21 sierpnia 2020

Pomysły na sesję zdjęciową w plenerze - 4 pory roku

Pomysły na sesję zdjęciową w plenerze

Hejka!

Nie masz pomysłu, gdzie wybrać się na zdjęcia w plenerze? Zapraszam!

 

Zastanawiałam się, o czym dzisiaj napisać i wpadłam na pomysł, be zebrać w jednym miejscu plenery, które nadadzą się do sesji zdjęciowych. Nie tylko takich modowych. Początkowo chciałam się skupić tylko naturalnych plenerach, dostępnych w określonych porach roku, ale znalazło się tu też kilka miejsc, które są stworzone przez człowieka lub można z nich korzystać cały rok. Mam nadzieję, że moja lista będzie dla Ciebie inspiracją.

 

Każda pora roku ma coś, co sprawia, że zdjęcia mają wyjątkowy klimat. Ja najbardziej lubię uwieczniać stylizacje wiosną i latem (wtedy szczególnie), bo przestaje być wreszcie ponuro i dostępne jest dobre, naturalne światło przez dłuższy czas (a nie tylko rano, jak podczas późnej jesieni, czy zimy). Poza tym jest ciepło i można bardziej poeksperymentować z outfitami. Nie wiem, jak Ty, ale najwięcej mam w szafie właśnie takich letnich ubrań.

 

Zdjęcia w plenerze - wiosna

 

Zdjęcia w plenerze - wiosna

 

Rzepak

Jedni go kochają, inni uważają, że jest oklepany. Niemniej jednak nieodłącznie kojarzy się z wiosną, a zdjęcia na jego tle mają niesamowity klimat. Mnie jak na razie udało się zrealizować dwie sesje w rzepaku. Jedną z nich znajdziesz poniżej.

🠊 Buszująca w rzepaku

 

Maki

To kwiaty, które chyba najbardziej kojarzą się z polskością. Nie tylko ze względu na kolor, ale i na polską pieśń wojskową, pt. Czerwone maki na Monte Cassino, która dotyczy bitwy o Monte Cassino, a jej tytuł związany jest z kwiatami, które wyrastały na wzgórzach pooranych pociskami.


Krokusy

To moje ulubione, pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny. Występują w kilku kolorach, więc jest w czym wybierać. A dywan utworzony z krokusów wygląda przepięknie. Co roku poluję, by zrobić zdjęcie krokusów we wszystkich dostępnych odcieniach. Bardzo to lubię.

🠊 Podsumowanie miesiąca: marzec 2020

 

Kwiaty kwitnące na drzewach

Czy jest coś piękniejszego niż drzewa budzące się do życia, które wypuszczają maleńkie kwiatuszki? Białe, różowe... nic tylko je fotografować lub siebie na ich tle.

 

Zdjęcia w plenerze - lato 


Zdjęcia w plenerze - lato


Kukurydza

Pole kukurydzy to mój ulubiony letni plener, co widać po liczbie sesji zrealizowanych na jej tle.  Zieleń liści pięknie ożywia zdjęcie i wprowadza nutkę wakacyjnego klimatu.

🠊 Stylizacja - inspiracja: współczesna królewna Śnieżka

 

Zboże

Kolejny letni plener przywodzący na myśl lato. Zdjęcia możesz wykonać na tle pola pełnego zboża, jak i już po żniwach, np. na bali (nie trzeba wyjeżdżać za granicę, by poczuć się, jak na egzotycznych wakacjach). 😂 Do tej pory udało mi się dwa razy wybrać na zdjęcia w zbożu (w zeszłym i w tym roku).

🠊 Co wspólnego ma Marylin Monroe z królewną Fioną? I Stylizacja z białą sukienką

 

Lawenda

Lawendowe pola wyglądają bardzo malowniczo i romantycznie. A fioletowy kolor jest wspaniały. Można poczuć namiastkę francuskiej Prowansji. W Polsce lawendowe pole można znaleźć, m.in. niedaleko Krakowa.

 

Słoneczniki

Kolejny plener do odhaczenia na liście prawdziwego Instagramowicza. Zanim wybierzesz się na zdjęcia, warto wiedzieć, że słoneczniki są światłolubne i najlepiej prezentują się, gdy mają dostęp do słońca. Na noc "kładą się spać", więc nie wybieraj się na sesję zbyt późno.

