21 marca 2020

Co robić w domu? 20 sposóbów na nudę cz. 2

20 sposobów na nudę w domu
Hejka!
Nie masz pomysłu, co robić w domu? Zerknij i poznaj sposoby na nudę!


Dzisiaj świętujemy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Kto się cieszy ze mną? Wreszcie dni będą dłuższe, cieplejsze i słoneczne. A po wiośnie nadejdzie moja ulubiona pora roku, czyli lato. Ale się rozmarzyłam! Nie wybiegajmy na razie tak daleko w przyszłość. Tak, jak zapowiedziałam, przychodzę z drugą częścią pomysłów, jak można spędzić czas pozostając w domu. Pierwszą część wpisu znajdziesz tutaj. Tym razem także przygotowałam 20 propozycji, co daje w sumie aż 40 różnych aktywności. Zaczynajmy!


Ćwiczenie pięknego pisma

21. Brushlettering.


Czy tak, jak ja podziwiasz to piękne ręczne pismo? W zeszłym roku zaopatrzyłam się w cały zestaw brush penów, czyli specjalnych pisaków do liternictwa. Przez jakiś czas ćwiczyłam, nawet jakoś mi szło, ale potem przestałam. Myślę, że teraz jest dobra okazja, by do tego wrócić. A Ty próbowałaś brushletteringu? To naprawdę fajna sprawa!


22. Narysuj coś.


Nie musisz mieć ogromnego talentu plastycznego, by coś  narysować. Ważne, żeby sprawiało Ci to radość. Możesz stworzyć coś w tradycyjny sposób, używając kredek, ołówka, flamastrów, czy czegokolwiek innego albo w programie graficznym. Wybór należy do Ciebie. Ciekawą opcją są też kolorowanki antystresowe dla dorosłych.


23. Wróć do pisania pamiętnika lub zacznij zapisywać swe wspomnienia.


Prowadziłaś kiedyś sekretne zapiski w pamiętniku? Bo ja tak! Ile się trzeba było nagimnastykować, by nikt ich nie odnalazł. Niedawno zebrało mi się na wspomnienia i poczytałam swoje stare zapiski. Powiem Ci, że akcja była ciekawsza niż w telenowelach! Poza tym dzięki szczegółowym zapiskom przypomniałam sobie o rzeczach, które już dawno wyleciały mi z głowy i nie ukrywam, że niektóre z nich bardzo mnie zaskoczyły.  Fajnie po latach wrócić do tego i powspominać. Dlatego długopis w dłoń i pisz!


24.  Ćwiczenia relaksacyjne.


W obecnej sytuacji dawka relaksu jest jak najbardziej wskazana. Fajnym ćwiczeniem jest skupianie się na oddechu. Więcej o tej metodzie przeczytasz we wpisie Jak wytrwać w realizacji zamierzenia?

25. Stwórz plan działania.


To mógł by być pierwszy punkt, ale stwierdziłam, że najpierw lepiej zapoznać się z różnymi możliwościami spędzania wolnych chwil.  Tworzenie planu to nie tylko sposób na zabicie czasu, ale dzięki temu uda Ci się uporządkować wszystko, co zamierzasz robić. Będzie przejrzyście.


Planowanie


26. Zrealizuj postanowienia.


Pamiętasz jeszcze o swoich noworocznych postanowieniach? A może tworzysz je na bieżąco w miarę potrzeb, ale do tej pory brakowało Ci czasu, by wprowadzić je w życie? Teraz jest dobry moment, by zacząć realizować swoje cele. Na początku warto jednak prawidłowo określić swoje zamierzenie. Pomoże Ci w tym ten wpis. Zerknij.

27. Wyśpij się porządnie. 


Nie musisz cały czas czegoś robić. W końcu odpoczynek też jest bardzo ważny.  Pozwala zregenerować siły. Teraz masz czas, by pobyć nieco dłużej w objęciach Morfeusza.

