26 lipca 2020

Stylizacja-inspiracja: styl pin-up girl

Różowa koszula w białe groszki, jasnoniebieskie szorty, brzoskwiniowe sandałki na koturnach

Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację w stylu pin-up.



Skąd się wziął styl pin-up?


Styl ten wywodzi się z lat 40. i 50. XX w. i jest na tyle charakterystyczny, że z pewnością byś go rozpoznała. Ale właściwie skąd wzięła się jego nazwa? Wyrażenie ang. pin (something) up oznacza przypiąć, przymocować, powiesić coś i jest związane z tym, że mężczyźni przywieszali do ściany plakaty przedstawiające dziewczyny ubrane w stroje podkreślające ich kształty. Jako rzeczownik pin-up oznacza właśnie atrakcyjną osobę, najczęściej ubraną dosyć skąpo, pojawiającą się na plakatach lub fotografiach. Najbardziej znaną przedstawicielką stylu pin-up była Marilyn Monroe.

Różowa koszula bez rękawów zawiązana w talii, niebieskie szorty, złota bransoletka z kółeczkiem



Czym charakteryzuje się styl pin-up? Dwie odmiany


Czerwone usta, idealnie dopasowane ubrania, włosy przepasane apaszką oraz duża pewność siebie. Stylizacje utrzymane w klimacie pin-up są bardzo kobiece i kokieteryjne. Styl pin-up może występować w dwóch odmianach: marynarskiej lub dziewczęcej (cukierkowej). Wersja marynarska to głównie paski, połączenie granatu z bielą lub czerwieni z bielą. Z kolei dla wariantu dziewczęcego charakterystyczne są rozkloszowane sukienki w kwiaty, groszki, prążki lub paski. Często pojawiają się także kokardki, kratka, serduszka, czy owoce takie jak wisienki lub truskawki. Oprócz wspomnianych wcześniej kolorów dobrze wpasowują się w ten styl także różowy i niebieski.

Apaszka we włosach w stylu pin-up girl


Co kryje szafa pin-up girl?


W szafie pin-up girl nie może zabraknąć także spódniczek szytych z koła, dopasowanych szortów z wysokim stanem, gorsetów podkreślających sylwetkę, crop topów, koszul bez rękawów oraz apaszek do przyozdobienia włosów. Jako uzupełnienie letnich stylizacji dobrze sprawdzą się też okulary przeciwsłoneczne w kształcie kocich oczu. Nie można zapomnieć o butach: szpilki typu peep-toe, czyli takie z niewielkim wycięciem na palce, sandałki na obcasach, czy koturny.  Im wyższe, tym lepiej.

Outfit w stylu pin-up girl, serce z dłoni


Makijażowy niezbędnik pin-up girl


Kwintesencją makijażu w stylu pin-up są usta pomalowane czerwoną szminką. Nie należy zapomnieć o wyrównaniu kolorytu cery, mocno wytuszowanych lub nawet sztucznych rzęsach oraz grubszej kresce narysowanej czarnym eyelinerem, która ma dawać efekt kociego oka.  Brwi powinny być podkreślone, a policzki zarumienione.

Fryzura z apaszką, różowa koszula w kropki


Jak uczesać się w stylu pin-up girl?


Oprócz ubrań, dodatków i makijażu, bardzo ważna jest też fryzura. Jak wspomniałam wcześniej, najbardziej charakterystycznym uczesaniem pin-up girl jest apaszka zawiązana  na głowie w taki sposób, by jej końce były widoczne na górze i tworzyły kokardkę. Na starych plakatach można też zobaczyć dziewczyny z grubymi lokami i grzywka zwiniętą w rulon.

Różowa koszula w kropki F&F, niebieskie szorty F&F, sandały na koturnach Biedronka, złota bransoletka z kółeczkiem Sinsay


Moja stylizacja inspirowana stylem pin-up


Jak zapewne zauważyłaś, outfity dziewczyn pin-up są dosyć odważne i eksponują sporo ciała. Ja z kolei wolę więcej zakrywać niż odkrywać, więc odpowiednio zaadaptowałam ten styl do swoich upodobań. Poza tym ideą serii Stylizacja-inspiracja nie jest dokładne odtwarzanie strojów, a jedynie czerpanie pomysłów, rozbudzanie kreatywności do tworzenia własnych wersji stylizacji.