 

Plaża

Piasek i woda to chyba elementy, które najbardziej kojarzą się z latem. Wcale nie trzeba jechać nad morze, by mieć zdjęcia na tle piaszczystego krajobrazu. Często w miastach organizowane są, tzw. plaże miejskie. Piasek czasem znajduje się też w okolicy niektórych stawów, które imitują morze. Można się też pokusić o sesję w... piaskownicy. Wystarczy odpowiednio wykadrować ujęcia i wakacyjne fotki gotowe.


 

Zdjęcia w plenerze - jesień

 

Zdjęcia w plenerze - jesień
 

Wrzosowisko

Romantyczne, nieco tajemnicze miejsce. Wrzosowisko kojarzy mi się ze sceną z Makbeta, w której główny bohater spotyka trzy czarownice przepowiadające mu przyszłość.  Jak się okazuje, można je znaleźć nie tylko w Szkocji, ale także w Puszczy Kampinoskiej.

 

Kolorowe liście i inne dary jesieni

Jesień kojarzy mi się z różnobarwnymi liśćmi, pomiędzy którymi przedzierają się promienie słoneczne. Pięknie to wygląda. Jesienne liście znajdziesz z pewnością w parku lub lesie, ale pojedyncze drzewa w mieście też powinny dobrze się sprawdzić jako sceneria.  Oprócz liści za rekwizyty mogą posłużyć inne dary jesieni: kasztany, żołędzie, jarzębina, czy grzyby (nie trzeba ich zrywać).

🠊 Bluzka w paski, buty z perełkami i liść we włosach

 

Dyniowa farma

Wydaje mi się, że plantacja dyń nie jest jeszcze w Polsce tak popularna, jak w Stanach Zjednoczonych, ale może wkrótce się to zmienić. O tym oryginalnym plenerze na zdjęcia dowiedziałam się, oglądając na YouTube kanał Polki mieszkającej w USA.  Ujęcia na tle dyń wyglądają bardzo ładnie i oddają klimat jesieni.  Co ciekawe, w Polsce dyniowe farmy znajdują się m.in. w okolicach Warszawy, czy Gdańska.

 

 

Zdjęcia w plenerze - zima

 

Zdjęcia w plenerze - zima
 

Wydaje mi się, że zimą pole manewru jest nieco ograniczone, ale to nie znaczy, że brakuje plenerów do zdjęć.


Jarmark bożonarodzeniowy

Nie jest to co prawda naturalny twór, a dzieło człowieka, ale zdjęcia z jarmarku są bardzo klimatyczne i mogą stanowić wspaniałą pamiątkę. Co roku staram się odwiedzić co najmniej jeden jarmark.

🠊 Blogmas #4: jarmarki bożonarodzeniowe

 

Lodowisko

Nie musi to być wcale profesjonalne lodowisko. Możesz śmiało wykorzystać zamarznięte kałuże.

 

Choinki

Jak zima to i święta. A jednym z symboli Bożego Narodzenia jest choinka. Możesz pokusić się na zdjęcia na tle żywych choinek, np. w lesie, choinki ustawionej na rynku w mieście lub wykorzystać własną, domową choinkę.

🠊 Blogmas #3: stylizacja przy choince

 

Śnieg

Śnieg to chyba najbardziej wyczekiwany element zimy. Nie pojawia się już tak często, jak kiedyś, dlatego warto wykorzystać okazję, gdy biały puch spowije ziemię i zrobić kilka ujęć. Kadry na tle śniegu są magiczne!

🠊 Zimowa stylizacja: granat, róż i szary

 

 

Plenery do sesji zdjęciowych dostępne przez cały rok

 

Pomysły na sesję zdjęciową w plenerze
 

Jezioro/ Rzeka/ Staw

Wypady nad jezioro, czy inny zbiornik wodny kojarzą się zwykle z latem i wakacjami, ale uroki tych plenerów można wykorzystywać tak naprawdę przez cały rok.

🠊 200 post + tiulowa spódnica

 

Zamki

Zamki, czy pałace to co prawda wytwór człowieka, ale zdjęcia można wykonać na ich tle, na schodach, czy w przypałacowym ogrodzie. Chociaż szkoda byłoby nie wejść do środka i nie wykorzystać pięknych wnętrz.