28. Poćwicz robienie fryzur.


Wolny czas spędzany w domu możesz przeznaczyć na próbowanie swoich sił w robieniu fryzur. W Internecie znajdziesz wiele inspiracji. Na moim blogu też znajdziesz kilka pomysłów:

🠊Fryzury z perłowymi spinkami do włosów
🠊Fryzury z apaszką
🠊Fryzury z pierścionkami do włosów
🠊3 szybkie, łatwe i wygodne fryzury


29. Przygotuj stylizacje na zapas.


Bardzo fajnym pomysłem jest też skorzystanie z wolnego czasu i przygotowanie sobie gotowych stylizacji, żeby później nie musieć godzinami stać przed lustrem i zastanawiać się, co na siebie włożyć. Tworzenie stylizacji z wyprzedzeniem to nie tylko dobra zabawa, ale też coś pożytecznego, co pozwoli Ci oszczędzić czas (i nerwy).

30. Zaopiekuj się roślinkami.


W codziennym biegu można łatwo zapomnieć o podlewaniu roślinek, które w przeciwieństwie do zwierząt nie upomną się o picie. Warto przez ten wolny czas wyrobić w sobie nawyk dbania o domowe roślinki, a one odwdzięczą się nam swym pięknym wyglądem. 


Kwiaty w doniczkach

31. Pobaw się ze swoim zwierzątkiem. 


Gdy miałam chomiki, to zawsze starałam się znaleźć dla nich czas. Zabawa ze zwierzakiem nie tylko pozwala mu na wyładowanie energii, ale też sprzyja tworzeniu między Wami unikalnej, przyjacielskiej więzi. Twoje zwierzątko na pewno to doceni!


32. Obejrzyj filmiki na YT.



Na YouTube znajdziesz kanały z najróżniejszych dziedzin.  Moda, uroda, lifestyle, rozrywka, edukacja, informacje ze świata... Naprawdę jest w czym wybierać. YT to także źródło, gdzie znajdziesz nie tylko filmiki Youtuberów, ale też filmy i seriale oraz muzykę. 


33. Przemyśl sobie różne sprawy.


Okres spędzany w domu możesz także przeznaczyć na przemyślenie spraw, które są dla Ciebie ważne, ale z jakichś powodów odwlekałaś zajęcie się nimi.  Takie refleksyjne dni też są czasem potrzebne. 


34. Poczytaj swoje ulubione blogi.


Siedzenie w domu to doskonała okazja, by nadrobić zaległości na blogach, które lubisz odwiedzać. Zobaczyć, co słychać u ich autorów, dowiedzieć się czegoś nowego, może jakiś ciekawostek i napisać kilka miłych słów w komentarzu. Taki drobny gest ucieszy każdego twórcę.


35. Odśwież swój profil w mediach społecznościowych.


Kiedy ostatni raz zmieniłaś zdjęcie profilowe lub to w tle? Czy wszystkie informacje wciąż są aktualne? Raz na jakiś czas warto odświeżyć swoje profile. Może właśnie teraz jest dobry moment? 


Laptop, lampka, okulary na biurku


36. Zacznij pisać bloga lub stwórz własną stronę www.


Masz pasję, której nikt w Twoim otoczeniu nie podziela? A może chcesz opowiedzieć światu o tym, co uwielbiasz robić? Dobrym pomysłem jest założenie bloga, na którym będziesz się dzielić ciekawostkami z obszaru, który jest Ci bliski. Ciekawą, choć wymagającą więcej pracy opcją jest stworzenie własnej strony internetowej od podstaw. Co wybierasz?


37. Porozwiązuj krzyżówki lub sudoku.


Oprócz gimnastyki ciała warto pamiętać, by poćwiczyć także mózg. Stare, dobre krzyżówki to doskonały sposób, by potrenować pamięć i poznać nowe słowa. Nie martw się, jeśli nie masz pod ręką papierowego wydania. W Internecie dostępne są krzyżówki online. Ale czad! Jeśli jesteś wielbicielką łamigłówek, sięgnij po sudoku. 