Koszula w groszki F&F, szorty F&F, bransoletka z kółeczkiem Sinsay


Różowa koszula w białe groszki, jasnoniebieskie szorty, sandałki na koturnach, chustka we włosach, bransoletka


Różową koszulę bez rękawów związałam w talii. Wzór w białe kropeczki dodał jej uroku i sprawił, że świetnie wpisała się w styl pin-up. Dobrałam do niej jasnoniebieskie szorty. Na stopy powędrowały moje brzoskwiniowe sandałki na koturnach, natomiast we włosach zawiązałam jasnoróżową apaszkę w gwiazdki. Aby lepiej się trzymała, przypięłam ją wsuwkami z obu stron głowy. Ostatnim elementem stylizacji jest złota bransoletka z kółeczkiem. Całość wyszła bardzo dziewczęco.

***

Podoba Ci się styl pin-up?

Co sądzisz o mojej stylizacji?

45 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się styl pinup 😊 kropeczki super się w ten klimat wpasowują. W makijażu dokładnie tak jak piszesz... Czerwone usta i kreska na oku 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej z tego stylu podoba się apaszka we włosach i ubrania w kropeczki. A kokardki uwielbiam. <3 Makijaż pin-up jest bardzo charakterystyczny. Nie sposób go nie rozpoznać. ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam sukienki w stylu pin-up. Świetnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sukienki pin-up są bardzo kobiece. ;)

      Dziękuję Ci pięknie za komplement! ;*

      Usuń
  3. Faktycznie idealnie w stylu pin up :D I te kolory <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię taki styl. Stylizacja świetna, bardzo mi się podobają takie wiązana koszule 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! ;) Też podoba mi się ten styl, tylko właśnie w takiej łagodniejszej, dziewczęcej wersji. ;) Dziękuję Ci za docenienie. ;)

      Usuń
  5. Piękna stylizacja 😍
    Mam słabość ,do ubrań w groszki więc koszulka bardzo mi się podoba 😍
    Zresztą ,wogule uwielbiam styl pin-up 💞
    Pięknie wyglądasz 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. <3 Jest mi bardzo miło, że stylizacja Ci się spodobała. ;)
      Ach, te groszki. :D

      Jeszcze raz dziękuję i też ślę do Ciebie słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  6. Lubię pin up styl . Ty stworzyłaś jego uniwersalną wersję.Bardzo podoba mi się Twoja bluzka:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ekstra, że podoba Ci się styl pin-up. ;)

      Bardzo Ci dziękuję. Cieszę się, że moja wersja Ci się spodobała. <3

      Usuń
  7. Świetna stylizacja! Szczególnie spodobała mi się apaszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło. ;)

      Apaszka jest super, bo jest jednocześnie w gwiazdki i serduszka (po połowie), więc mam takie 2 w 1. ;)

      Usuń
  8. Uwielbiam pin Up :) Tutaj czuć zdecydowanie ten klimat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! To znaczy, że udało mi się uchwycić ducha pin-up girl. <3 Dziękuję! ;*

      Usuń
  9. Ja właśnie wolę raz a dobrze wręcz skopiować ubiór z danego okresu, by na chwilę móc się przenieść w czasie. Wiele moich koleżanek ubiera się jak Ty u góry i dobrze jest im w upały. :)
    Aż mi się przypomniał wers z piosenki "We hate to leave" z musicalu "Podnieść kotwicę" (1945), kiedy to Frank Sinatra 'płacze', że już nie będę widywać dziewczyn pin-up, które tak z Gene'm Kelly'm kochali :D
    Świetna pogoda na taką stylizację, a raczej na odwrót!
    Pozdrawiam trochę chłodniej, nie gotujmy się w tę pogodę!

    old53hollywood.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Emmo! ;)

      Rozumiem. Takie dokładne odtworzenie stroju z danej epoki sprawdzi się idealnie na imprezie tematycznej lub balu przebierańców. Wyobraź sobie, wszyscy goście przebrani, to musi być klimat. ;)

      Nie słyszałam o tym musicalu, ani o piosence. Muszę jej przesłuchać. ;)

      Z tą pogodą to jest ostatnio różnie, ale faktycznie teraz stylizacja sprawdzi się w sam raz. ;)

      Dziękuję i też przesyłam Ci pozdrowienia z odrobiną chłodnego wietrzyku! ;)

      Usuń
  10. Podoba mi sie taki styl mimo, że w nim nie chodzę za bardzo, chociaż Twoją stylizację bym chętnie założyła :)
    PS. Pokażesz kiedyś swoją twarz? B)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. ;) Ja też na co dzień nie noszę się w stylu pin-up, ale od czasu do czasu, czemu nie? ;) Dziękuję Ci, to dla mnie ogromny komplement, że założyłabyś taki outfit. ;)

