1 maja 2022

Podsumowanie miesiąca: kwiecień 2022

Kwitnące na różowo drzewko

Hejka!

Zapraszam Cię na podsumowanie kwietnia.

 

 

Zima wiosną

Na dobry początek kwiecień postanowił zaserwować nam primaaprilisowy żart w postaci śniegu. Dobrze, że szybko się stopił.

 

Jarmark wielkanocny

 

Jarmark wielkanocny

Jedną z pozycji na mojej liście rzeczy do zrobienia wiosną było odwiedzenie jarmarku wielkanocnego. Udało mi się! Planowałam kupić jakieś ozdoby wielkanocne, ale zamiast tego wróciłam do domu z bransoletką (delikatną, czarną ze złotym ptaszkiem) i pomysłem na DIY.

 

Palmy wielkanocne


Niedziela Palmowa

Moją tradycją jest coroczne święcenie palmy. Moją kolorową palemkę z zeszłego roku, nieco odświeżyłam, dodając zieloną krepinę. Połączenie różu z zielenią widywałam ostatnio bardzo często w sklepach odzieżowych, wiec palma była ubrana, wg najnowszych trendów, he, he. Dołożyłam do niej liść palmowy, z którym stworzyła zgrany duet.

 

Koszyczek wielkanocny


Wielkanoc

Przygotowania do Wielkanocy nieco mnie wymęczyły, ale udało mi się zrealizować to, co chciałam. Stworzyłam wielkanocne DIY, propozycję stylizacji na wielkanocne śniadanie, powysyłałam elektroniczne kartki. Jeśli chodzi o ciasta, upiekłam w tym roku drożdżowe bezglutenowe babeczki, babeczki Pastéis de nata (nie zasmakowały mi) oraz ciasto leśny mech.


Fantastic Beasts: Secrets od Dumbledore


Kino

W kwietniu byłam w kinie na filmie Fantastyczne zwierzęta: Tajemnice Dumbledore'a. Zapowiadał się fajnie, ale czy przypadł mi do gustu? Tego dowiesz się niebawem w nadchodzącej Strefie Kinomaniaczki (a kto jest na bieżąco z moimi InstaStory ten już wie).

 

Wizyta w muzeum i zwiedzanie policji

 

Wycieczka do muzeum i na komendę policji

W lokalnym muzeum miałam okazję być po raz kolejny. Nic się od mojej ostatniej wizyty nie zmieniło. Natomiast dużą atrakcją była dla mnie możliwość odwiedzenia komendy policji. Czuję lekki niedosyt, bo wycieczka była bardzo krótka, a chciałabym zobaczyć więcej, ale i tak było super. 


Pierszy sklep DM w Polsce - we Wrocławiu


Witaj, DM!

21 kwietnia otworzyła się pierwsza drogeria DM w Polsce. Znajduje się ona we Wrocławiu w Parku Galaktyka przy ul. Ślężnej 130. Naczytałam i nasłuchałam się dobrych rzeczy o markach własnych DM: Balea i Alverde, więc postanowiłam odwiedzić nowo otwarty sklep. DM ma bardzo szeroki asortyment, m.in. kosmetyki do pielęgnacji, kolorówka, zdrowa żywność, kartki okolicznościowe, wywoływanie zdjęć, a nawet produkty i ubranka dla dzieci. Z okazji otwarcia przygotowano sporo atrakcji, m.in. balony dla dzieci, popcorn, po sklepie przechadzał się miś. Przy kasie pani pakowała wszystkie produkty do papierowej torby i dorzuciła kilka gratisów: balsam po opalaniu oraz papierową "walizeczkę", w której była paczka chusteczek higienicznych, miniaturka pasty do mycia zębów i żelu pod prysznic. Super sprawa! Tym, co mega mnie zaskoczyło była lupa przy wózku na zakupy. Wcześniej się z czymś takim nie spotkałam.

 

Haul zakupowy z DM

Z kosmetyków udało mi się upolować słynne żele pod prysznic Balea. Nie było dużego wyboru, półki świeciły pustkami, ale coś tam dla siebie znalazłam. Nie mogłam przejść obojętnie obok limitowanej wrocławskiej edycji - tych żeli było akurat więcej. Chciałam przetestować coś z Alverde, więc wzięłam pastę do mycia zębów. Niestety pomadek ochronnych do ust ani z Balea, ani z Alverde już nie było, no cóż - może następnym razem.


