15 czerwca 2020

Stylizacja-inspiracja: współczesna Arielka

Stylizacja inspirowana Arielką z Małej Syrenki

Hejka!

Jak mogłaby wyglądać stylizacja Arielki, gdyby przenieść ją do czasów współczesnych? Zapraszam!


Fioletowy sweterek, miętowy top, miętowe jeansy, fioletowe tenisówki


Jak tam po długim weekendzie? Był udany? Jak zapowiadałam w maju, Stylizacja-inspiracja powraca na dobre, więc dzisiaj przychodzę z kolejną propozycją. Pierwszy wpis z tej serii pojawił się na moim blogu dokładnie 18 czerwca, więc za kilka dni minie od tej daty dokładnie rok. Przez ten czas pod lupę wzięłam, m.in. styl Kopciuszka, królewny Śnieżki, czy Belli z Pięknej i Bestii. Tym razem będzie to czwarta oficjalna księżniczka Disneya, czyli Arielka


Rozejrzyj się wokół siebie,
Bo tutaj na morza dnie,
Cudownie jest proszę Ciebie.
Gdzie lepiej być może, gdzie?
Na morza dnie, na morza dnie...


~Na morza dnie~


Jasnofioletowy sweterek, jasnofioletowe tenisówki, miętowy top na ramiączkach, miętowe spodnie

Słów kilka o Małej Syrence


Ariel, zwana też Arielką jest syreną, najmłodszą z siedmiu córek króla podwodnego królestwa, Trytona. Jej przyjacielem jest rybka o imieniu Florek, a opiekunem krab Sebastian. Księżniczka ma przepiękny głos, odziedziczony po mamie. Jest ciekawa świata ludzi i lubi się śmiać. Zakochała się w księciu Eryku, którego uratowała i żeby być z nim, zawarła nawet pakt z Urszulą, podstępną pół-kobietą, pół-ośmiornicą. Arielka jest dobra i p0mocna, jednak nie zawsze słucha swojego taty.

Współczesna stylizacja Małej Syrenki

Po czym poznać Arielkę? 


Jej znakiem rozpoznawczym są długie, czerwone włosy. Strój syrenki składa się z fioletowego stanika zrobionego z muszelek, natomiast jej ogon jest zielonkawy, z nutką koloru miętowego. W ludzkiej postaci jej najbardziej rozpoznawczym strojem jest różowa suknia balowa, a w najnowszej wersji miętowa suknia balowa.

Stokrotka trzymana w palcach, na tle jasnofioletowego buta


Mała Syrenka baśń a film animowany


Arielka to główna bohaterka filmu animowanego, pt. Mała Syrenka, który nawiązuje do baśni Hansa Cheristiana Andersena (która jest bardzo drastyczna) o tym samym tytule, jednak znacznie odbiega on od pierwowzoru. Oto kilka różnic:

🠊 w baśni Andersena syrenka ma 15 lat, a w wersji disneyowskiej 16 lat

🠊 w oryginale księżniczka miała 5 sióstr, a u Disneya 6,

🠊 w pierwowzorze Arielka ma babcię, z którą często prowadzi rozmowy, m.in. o ludziach; w filmie animowanym ta postać została pominięta,

🠊 Andersen nie nadał imienia syrence, zaś u Disneya księżniczka otrzymała imię Ariel,

🠊 historia bezimiennej syrenki nie kończy się szczęśliwie (z rozpaczy po stracie ukochanego, który poślubia inną, skacze w morze i zamienia się w pianę morską), natomiast w filmie animowanym bierze ona ślub z księciem Erykiem.

Sweterek, miętowy top Terranova, miętowe spodnie New Yorker, fioletowe tenisówki Cropp


Inne ciekawostki o Małej Syrence


Co ciekawe, Arielka jest pierwszą księżniczką Disneya, która nie jest człowiekiem, a syreną oraz jedyną, która jest mamą - wraz z księciem Erykiem mają córkę o imieniu Melodia. Byłam w szoku, kiedy zbierając informacje do dzisiejszego wpisu, się o tym dowiedziałam. Zostało to ukazane w kontynuacji przygód Arielki - Mała Syrenka 2: Powrót do morza. Powstał też prequel historii syrenki, pt. Mała Syrenka: Dzieciństwo Ariel. O ile pierwszy film kojarzę, to o dwóch pozostałych nie miałam pojęcia. Jestem ciekawa, czy Ty je znałaś? Daj znać w komentarzu!

