciągle wymyślają ich różne modyfikacje. :D Bardzo dobrze, że kupujesz to, w czym dobrze wyglądasz. ;) Warto też poznać nieco teorii. ;) Zgadzam się z Tobą, wybór jest bardzo trudny. Wizualnie wszystkie prezentują się zachwycająco, ale gdybym miała wybierać taką, którą założę, to kierowałabym się też tym, w której będę się dobrze czuć (nie lubię za bardzo odkrywać ciała).
      He, he. :D No niestety, nie zawsze rzeczy, które nam się podobają są dla nas pisane. ;D

      Dziękuję Ci bardzo, że mnie odwiedziłaś. Też pozdrawiam i przesyłam buziaki! :*

      Usuń
  9. Ciekawy post :-)Nie rozumiem fenomenu dekoltu carmen bo tak naprawdę niewiele kobiet dobrze w nim wygląda..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;) Dekolt carmen robi wrażenie, jednak jak zaznaczyłaś nie wszystkim pasuje. Nie zawsze w tym, co nam się podoba wyglądamy dobrze. Być może jego fenomen polega na tym, że odkryte ramiona są kuszące, poza tym idealnie wpasowuje się w wakacyjny klimat. Takie moje małe dywagacje. ;)

      Usuń
  10. Podobają mi się łódki i dekolty asymetryczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że wiele dziewczyn preferuje dekolt łódkę. ;) A asymetryczne faktycznie są ciekawe i robią wrażenie. :)

      Usuń
  11. uwielbiam hiszpański i w serce :)
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej w oko wpadła mi błękitna, długa sukienka ;) jest przepiękna ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Strasznie dużo wydaje się tych dekoltów, ale ja zdecydowanie lubię trzy typy - w serek, okrągły i łódkowy :)). A sukienki wszystkie są zjawiskowe, każda na swój sposób :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że rodzajów dekoltów jest mnóstwo, a przecież są jeszcze różne ich modyfikacje. :D Mnie najbardziej odpowiada okrągły. ;)
      Dziękuję i też przesyłam buziaki! :*

      Usuń
  14. O, i znowu nabyłam trochę wiedzy. Zawsze chyba najbardziej lubiłam dekolt okrągły i w serek, nawet w sweterkach czy bluzkach. Dobrze jest mieć świadomość siebie i wiedzieć, co nam pasuje, a co mniej, i jak podkreślić swoje atuty. Takie wpisy zawsze w cenie! Pozdrawiam, Monisiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiedziałaś się czegoś z mojego wpisu. Zwykle nie zastanawiamy się nad takimi rzeczami jak rodzaje dekoltów, a okazuje się, że jest ich całkiem sporo. :D Okrągły dekolt też jest moim faworytem, serek może być, jeśli nie jest zbyt głęboki. ;) Zgadzam się z Tobą, warto wiedzieć co nam pasuje, a czego unikać. ;) Dziękuję i także Cię pozdrawiam, Emmo! <3

      Usuń
  15. Nigdy nie patrzyłam na to pod względem sylwtki czy rozmiaru biustu. Ja muszę daną sukienkę czy tż bluzkę zmierzyć, bo czasami jak dekolat jest okej, to całość niezbyt dobrze pasuje. Chyba wszystkie mi się podobają, ciężko jest wybrać ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoria to jedno, a praktyka - drugie. Warto przed zakupem przymierzyć sukienkę, tak jak Ty to robisz, bo czasem zdarza się, że jest jakoś dziwnie uszyta, poza tym rozmiar rozmiarowi nie równy. ;)

      Usuń
  16. Dekolt łódka podobał mi się zawsze najbardziej...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Dekolt łódka jest bardzo ładny. ;)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  17. dekolt w serek i hiszpański to moje ulubione rodzaje :)

    OdpowiedzUsuń