 

Okładka książki Niewidzialne życie Addie LaRue  - V. E. Schwab

 

Niewidzialne życie Addie LaRue  - V. E. Schwab

Adeline LaRue pragnąc wolności, zawiera pakt z Lukiem, diabłem, który oferuje nieśmiertelność w zamian za jej duszę. Od teraz Addie może robić, co chce, spełniać marzenia o podróżowaniu, jednak umowa nałożyła na nią ograniczenie - jest skazana na bycie niezapamiętaną.

 

Książkę tę dorwałam jakiś czas temu na promocji w Biedronce. Początek był ok, ale bez szału. W połowie książka bardziej mnie wciągnęła, pojawił się nieoczekiwany zwrot akcji. Niektóre fragmenty były ciekawsze, inne mniej. Akcja powieści toczy się dwutorowo - dotyczy przeszłości i teraźniejszości Addie (czasy obecne podobały mi się bardziej). Bardzo ciekawie został ukazany motyw paktu z diabłem. Interesujące są także nawiązania do różnych dzieł sztuki, których znaczenie i powiązania z bohaterką odkrywamy w trakcie czytania powieści. Nie jest to must read, ale nie żałuję, że sięgnęłam po tę książkę. Spędziłam z nią przyjemne chwile.

 

Co mi w duszy grało?

 

Camila Cabello - Psychofreak ft. WILLOW


Świetna, uzależniająca nuta. Bardzo udany, muzyczny duet.


Camila Cabello - No Doubt


Kolejna piosenka z najnowszej płyty Camili, pt. Familia. Szybko wpadła mi w ucho.


Camila Cabello - La Buena Vida

 

Gdy słyszę tę piosenkę mam w głowie obraz kobiety tańczącej flamenco, w sukni z wieloma falbanami i wachlarzem. Coś pięknego! Czuć hiszpański klimat.


Camila Cabello - Celia


 

Fajny klimat, bardzo mi się podoba, że cała piosenka jest w języku hiszpańskim. Cieszę się, że Camila nawiązuje do swoich kubańskich i meksykańskich korzeni.

 

Daria, Kush Kush - Never Ending Story


Kolejny świetny kawałek Darii na światowym poziomie.


Smolasty & Young Leosia - Boję się kochać


Nie spodziewałam się, że ten utwór przypadnie mi do gustu, a jednak tak się stało.


Strive to Be - If You Believe feat. Patch Crowe


  

Ten utwór znalazłam przez przypadek, gdy wybierałam muzykę do InstaStory. Przyjemna nuta i świetny tekst. Bardzo motywujący utwór. Ciekawe są nawiązania do Biblii, które występują w refrenie.

 

Imagine Dragons - Bones


 Uzależniający kawałek.



Kwiecień na blogu


Blog

Kwiecień był kolejnym miesiącem, w którym regularnie publikowałam treści. Nie udało mi się co prawda przygotować Stylizacji-inspiracji, ale i tak jestem z siebie zadowolona. Najchętniej komentowany okazał się wpis ze Stylizacjami dnia, a także Podsumowanie marca i Wielkanocne DIY.


***

Dokończ zdanie: kwiecień zapamiętam jako...

26 komentarzy:

  1. Kwiecień był bogaty we wrażenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Tak ja pamiętam ten śnieg na pierwszego kwietnia :D Tydzień wcześniej były już wysokie temperatury, więc pochowałam wszystkie zimowe ubrania :/ pośpieszyłam się, trzeba je było na nowo wyciągać. To DM bardzo mnie ciekawi, może uda mi się w tym roku tam dotrzeć :D Naprawdę, nie mam kiedy do tego Wrocławia pojechać. Z drugiej strony bez męża nie mam chęci ni motywacji do samodzielnych wycieczek. Piosenki musiałam przesłuchać, bo nie wszystkie były mi znane a reszta znana ze słyszenia i nie poznałam ich po tytule :D Bardzo fajne nutki ^^ Cudowny wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Klaudio! ;)

      Ja na szczęście nie pośpieszyłam się z wymianą garderoby. :D

      Trzymam kciuki, żeby udało Ci się odwiedzić Wrocław i DM. ;)