Złoty choker z kółeczkami Sinsay


Z Małą Syrenką kojarzą mi się dwie piosenki: Na morza dnie (Under the sea), której fragment zacytowałam na początku wpisu oraz Całuj ją (Kiss the girl).

Spinka z perłami we włosach, fioletowy sweterek, miętowe jeansy, fioletowe tenisówki

Stylizacja- inspirajca: współczesna Arielka


Miętowy top, miętowe jeansy, fioletowy sweterek, jasnofioletowe tenisówki


Przygotowując współczesną stylizację, zainspirowałam się strojem Ariel jako syrenki. Włożyłam miętowy top na ramiączkach oraz miętowe spodnie, które nawiązują do koloru syreniego ogona księżniczki. Fioletowy sweterek, który można nosić puszczony luźno lub zawiązany to oczywiście odniesienie do muszelek. Natomiast jasnofioletowe tenisówki fajnie zgrały się z wdziankiem. 

Pierścionek zmieniający kolor pod wpływem temperatury ciała


Kolory, których użyłam w stylizacji są dwoma z czterech moich ulubionych i uważam, że niemal idealnie odzwierciedlają te ze stroju Arielki. Zabrakło tu jedynie charakterystycznych czerwonych włosów syrenki.

Bransoletka na miętowym sznureczku ze złotą kotwicą

 

Złoty choker, bransoletka z kotwicą, pierścionek zmieniający kolory, spinka z perłami, morska muszla


Jeśli chodzi o biżuterię, to wybrałam złoty choker z kółeczkami oraz bransoletkę na miętowym sznureczku ze złotą kotwicą, nawiązującą do morskich klimatów. Na palec włożyłam pierścionek zmieniający kolor, który kupiłam sobie kiedyś, gdy byłam na wakacjach nad morzem. 

Jasnofioletowe tenisówki z zameczkami Cropp

Ostatnim elementem jest perłowa spinka, którą wpięłam we włosy. Arielka nie nosiła ozdób, jednak ja chciałam nieco urozmaicić stylizację. Jako rekwizytu do zdjęć użyłam muszli, w której gdy przyłoży się ją do ucha, słychać szum morza (są to w rzeczywistości dźwięki z najbliższego otoczenia, ale pomarzyć można).

***

Co sądzisz o stylizacji?

Znasz Małą Syrenkę?

Jaka piosenka/piosenki najbardziej kojarzą Ci się z Arielką?  

46 komentarzy:

  1. Ooo ja również nie słyszałam o dwóch kolejnych filmach! Chętnie nadrobię :) Inspiracja Arielką wyszła cudownie! Ostatnio bardzo jestem przywiązana do syrenek. :) Super ciekawostki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że stylizacja Ci się spodobała. <3 He, he, brakuje tu tylko czerwonych włosów Arielki. :D Super, że ciekawostki okazały się dla Ciebie interesujące. Powiem Ci, że podczas przygotowywania tego wpisu bardzo poszerzyłam swoją wiedzę o "Małej Syrence", bo też wcześniej o wielu rzeczach nie miałam pojęcia. ;)

      Usuń
  2. I like this look inspiration. I've never heard the other 2 films

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad you like my outfit. ;) Thank you. ;)
      Only "Little Mermaid" is the most known movie. I think that few people heard about other two films.

      Usuń
  3. Bardzo ładne połączenie kolorów 😊 nie znam dwóch kolejnych filmów o małej syrence ani nie wiedziałam, że miała ona córkę z księciem Erykiem. Koniec tej baśni był bardzo smutny jak się zamieniła w morską pianę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się ten duet kolorystyczny bardzo podoba. <3 Wydaje mi się, że większość ludzi słyszała tylko o pierwszym filmie "Mała Syrenka", chociaż pewnie prawdziwi fani znają każdą z ekranizacji tej historii. ;D O tak, bardzo smutny. Generalnie z końcem tej baśni były związane też drastyczne rzeczy, ale nie chciałam za bardzo spojlerować ani nikogo przestraszyć, więc ujęłam to tak ogólnie.