38. Rozwiąż quizy online.


Sprawdź swoją wiedzę z różnych dziedzin w quizach online. Dzięki temu spędzisz czas w pożyteczny sposób: przetestujesz swą pamięć i  jeszcze dowiesz się czegoś nowego. Możesz też porozwiązywać różne psychotesty i zobaczyć, czy wynik do Ciebie pasuje. Potraktuj to jako formę rozrywki, a nie jak wyrocznię.


Jeśli masz bloga/ profil na IG:

39. Przygotuj nowe wpisy na bloga/IG.


Więcej wolnego czasu to cenny dar dla blogera. Możesz wykorzystać go na przygotowanie nowych wpisów na blog lub Instagram, jeśli go posiadasz. Warto mieć coś w zanadrzu na wypadek, gdyby zabrakło czasu na bieżące pisanie.  


4o. Przygotuj zdjęcia na bloga/IG.


Nie od dziś wiadomo, że zdjęcia urozmaicają wpisy, pozwalają naszemu wzrokowi chwilę odpocząć, zwracają uwagę. Na Instagramie zdjęcia to podstawa, bez nich nie dodasz wpisu na profilu. Warto wykorzystać wolny czas na zrobienie zdjęć na zapas. 



***

W jaki sposób lubisz spędzać czas w domu?

Który z moich pomysłów spodobał Ci się najbardziej?

Jak minął Ci pierwszy dzień kalendarzowej wiosny?

34 komentarze:

  1. Uwielbiam krzyżówki i sudoku. Rozwiązuję ję nawet przy śniadaniu jak wstaję o 4:00 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, bardzo wcześnie wstajesz. Ale w końcu jak mówi przysłowie: ,,kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje". ;) Fajnie, że lubisz pogimnastykować swój umysł. ;)

      Usuń
  2. Wspaniałe pomysły :) Ja niestety, nadal rzadko znajduję wolną chwilę. Pomimo epidemii nadal chodzę do pracy i nic nie wskazuje na to, by to miało się zmienić. Zaleta pracy w hipermarkecie. Jednak takie pomysły mogą mi się przydać, chętnie będę zaglądać w poszukiwaniu inspiracji przy wolnym dniu :D Chodź w pierwszej kolejności muszę nadrobić blogowe zaległości.
    Wspaniały wpis kochana, naprawdę super pomysł! Bardzo inspirujesz! <3
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Klaudio! Cieszę się, że spodobały Ci się pomysły, które zaproponowałam. <3 Razem jest ich aż 40, więc każdego dnia można robić coś innego. :D
      Trzymaj się dzielnie i zdrowo w tym trudnym czasie! :* Dzięki Tobie ludzie mogą zaopatrywać się w produkty spożywcze, jesteś bohaterką. ;) Będzie dobrze. Mam nadzieję, że uda się szybko opanować sytuację. :)
      Dziękuję i też przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  3. W lettering wkręciłam się jakiś rok temu i tkwię w tym nadal. Akurat mam to szczęście, że moja druga połówka prowadzi sklep papierniczo-plastyczny i różnych markerów, pisaków itp. do liternictwa mam multum na wyciągnięcie ręki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak masz fajnie! Stały dostęp do specjalistycznych pisaków. :D Super, że nadal ćwiczysz piękne pisanie. ;) Tak trzymaj! ;)

      Usuń
  4. Z tym porządnym spaniem to u Mnie ciężko przez, małego wiercipięte w łóżku 🤭 ale zdjecia na bloga robie z przyjemnością, gdy mam chwile xd mamy teraz remont w kuchni i w sumie na tym sie skupiam najbardziej 😁😁
    Buziaki 😘 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, no to faktycznie nie masz łatwo. Niedługo podrośnie to się wyśpisz. :D Właśnie widziałam, że ostatnio często pojawiają się u Ciebie zdjęcia stylizacji. Bardzo fajnie, że jest co oglądać na blogu. ;) Powodzenia w remontowaniu kuchni! Będzie pięknie! :*