      Dzięki bardzo. <3 Cieszę się, że wpis Ci się spodobał. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  3. Jak pisałam zazdraszczam dm, będziesz miała z pewnością częstą okazję do zakupów :D
    Muzycznie widzę, że jesteś chyba fanką Camili? :D Sama znam i bardzo lubię Bones, w sumie ogólnie lubię Imagine Dragons :D Smolastego słyszałam, ale teraz bez wow. Darię w radiu chyba też, ale szczerze nie zwróciłam nawet uwagi kto to śpiewa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam na Instagramie DM, że niedługo otworzą kolejny sklep, tym razem w Jeleniej Górze. Może wkrótce DM pojawi się w Twoje okolicy. ;)

      Tak, podobają mi się jej piosenki. Szczególnie te utrzymane w hiszpańskim klimacie. <3 Zgadzam się, Imagine Dragons mają super utwory. :D

      Usuń
  4. Ja kojarzę chyba tylko dwie piosenki Camili, ale nadrobię zaległości;)
    Film baardzo chciałam pooglądać, ale niestety w kinie się nie udało, więc czekam, aż będzie gdzieś dostępny. Już maj, pogoda coraz ładniejsza! Pozdrawiam!

    zapraszam również do siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio nie mogę przestać słuchać piosenek Camili. ;)

      Film zapewne niedługo będzie dostępny w Internecie. ;)

      U mnie pogoda też dopisuje. Jest ciepło i słonecznie. <3

      Dziękuję i ślę pozdrowienia! Udanej Majówki! ;*

      Usuń
  5. Wycieczka na komendę... Nieco się wystraszyłam, widząc ten tytuł, ale na szczęście faktycznie to tylko wycieczka, a nie gra słowna :D Ten śnieg w Prima Aprillis nieco mnie załamał, ale na szczęście końcówka kwietnia była już przepiękna i na początku maja nadal jest dosyć cieplutko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, to była moja pierwsza wizyta na policji i na szczęście wyłącznie w charakterze wycieczki. :D Tak, pogoda jest cudowna. <3 Mam nadzieję, że utrzyma się dłużej. ;)

      Usuń
  6. I want to see Dumbeldore´s film. Great resume dear!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Śnieg pierwszego kwietnia trochę mnie przybił, ale ogólnie całkiem fajny był miniony miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne podsumowanie :)
    Nie narzekam na kwiecień, druga połowa była fajna, była akcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;)

      Super, że jesteś zadowolona z drugiej połowy kwietnia. Trzymam kciuki, żeby maj był dla Ciebie przyjemny! ;)

      Usuń
  9. Rok temu w kwietniu też śnieg padał na bogato, na szczęście też tylko jeden dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kwiecień zleciał mi tak ekspresowo, że nawet nie wiem kiedy :P fajne podsumowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że nie tylko ja miałam takie wrażenie. :D Dziękuję. ;)

      Usuń
  11. Cześć Moniko :)

    Śnieg pierwszego kwietnia byk najlepszy :D napadało go tyle, że szok i sypał jeszcze drugiego kwietnia :D Niezły to był żart :)

    Chciałabym odwiedzić jarmark wielkanocny, była ale na bożonarodzeniowym i to jeden raz :)

    Świetne wycieczki odbyłaś w kwietniu, w ogóle świetne podsumowanie :)
    Widzę, że Camilla Cabello u Ciebie rządzi :) Fakt jak się słucha jej piosenki La Buena Vida to wyobrażam sobie kobietę tańczącą flamenco :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci pięknego, kolorowego i ciepłego maja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Oj, tak pogodzie udało się z nas zażartować. :D

      Trzymam kciuki, żeby udało Ci się spełnić marzenie o jarmarku wielkanocnym. <3

      Dziękuję Ci bardzo za docenienie. <3 Tak, piosenki z jej najnowszej płyty bardzo mi się spodobały. Głównie dlatego, że rządzą na niej hiszpańskie beaty. :D Choć muszę przyznać, że tak w ogóle lubię piosenki Camili. Fajnie śpiewa. ;)

      Dziękuję! ;* Wspaniałego maja dla Ciebie! ;)

      Usuń