      Odpowiadając na Twoje pytanie, na razie się na to nie zanosi. Cenię sobie swoją prywatność i podoba mi się ta nutka tajemniczości. ;) Poza tym nie jestem zbyt śmiałą osobą. Ale nie wiem, co będzie w przyszłości. :D

      Usuń
  11. Fajnie, że odpisałaś wszystkie kategorie, a nie tylko ubrania. Uważam, że wiele elementów tego stylu świetnie wygląda, tak jak mówisz, trzeba go dopasować do siebie. Ślicznie wygląda ta apaszka ;).
    @me.emilka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stwierdziłam, że warto przybliżyć pokrótce wszystkie obszary tego stylu. Cieszę się, że Ci się to spodobało. ;) Pewnie, nie ma co kopiować 1:1, bo chodzi o to, żebyśmy my czuły się w danej stylizacji dobrze. ;) Dziękuję Ci pięknie, Emilko! ;*

      Usuń
  12. Dzień dobry Moniczko! :*

    Styl z dawnych lat kocham, dlatego styl pin-up z lat 40 i 50 to totalnie moja bajka :)
    Uwielbiam plisy, groszki i kwiaty. Rozkloszowane sukieneczki i takie jak Ty masz bluzeczki bez rękawków :)

    Wyglądasz jak landrynka <3 Tak słodko, uroczo i dziewczęco :)

    Ślicznego wtorkowego popołudnia życzę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;*

      Zauważyłam, że ostatnio dodajesz stylizacje stylizacje w stylu vintage. Bardzo Ci pasują. ;) Z tego, co wymieniłaś nie mam jedynie nic z plisami. :D

      He, he, dziękuję Ci. Bardzo mi miło. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  13. Stylizacja jak najbardziej jest w moim stylu :D Bardzo spodobała mi się ta koszulka w kropki :D
    Nic dodać, nic ująć :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy! <3 Dziękuję Ci pięknie, Doris! ;*

      Przesyłam Ci wakacyjne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  14. uwielbiam ten styl, ogólnie twierdzę, że mogłabym się urodzić w tych latach ehh ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! ;) Czasu nie cofniesz, ale zawsze możesz stworzyć stylizację w klimacie tamtych lat. <3

      Usuń
  15. Ostatnio szaleje na puncie różu 😊 piękna stylizacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różowy jest od wielu lat jednym z moich ulubionych kolorów. <3 Dziękuję. ;)

      Usuń
  16. Witaj Kochana!
    Fotkę widziałam już na instagramie :) Bardzo lubię styl pin up, podoba mi się w obu wersjach :) Cukierkowej i marynarskiej. Ten styl kojarzy mi się właśnie z latem, takim późnym latem, wakacjami, zabawą i beztroską :) Nie mam zbyt wiele ubrań tego typu w szafie, choć jakbym poszperała, może coś odpowiedniego bym znalazła :) Jednak w miarę możliwości wplątuję pin up do codziennych stylizacji. Nie są to outfity czysto w jednym stylu. Lubię się inspirować a trzeba przyznać że jeżeli chodzi o pin up, to jest całkiem sporo do inspirowania się :)
    Uważam, że twoja stylizacja jest super, naprawdę słodka! Połączenie dwóch kolorów, które bardzo, bardzo lubię :)
    Życzę wszystkiego co najlepsze! :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio!

      Super, bardzo mi miło, że śledzisz mnie na Instagramie. ;) Też mam podobne skojarzenia ze stylem pin-up. ;) Cieszę się, że moja stylizacja tak Ci się spodobała. <3 Dziękuję, Kochana! ;*

      Przesyłam Ci moc uścisków! ;*

      Usuń
  17. bardzo lubię takie stylizacje, nawet kiedyś byłam na imprezie gdzie wszyscy byliśmy poprzebierani :D

    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Powiem szczerze, że ta stylizacja zdecydowanie wpasowuje się w moje gusta. Zdecydowanie są to moje kolory - a przede wszystkim ten róż *-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie wspaniała wiadomość. ;) Róż jest najlepszy. <3

      Usuń
  19. Bardzo dziewczęcy styl, groszki nigdy nie wychodzą z mody :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny, dziewczęcy styl i bardzo ci pasuje :) Super kiedyś były też do tego fryzury jak i make up ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajna stylizacja, ta bluzeczka jest mega fajna :)

    OdpowiedzUsuń