27 marca 2020

Gdzie czytać książki online za darmo?

Strony z darmowymi książkami online

Hejka!

Chcesz przeczytać książkę dla przyjemności lub potrzebujesz jej do szkoły, czy na studia, ale nie wiesz, gdzie jej szukać? W tym wpisie poznasz aż 6 stron z książkami online. Zapraszam!

Niedawno we wpisie Dopadła Cięnuda? 20 pomysłów co możesz robić w domu cz.1 jako jeden ze sposobów spędzenia czasu wymieniłam czytanie książek. Najbardziej lubię czytać tradycyjne, papierowe dzieła, jednak nie zawsze mam do nich dostęp. Czasem zdarza się, że książki którą potrzebuję, akurat nie ma w bibliotece, a żeby przeczytać jeden rozdział nie opłaca mi się jej kupować. Z pomocą przychodzą strony internetowe, które oferują darmowy dostęp do ebooków bądź książek w wersji pdf. Poniżej zebrałam kilka z nich. 



libra.ibuk.pl
 

Ibuk Libra


Na tej stronie znajdziesz literaturę akademicką, specjalistyczną, a także popularną. Aby móc korzystać z zasobów libra.ibuk.pl potrzebny jest kod pin, który można uzyskać w swojej bibliotece, np. uczelnianej lub miejskiej (na jednym koncie możesz mieć aktywowanych kilka pinów, ja tak mam, daje to dostęp do większej liczby katalogów). Gdy go zdobędziesz, wystarczy utworzyć konto, wpisać wspomniany pin i cieszyć się darmowym dostępem do książek. 



chomikuj.pl

Chomikuj


Któż nie zna tej popularnej strony internetowej. Nie raz mnie poratowała, gdy potrzebowałam czegoś do szkoły, czy na studia. Chomikuj.pl to dysk internetowy, na którym można przechowywać pliki na własny użytek, bądź udostępniać je innym osobom. Oprócz książek znajdziesz tu także, m.in. notatki czy zdjęcia. Część zasobów można pobrać za darmo, nie posiadając konta, za inne trzeba zapłacić poprzez sms. Można też założyć sobie konto i je doładowywać/ zbierać darmowe MB i później wykorzystywać do pobrania potrzebnych materiałów. To, czy dany plik będzie darmowy, czy płatny uzależnione jest od jego rozmiaru (małe są bezpłatne, duże trzeba wykupić).



wolnelektury.pl

Wolne lektury


Jest to biblioteka internetowa prowadzona przez Fundację Nowoczesna Polska, w której zasobach znajdziesz klasyki literatury polskiej, a także światowej. Książki możesz czytać za darmo online lub pobrać w formacie pdf, epub, mobi, fb2, txt. Bardzo fajną rzeczą na stronie wolnelektury.plkomentarze na marginesie, coś podobnego jak w książkach z opracowaniem wydawnictwa Greg. Nie musisz zakładać konta



polona.pl

Polona


Biblioteka cyfrowa, w której dostępnych jest wiele darmowych pozycji, takich jak książki, czasopisma, rękopisy, mapy grafiki, rysunki. Aby korzystać z zasobów polona.pl nie musisz się rejestrować (chyba, że chcesz móc dodawać notatki i zakładki). Wybierasz tylko interesującą Cię pozycję i czytasz! 



docer.pl

Docer 


Strona internetowa, na której znajdziesz, m. in. dokumenty tekstowe, prezentacje, notatki, książki w formacie pdf. Docer.pl jest trochę podobny do chomikuj, jednak tutaj pliki można pobrać za darmo bez względu na rozmiar. Nie trzeba też zakładać konta.



wikisource.org

 

Wikiźródła


Siostra Wikipedii. Jest to wciąż rozwijająca się biblioteka, której celem jest stworzenie wolnego repozytorium tekstów źródłowych. Wikisource.org dostępna jest w kilku językach, w tym w języku polskim. Znaleźć tam można, mi.in. teksty w oryginale (np. utwory literackie), ich tłumaczenia, teksty i dokumenty historyczne. Korzystanie ze strony jest darmowe.


*

Wśród stron internetowych, które zebrałam w tym wpisie znajdują się zarówno takie, na których możesz znaleźć książki do poczytania dla przyjemności, jak i publikacje przydatne w szkole, czy na studiach. 

***

Wolisz książki papierowe, czy takie w wersji elektronicznej?

Jakie znasz strony internetowe, na których można czytać lub pobrać książki za darmo?

14 komentarzy:

  1. Chomikuj to skarbnica nie tylko książek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, zgadza się. :D Kto szuka, ten znajdzie to, co mu potrzebne, niekoniecznie książkę. ;)

      Usuń
  2. Fajna sprawa z tymi stronkami. Osobiście preferuję tradycyjne formy czytania - czyli ja, książka, wygodny fotel i gorąca herbatka plus obowiązkowo koc. Jednak zdaję sobie sprawę z tego, że teraz biblioteki są pozamykane to takie strony z darmowymi książkami są wręcz wybawieniem. Chociaż ja się zabezpieczyłam jeśli chodzi o książki :D Zdążyłam kilka wypożyczyć w bibliotece przed wybuchem pandemii :D I jak na razie też tak dużo nie czytam, bo jakoś tak brak chęci :D Ładna pogoda to trochę więcej przebywam w przydomowym ogródku i działam drobne prace w rabatkach :) Albo robię porządki w domu :D Bo przecież święta coraz bliżej :)


    Wpadłaś na super pomysł z tym wpisem :) Jestem pewna, że dużej grupie swoich czytelników i nie tylko pomogłaś w kwestii gdzie szukać darmowych książek :) Jak sama przeczytam te co mam z biblioteki a sytuacja z wirusem nie zostanie opanowana to też wejdę na te strony i poszukam innych książek mojej ulubionej autorki Gabrieli Gargaś :)

    pozdrawiam Cię Moniko ! I moc słońca przesyłam na cały weekend i przyszły nowy tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak tradycyjna książka. Oczy się mniej męczą. ;) Dobre podejście, przezorny zawsze ubezpieczony. :D Ja wypożyczyłam tylko jedną książkę z biblioteki. :D Rozumiem, na czytanie książek lub oglądanie filmów/seriali po prostu trzeba mieć w danym momencie ochotę. ;)

      Dziękuję, Iwetto! Cieszę się, że wpis Ci się podoba. ;)

      Także przesyłam Ci wiosenne pozdrowienia, Iwetto! :*

      Usuń
  3. Ja lubię zarówno książki w wersji papierowej jak i elektronicznej :) Ja czytam akurat na Legimi i obecnie Empik ma 60 dni Premium za darmo książki i audiobooki :) Znam Chomikuj i Ibuk Libra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że oba rodzaje książek Ci odpowiadają. ;) Ja zdecydowanie wolę papierowe, ale czasem nie mam wyjścia i sięgam po elektroniczne. :D Empik sie naprawdę postarał z tą ofertą. ;)

      Usuń
  4. Jak najbardziej korzystam z Chomikuj i nawet jak się załaduje konto za 5 zł to pobiera się na prawdę dużo za ta kwotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Thank you so much Moni!! I'm so glad that you liked my DIY to give a second chance to an old vase :) I'll be showing you more DIY ideas to do at home during the following days, so stay tunned ;)

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello,
    I can't find the button for translation. Thanks for visiting my blog.
    Warm greetings
    Christine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi,
      thank you. ;) Was this translation button here before?
      Have a nice day! ;)
      xoxo

      Usuń