      Usuń
  5. Dzień dobry w niedzielę! :)
    Kalendarzowa wiosna zaczęła się wczoraj a dzisiaj do mnie na chwilę wróciła zima :D
    Co do spędzania wolnego czasu w domu: jak na razie nie narzekam na nudę :D Czytam książki, spędzam czas z mamą, pieczemy co razem albo gotujemy :) Wychodzę na spacer, bawię się z psem :) I szykuję sobie już wpisy świąteczne by mieć gotowe na kwiecień :)

    Jak w pierwszym przypadku tak i teraz super propozycje przedstawiłaś :) Każdy znajdzie coś dla siebie :)

    pozdrawiam i życzę duuuużo zdrowia i słońca na dzisiejszy dzień i cały nowy tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto!;)
      U mnie też drugiego dnia wiosny padał śnieżek, ale zaraz się topił. :D
      Widzę, że świetnie sobie zagospodarowujesz czas. ;) Tak trzymaj! Mnie trochę tego czasu brakuje, tyle rzeczy chciałaby zrobić. :D
      Dziękuję! <3

      Też serdecznie Cię pozdrawiam i życzę zdrowia i samych miłych chwil! ;*

      Usuń
  6. Ja dziś od rana sieję w donicach warzywa oraz kwiaty, które potem przesadzę do ogrodu :) Szkoda, że dziś tak ziiiimno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to pracowicie spędzasz czas. ;) Wiosna przyszła i przyniosła chłód. :D

      Usuń
  7. Ja ostatnio ciągle przy garach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, czyli ćwiczysz swoje umiejętności kulinarne? :D

      Usuń
  8. Ciągle coś robię w kuchni, gotuję, piekę i bloguję, ale gimnastyka to dobry pomysł, bo obawiam się, że waga bardzo mi podskoczy przez to siedzenie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeżeli faktycznie ktoś ma ten czas to zadania na zbicie nudy w sam raz! Ja niestety cały czas ten czas próbuje jakkolwiek wygospodarować bo chcąc czy nie chcąc chodzę do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz przez tego wirusa ludzie nie wiedzą co mają robić, nudzą się więc takie sposoby na nudy są fajne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne pomysły. Bardzo kreatywna lista! Ja jednak muszę przyznać, że odkąd jest #zostanwdomu, na nudę absolutnie nie narzekam...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) Powiem Ci, że mi się też nie nudzi. :D Tu poodkurzam, porobię coś na studia, coś na blogu i czas mija. ;)
      Przesyłami Ci serdeczne pozdrowienia! :D

      Usuń
  12. This is so helpful thanks so much for sharing! I was looking for things to do this week so I'll use these xo

    Makeup Muddle

    OdpowiedzUsuń
  13. brush lettering sounds so fun! thank you for sharing
    Hope you stay healthy and safe
    xoxo
    style frontier

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yes, it is fun. ;)
      Thank you so much, my dear! ;)
      Stay safe and healthy. :*

      Usuń
  14. U mnie niestety z wyspaniem się jest bardzo ciężko, bezsenność coraz mocniej daje mi w kość. Za to zdjęcia cykam bardzo chętnie, a ile nerwów czasami na tym zjem, bo coś nie pasuje :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyda się bo mi się zaczyna nudzić :P
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korzystaj śmiało. Pomysłów jest dużo, więc codziennie możesz robić coś innego. :D
      Buziaki! :*

      Usuń
  16. oo bardzo fajne pomysł. Ja dwa z nich już realizuję :D Uczę się robić fryzury i zaczęłam planowanie doniczkowego ogrodu na parapecie. Mam dwie lewe ręce do roślin, ale bardzo marzy mi się posadzenie między innymi lawendy. Może w końcu się uda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że spędzasz czas w tak ciekawy i rozwijający sposób. ;) Życzę Ci powodzenia w tworzeniu domowego ogrodu i nauce fryzur! :*

      Usuń