9 kwietnia 2021

Jak czerpać radość z pracy? - Marie Kondo, Scott Sonenshein

Marie Kondo, Scott Sonenshein - Jak czerpać radość z pracy

Hejka!

Zapraszam Cię na recenzję książki Marie Kondo i Scotta Sonensheina.

 

Marie Kondo, Scott Sonenshein - Jak czerpać radość z pracy


Jak czerpać radość z pracy to książka, która powstała jako owoc współpracy Marie Kondo, autorki Magii sprzątania i Scotta Sonensheina, psychologa organizacji oraz wykładowcy biznesu na Rice University. Muszę przyznać, że było to moje pierwsze spotkanie z twórczością Kondo. Co prawda słyszałam o jej kultowej książce, ale jej nie czytałam.

Różowa okładka została ozdobiona minimalistycznym rysunkiem osoby siedzącej przy biurku i wpatrującej się w monitor, na którym widnieje emotikon uśmiechniętej buźki.

Publikacja liczy 304 strony i została podzielona na 11 rozdziałów + wstęp, podziękowania i przypisy. Jak zawsze spis wykorzystanej literatury stanowi dla mnie ogromny plus, bo można poszerzyć swoją wiedzę, poza tym dzięki niemu książka zyskuje na wiarygodności.

 

Marie Kondo, Scott Sonenshein - Jak czerpać radość z pracy

Autorzy skupiają się na tym, jak za pomocą zaprowadzenia porządku na swoim stanowisku pracy czerpać więcej zadowolenia z zawodowych działań. Pod lupę biorą nie tylko biurko, czy gabinet, ale i wirtualną przestrzeń, czas, decyzje, sieć kontaktów, zebrania, zespoły.

Marie Kondo duży nacisk kładzie na to, by odpowiedzieć sobie na pytanie, czy praca/dana rzecz sprawia Ci radość. Ten wątek przewija się niemal przez wszystkie rozdziały. Autorzy udzielają konkretnych wskazówek, jak uporządkować swoją przestrzeń krok po kroku.

 

Jak czerpać radość z pracy - Marie Kondo, Scott Sonenshein

Dla kogo jest Jak czerpać radość z pracy?


W przeciwieństwie do książki Jak ogarniać emocje w pracy? ta pozycja skierowana jest typowo do osób pracujących w biurze, korporacji lub prowadzących własny biznes. Jednak część wskazówek, np. dotyczących porządków w cyfrowym świecie jest uniwersalna.

Książka została napisana zrozumiałym, przyjaznym Czytelnikowi językiem. Poszczególne rozdziały zostały podzielone na mniejsze części, dzięki czemu łatwiej się w niej odnaleźć. Na wstępie zostało też wspomniane, za które treści odpowiada Marie, a za które Scott. Jeśli w danym rozdziale wypowiada się współautor, jest to zaznaczone graficznie i podpisane jego inicjałami.

Treści zawarte w książce nie były dla mnie super odkrywcze, choć znalazłam w niej kilka smaczków, ciekawych badań i pomysłów.

 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza.

 

***

Jakie masz sposoby na czerpanie radości z pracy?  

Jak wygląda Twoje miejsce pracy: stawiasz na minimalizm, czy lubisz otaczać się różnymi przedmiotami?

 

17 komentarzy:

  1. Me encantó el post, gracias por compartirlo.
    Besos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Me alegro que te guste mi publicación. Gracias y saludos. ;)

      Usuń
  2. It sounds very interesting, thanks for the suggestion dear

    OdpowiedzUsuń
  3. W swojej pracy jestem wręcz zmuszona do otaczania się różnymi przedmiotami 😉
    Ale m,in to właśnie w niej najbardziej lubię 😉
    Chętnie przeczytam ,bo książka będzie dla mnie idealna ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super! ;) Właśnie o to chodzi, żeby to Tobie się podobało, iloma przedmiotami się otaczasz. Ty masz się z tym dobrze czuć. ;)

      Super, daj proszę znać, jak przeczytasz książkę. Jestem ciekawa Twoich wrażeń. ;)

      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! :)

      Usuń
  4. Ciekawa tematyka ,zainteresowana jestem !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że ostatnimi czasy tematy związane z tym, żeby polepszyć komfort pracy są popularne. I dobrze! ;)

      Usuń
  5. Dobry wieczór Moniś!

    Jak minęła Ci niedziela? U mnie było słonecznie, ciepło i wietrznie. Mimo to wieczorem udało mi się zrobić kilka zdjęć na bloga :)

    Książka ma przecudny kolor. Ależ mi się podoba, taki wiosenny :) Dostałam kiedyś róże w tym kolorze i mam do niego sentyment :)

    Książki nie znam, ale chętnie poznam :)

    Życzę miłej nocy i pięknego nowego tygodnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Niedziela minęła mi leniwie. :D Super, że udało Ci się zrobić zdjęcia na bloga. Brawo! ;)

      Jeśli chodzi o róż, to wolę jaśniejszy odcień. ;)

      Dziękuję i życzę Ci pięknej końcówki tygodnia! ;*

      Usuń
  6. Coś dla mnie bo ostatnio z moją moją pracą mam całkowicie przeciwnie - wykańcza mnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to niedobrze. Trzymam kciuki, żeby sytuacja w pracy zmieniła się na lepsze. ;)

      Usuń
  7. Ciekawa propozycja :) Coś dla mojej przyjaciółki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Fantastyczna książka :) Coś dla mnie, bo ostatnio praca bardziej mnie męczy niż sprawia radość a nigdy na nią tak nie narzekałam. Jednak nie nalezę do grupy, do której adresowana jest książka. Niemniej jednak uważam, że warto poznać takie treści. To może wyjść tylko na dobre :)
    Moja praca wygląda... pracuję z ludźmi. Otaczam się papierami, skargami i totolotkiem :D
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      Czasem natłok obowiązków, brak chwili na odpoczynek może nam dobierać radość z pracy. Dlatego warto zadbać o siebie, znaleźć czas na relaks, by zregenerować siły. ;)

      Dziękuję i też pozdrawiam! <3

      Usuń