 

Góry

Górskie plenery chciałam początkowo przypisać do lata, ale przecież są one dostępne przez cały rok. Nie muszą to być jakieś ekstremalne wysokie i trudne do zdobycia szczyty. Ślęża,  Wielka Sowa, czy jakieś wzgórze też się liczą.

 

Miejski krajobraz

Nie muszą to być wyłącznie szare budynki. Drzwi w ciekawym kolorze lub z nietypową kołatką, gmach o niecodziennej formie, fontanna... A co powiesz na zdjęcia na tle budynku porośniętego bluszczem? Połączenie natury i wytworu rąk ludzkich wygląda pięknie, zwłaszcza jesienią, gdy liście robią się kolorowe.

🠊 Jeans x2 i Węzełek

 

Las/park

Zdjęcia w parku, moim zdaniem, zawsze wychodzą ślicznie. To miejsce ma jakiś niesamowity urok. Oprócz zrealizowania sesji można nacieszyć oczy pięknem przyrody i się zrelaksować.

🠊 Bluzka z kołnierzykiem, spódniczka, jeansowa kurtka i listonoszka

 

Plac zabaw lub wesołe miasteczko

To miejsca, które dają wiele możliwości zrobienia kreatywnych ujęć. 


Rusz głową - stwórz własny plener

Na powyższej liście zebrałam "gotowe" miejsca, czyli takie, do którego przychodzisz/przyjeżdżasz i robisz zdjęcia. Gdy w pobliżu nie masz jakiegoś pleneru, a bardzo chcesz mieć go w tle podczas sesji, możesz go sobie samej zorganizować. Przykładowo - nie masz w pobliżu farmy dyniowej. Wystarczy, że zaopatrzysz się w kilka dyń, poustawiasz w kilku miejscach/stworzysz z nich jakąś kompozycję i gotowe. Kreatywność nie zna granic! Czasem najfajniejsze kadry wychodzą na tle zwykłego krzaka koło domu.

 

Nie za wszelką cenę

Pamiętaj, że dla zrobienia wymarzonego kadru nie warto niszczyć przyrody, czy też pracy rąk ludzkich (np. w przypadku rzepaku, czy zboża). Wystarczy odpowiednio się ustawić, zrobić zdjęcia pod kątem lub umiejętnie je później wykadrować.


***

Jakie jeszcze plenery dopisałabyś do mojej listy?

Jakie jest Twoje ulubione miejsce do robienia zdjęć latem?

 

37 komentarzy:

  1. Sesje w plenerze są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też najbardziej podobają się sesje w plenerze. ;) Zieleń robi swoje. ;)

      Usuń
  2. Uwielbiam zdjęcia wykonywane na świeżym powietrzu. Wszędzie można się inspirować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Inspiracje są wokół nas, wystarczy się rozejrzeć lub zerknąć na blogi. ;) Ja też uwielbiam takie zdjęcia. Nie trzeba specjalnie aranżować przestrzeni, więc oszczędza się dużo czasu. Poza tym natura dodaje zdjęciom uroku. ;)

      Usuń
  3. Thanks for the suggestions dear

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najbardziej lubię sesje w plansze :) a najbardziej te letnie sesje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak, ja też najbardziej lubię robić sesje plenerowe latem. ;)

      Usuń
    2. Dopiero teraz zobaczyłam co napisałam :p Ale dobrze zrozumiałaś, że chodziło mi o plenerowe :D

      Usuń
    3. He, he, nic się nie stało. :D Mnie też zdarzają się literówki, gdy głowa myśli szybciej, niż palce są w stanie przelać myśli na klawiaturę. :D

      Usuń
  5. Bardzo fajne są takie sesje w plenerze, najbardziej lubię takie sesje wśród kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie się marzy taka plenerowa sesja :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Moniko! :)

    Wpadłaś na genialny pomysł tworząc taki wpis :) To wielka pomoc dla blogerów/ blogerek :)

    Kocham zdjęcia na tle natury :) Najbardziej cenię sobie plenery jesienne i zimowe :) Uwielbiam zdjęcia na tle kolorowych liści i na tle śniegowego puchu otulającego świat :)
    Ale bardzo też lubię tło rzepakowe, zbożowe, pole słoneczników czy kwitnące drzewka wiosną :)