      Usuń
  4. pięknie wyglądasz! podoba mi się to połączenie kolorów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięta i jasny fiolet to jedne z moich ulubionych kolorów. <3 Dziękuję Ci, kochana! ;)

      Usuń
  5. Dzień dobry Moniko! :)
    Jak Ci mija dzisiejszy piękny dzień? :)
    U mnie słonecznie i dość przyjemnie :)

    Bardzo mi się podoba Twoja interpretacja stylu Arielki :) Widzę, że zadbałaś o każdy szczegół, nawet muszelka jest :)

    Mała syrenka to jedna z moich ulubionych bajek z dzieciństwa :) Pamiętam jak oglądałyśmy z siostrą :D Jeszcze nie było telewizji satelitarnej i nieźle śnieżyło :D Tato musiał antentę na strychu poprawiać :D

    Wyglądasz naprawdę bardzo uroczo <3

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Iwetto! ;)

      Dzisiejszy dzień minął mi dobrze. Trochę świeciło słońce, więc aż chciało się działać. Pouczyłam się trochę. :)

      Dziękuję. <3 Zależało mi na tym, by dodać stylizacji nieco morskiego akcentu, stąd ta muszelka. ;)

      O, to super, że trafiłam w Twój gust. ;) Co za wspomnienia. <3

      Dziękuję Ci pięknie i życzę kolorowych snów lub żeby czas szybko Ci minął w pracy (w zależności od tego, którą masz zmianę). :*

      Usuń
    2. Akurat 16 czerwca kiedy odpisałaś na mój komentarz miałam wolne :D ale dzisiaj mam nockę :) także dziękuję :) już 6 godz pracy za mną :) jeszcze 6 i do domu :))

      Usuń
  6. Przeurocza postać, a Ty wyglądasz bardzo fajnie, piękne kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super zestawienie kolorystyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Współczesna Arielka jak najbardziej w moim stylu :) Zazdroszczę ci tak pięknych włosów i tego, że tak ładnie spinasz je spinkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę, że trafiłam w Twój gust. <3 Jej, jestem Ci bardzo wdzięczna za tak miłe słowa. ;* Oczywiście podczas sesji wiał wiatr, ale udało mi się wybrać takie zdjęcia, na których włosy są w normalnym ułożeniu. :D

      Usuń
  9. Ciekawe zestawienie kolorystyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znałam żadnych ciekawostek, ani różnic pomiędzy Andersenem a Disneyem. Stylizacja bardzo fajna :) Co do piosenek to nie pamiętam żadnych :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że mogłam Ci o nich opowiedzieć. ;) Dziękuję. Cieszę się, że stylizacja Ci się spodobała. ;) Co do piosenek to nic dziwnego, że ich nie pamiętasz, pewnie dawno temu oglądałaś "Małą Syrenką". :D

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Też bardzo mi się podoba. ;) Fajnie, że można ten sweterek nosić na 2 sposoby. ;)

      Usuń
  12. Urocza stylizacja, połączenie kolorów bardzo nietypowe, a jednak wszystko świetnie się ze sobą komponuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. generalnie pomysł super ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, dziękuję. ;)

      Także ślę Ci słoneczne pozdrowienia! :)

      Usuń
  14. Mam podobne spodnie i uwielbiam je. Ten kolor jest idealny na lato i ciepłe dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajnie. To piąteczka! ;)
      Zdecydowanie! Jasne kolory są idealne na lato. ;)

      Usuń
  15. Super stylizacja! Bardzo fajne i pomysł z powiwiązanie do Areilki bardo lubiałam tą bajke :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa i docenienie. <3 Super, że ta bajka budzi w Tobie przyjemne wspomnienia. ;)

      Usuń
  16. Oczywiście znam bajkę. :)
    Stylizacja jak przystała na Arielkę, ale nie mój styl. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślała, że pierwszą część każdy zna. ;)
      Dziękuję za szczerą opinię i ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  17. Oglądałam wszystkie części Arielki :D Stylizacja bardzo mi się podoba i świetna jest ta narzutka co masz na sobie :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! Musisz być prawdziwą fanką tej bajki. :D

      Bardzo Ci dziękuję i cieszę się, że stylizacja Ci się spodobała. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  18. Kojarzę jedynie baśń - mi niestety się nie podobała
    O filmach ,tzn o tych dwóch częściach pozostałych ,nie słyszałam
    Bardzo fajna stylizacja - podoba mi to połączenie kolorów ��
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, baśń jest momentami drastyczna.

      Dziękuję Ci, kochana za miłe słowa. <3

      Także przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  19. Ale miałaś świetny pomysł na wpis :) Stylizacja super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomysł Ci się spodobał. Stylizacja-inspiracja to seria, która ukazuje się na moim blogu co miesiąc. ;) Dziękuję. <3

      Usuń
  20. o kurczę nigdy nie pomyślałam nad połączeniem tych kolorów, ale bardzo mi się podoba ta kolorystyka, muszę kupić ubrania w takich odcieniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inspiracje można czerpać zewsząd. Tym razem była to postać Arielki. ;)

      Usuń