    życzę Ci wspaniałego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;*

      Bardzo się cieszę, że pomysł Ci się spodobał. <3 Tak sobie myślałam i myślałam, aż w końcu wymyśliłam. :D Taka ściągawka z pomysłami na plenery. ;)

      Zdjęcia na tle natury mają niesamowity klimat. Jakoś tak ładniej wyglądają. ;) Zdjęcia na tle kolorowych liści też mi się bardzo podobają. <3 A na śniegu to wręcz rarytas. :D

      Dziękuję i ślę Ci słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  8. Cześć, Agnieszko! ;)

    Ja też je bardzo lubię. Dlatego zawsze czekam z niecierpliwością, aż na dworze zrobi się ciepło. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny post i ciekawe propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój wpis Ci się spodobał. Dziękuję. ;)

      Usuń
  10. Ja jestem na TAK ze wszystkimi pomysłami, kadrami czy miejscami :D i robiłam sesje już w przeróżnych miejscach, z różnymi pomysłami. Na pewno warto próbowac, ale tak jak wspomnialaś - nie niszczmy natury, a tym bardziej, jeżeli ona nalezy do kogoś.

    Super wpis! :) Inspiracji na zdjęcia jest teraz mnóstwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Anito! ;)

      Ale super, że moje pomysły Ci się spodobały. <3 Jesteś utalentowaną panią fotograf i z pewnością masz w głowie mnóstwo pomysłów na wspaniałe sesje zdjęciowe. ;)

      Dziękuję Ci, kochana! <3

      Usuń
  11. Myślę, że wymieniłaś świetne propozycje do sesji zdjęciowych :D
    Z zimowych pomysłów na zdjęcia chętnie skorzystam :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło, że tak uważasz. ;)
      Bardzo proszę, korzystaj śmiało. ;)

      Dziękuję i też przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  12. Zapisuję post! Ja nie wiem co jeszcze moglabym dodać
    Ulubionego miejsca na razie nie mam, ale ja ogolnie robię sobie zdjęcia najczęściej w domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super! Bardzo się cieszę, że mój wpis okazał się dla Ciebie na tyle wartościowy, że postanowiłaś go sobie zapisać. <3 Dziękuję. ;)

      Ja przenoszę zdjęcia do domowego zacisza dopiero, gdy na dworze robi się zimno, a tak korzystam z naturalnych plenerów. ;)

      Usuń
  13. Nic dodać już tutaj nie trzeba. Pomimo możliwości jakie ma lato nie przepadam za sesjami o tej porze roku gdyż światło słoneczne potrafi utrudnić robienie zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, kochana! <3 Oj, tak, dlatego właśnie staram się robić zdjęcia w cieniu, wtedy jest ok. ;)

      Usuń
  14. Jest wiele takich miejsc i tym magicznym motywem z pewnością wszędzie jest popołudniowe słońce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popołudniowe słońce wraz ze słynną złotą godziną. <3

      Usuń
  15. Bardzo fajna i inspirująca lista ☺
    Ja zazwyczaj , z racji tego, że nie znalazłam ani maków ani rzepaku a na pomysł zdjęć w zbożu wpadłam dopiero gdy zaczęły się żniwa ,robię foty w parku ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci, kochana. <3

      Park to świetne miejsce na zdjęcia. Sama bardzo lubię robić tam sesje. <3

      Też ślę Ci moc słonecznych pozdrowień! ;*

      Usuń
  16. U mnie właśnie na blogu pojawił się post ze słonecznikami :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale się fajnie złożyło. ;)

      Z chęcią wpadnę go zobaczyć. ;)

      Usuń
  17. W tym roku zaliczyłam sesję w rzepaku i jak co roku pośród kwitnących drzew (to taka moja wiosenna obsesja;) Marzą mi się zdjęcia na polu maków lub lawendy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwitnące drzewa wyglądają niesamowicie. Też uwielbiam ten widok. <3 Mnie też cudem udało się załapać na rzepak. :D Oj, sesja w lawendzie i mi się marzy. <3

      Usuń
  18. Moim fotograficznym faworytem są kwiaty wiśni. Wyglądają tak baśniowo na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń