6 kwietnia 2021

Podsumowanie miesiąca: marzec 2021

Jasnofioletowy krokus

Hejka!

Zapraszam Cię na podsumowanie marca.

 

Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata. Kilka dni temu rozpoczął się nowy miesiąc. Podsumowanie marca miało pojawić się wcześniej, ale z racji Wielkanocy, publikuję je dopiero teraz.


Krokusy i przebiśniegi

W tym roku wyjątkowo późno, ale w końcu pojawiły się wyczekiwane przeze mnie krokusy, a nawet i przebiśniegi. Te kwiaty to takie piękne zwiastuny wiosny. Oczywiście nie omieszkałam ich nie uwiecznić.


Wiosenne kwiaty - przebisniegi


Zima wiosną

To był dla mnie niemały szok, gdy pierwszego dnia kalendarzowej wiosny zamiast słońca ujrzałam prószący śnieg. Pogoda w tym roku zaskakuje. Daje nam złudną nadzieję, że będzie słonecznie i ciepło, a za chwilę następuje drastyczne ochłodzenie, a nawet mróz. Mam nadzieję, że w końcu się to wszystko unormuje i będziemy mieć prawdziwą wiosnę (i lżejsze stylizacje).

 

Francuskie ciasteczka z nadzieniem

Smak dzieciństwa

W marcu miałam okazję powrócić wspomnieniami do dzieciństwa, a to za sprawą ciasteczek Fornetti. Nadzienie o smaku morelowym otulone ciastem francuskim - pychota! Pamiętam, że gdy byłam młodsza, to kupowaliśmy te smakołyki na stoisku w Castoramie. 

 

Ciemnoróżowe gerbery


Dzień Kobiet

Obchodzimy go tradycyjnie 8 marca. Jak się okazuje wzorem Dnia Chłopaka i Dnia Mężczyzn, jest też Dzień Dziewczynek (Dziewcząt). To niezbyt znane święto, ustanowione w 2011 roku, ma miejsce 11 października.



Wielkanocne DIY

W tym roku za robienie wielkanocnych ozdób zabrałam się odpowiednio wcześniej i zrealizowałam aż dwa pomysły: girlandę lampek led z zajączkami oraz pisanki z wiankami z kwiatów. Efekt moich wysiłków możesz zobaczyć tutaj.


Palma w dłoni


Niedziela Palmowa

Cieszę się, że święcenie palm mogło się odbyć, bo to fajna tradycja. Z samą palmą było niezłe zamieszanie. Miałam małą palemkę sprzed dwóch lat, jednak nigdzie nie mogłam jej znaleźć. Całe szczęście, że tamtego dnia wypadła akurat niedziela handlowa, więc udało mi się zaopatrzyć w palmę. Nie wyobrażam sobie, gdyby miało mnie ominąć święcenie.


 

 

Wyzwanie Kobiecej Foto Szkoły na Instagramie

To już trzecie wyzwanie Dominiki (@kobiecafotoszkola), w którym wzięłam udział. Zawsze cieszyłam się na te 5 dni fotograficznej uczty, ale tym razem miałam chwile zwątpienia. W ogóle nie miałam pomysłu, jak ugryźć poszczególne tematy. Zdjęcia robiłam na bieżąco. Jak zawsze jednak wyzwaniu towarzyszyła pozytywna energia od innych uczestniczek. Najtrudniejszy okazał się dla mnie drugi dzień wyzwania (ze względu na temat, a także słabe, wieczorne światło), gdzie należało pokazać siebie. Ale dałam radę i zdjęcie z tego dnia, zyskało najwięcej serduszek.


Wiosenne kwiaty - biały krokus


Co mi w duszy grało?

W marcu na moją playlistę trafiło dużo piosenek. Wyszedł mi taki polsko-hiszpańsko-angielski mix. 


Ray Dalton - Don't Make Me Miss You

 


 

Piosenka szybko wpada w ucho, jednak w ogólnym rozrachunku jest dosyć smutna.


CNCO - Por Amarte Asi

 


 

Jest to cover Christiana Castro o tym samym tytule. Piękna linia melodyczna i poruszający tekst.

 

CNCO -  Dejaria Todo

 


Kolejny cover, tym razem piosenki autorstwa Chayanne. Oryginał jest nieco wolniejszy.


CNCO - Beso

 


Fajny, latynoski beat.

 

Smolasty, Ewa Farna - Pełnia

 


Hipnotyzujące połączenie. Teledysk przypomina nieco 11 minutes (motyw przewróconego samochodu). Czyżby Smolasty i Ewa Farna zainspirowali się Yungbludem i Halsey?


YUNGBLUD, Halsey - 11 minutes

 


Utwór opowiada o tym, że nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo czegoś/kogoś potrzebujemy, dopóki tego nie stracimy. Ciekawe jest nawiązanie w teledysku do 5 etapów żałoby, wg Kübler- Ross: zaprzeczenie, gniew, targowanie się, depresja, akceptacja.


KaeN, Ewelina Lisowska - Kwarantanna

 

 

Piosenka nawiązuje do tematu, który jest teraz na czasie. Wyraża tęsknotę za wolnością i normalnością.


KaeN, Marta Gałuszewska - Bonnie i Clyde

 


Tej piosenki słuchałam na przemian z Kwarantanną. Spodobały mi się liczne nawiązania do popkultury oraz gry słowne.


Karolina Stanisławczyk - Cliche

 

 

Ten utwór polubiłam od pierwszego przesłuchania i wciąż nie mogę przestać go odtwarzać. Piosenka została oparta na hicie zespołu Bajm, pt. Co mi Panie dasz, który wykorzystano już, m.in. w reklamie Plus Banku. Jak widać, lata 80. są wciąż na topie.

 

Marzec 2021 - blogowe podsumowanie


Blog

W marcu wpisy pojawiały się regularnie, z czego jestem zadowolona. Do grona obserwatorów dołączyła jedna osoba. Dziękuję. Najchętniej komentowanym postem okazała się Strefa Kinomaniaczki, a także Podsumowanie lutego oraz Stylizacja - inspiracja: Daisy.

 

*

Życzę Ci pięknego, wiosennego kwietnia! 🌸🌞🌷

***

Moje najciekawsze wspomnienie z marca, to...


27 komentarzy:

  1. Ależ to był piękny marzec u Ciebie :)

    Radosny, kolorowy, przyjemny :)
    Ja także się cue9, że mogłam poświęcić palemkę, pokarmy zresztą też :)

    Życzę Ci Radosnego kwietnia i mam nadziej, że święta minęły Ci przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. <3

      Tak, to były jedne z przyjemniejszych świąt wielkanocnych. ;)

      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  2. Marzec u ciebie byłbardzo optymistyczny widząć po zdjeciach..no i te DIY, kiedyś lubiłam takei rzeczy robione samemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, udało mi się uwiecznić kilka optymistycznych momentów. ;) DIY daje dużą satysfakcję. ;)

      Usuń
  3. Niestety u nas zima, pada śnieg.... chcę już prawdziwej wiosny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo. Niemal codziennie prószy śnieg, ale zaraz się topi. Poza tym jest nieco chłodno. Ale prognoza pogody na jutro jest optymistyczna - ma być w końcu cieplej. ;)

      Usuń
  4. U mnie również na blogu podsumowanie. Też brałam udział w wyzwaniu z KFS i przyznam szczerze, selfie to również było najtrudniejsze z zadań!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to muszę zerknąć. ;) Czyli nie jestem sama, dobrze to wiedzieć. ;)

      Dziękuję i przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  5. Mega palma! Bardzo szybko zleciał ten marzec. Byle do wakacji i pięknej pogody. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Mało brakowało, a bym nie miała palmy. :D Mam podobne wrażenie, czas gna jak oszalały.

      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Kiedyś często słuchałam CNCO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię ich piosenki. Nawet teraz słucham ich w tle. ;)

      Usuń
  7. Cześć Moniczko :)
    Widzę, Że Twój marzec był bardzo udany, przyjemny i pełen wrażeń :)

    Dzień Kobiet i ja zaliczam do swego rodzaju ulubieńca marca :)

    Ciasteczka są bardzo apetyczne, ale bym zjadła :) I tak teraz sobie siedzę i myślę to ja je już kiedyś jadłam i pamiętam ich smak, niebo w gębie :)))

    Niedziela Palmowa, Wielki Tydzień, świecenie palemek, pokarmów, wielkanocne Diy i święta to także moi ulubieńcy tegorocznego marca :)

    Super nutki też załączyłaś do posta.

    Życzę Ci słonecznego kwietnia :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      To prawda, trochę się działo. :D

      Oj tak. Te ciasteczka to prawdziwy jedzeniowy hit! <3 Fajnie, że też miałaś okazję ich skosztować i wiesz, o czym piszę. ;)

      Wielkanoc i wszystko z nim związane rozjaśniła tegoroczny marzec. ;)

      Dzięki. Sporo tych nutek się zebrało. :D

      Dziękuję i ślę Ci słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  8. Piękne zdjęcie z kwiatami zrobiłaś <3 Ja w tym miesiącu miałam dużo pracy na studiach i dużo też dziergałam, w sumie miło wspominam ten marzec. Bardzo cieszę się z nadchodzącej wiosny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, Aniu. <3 Nawał pracy na studiach potrafi dać w kość, więc fajnie, że znalazłaś czas na swoje zainteresowania. ;)

      Mam nadzieję, że zima odejdzie i wiosna w końcu zagości na dłużej. ;)

      Usuń
  9. Nie mogę się już doczekać takiej prawdziwej, ciepłej wiosny. Na razie u mnie niby słońce, ale połączone ze śniegiem i trzema stopniami na plusie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, u mnie też panuje istny misz-masz. Sama już nie wiem, czy mamy zimę, czy wiosnę. :D

      Usuń
  10. Ray Dalton - Don't Make Me Miss You leci u mnie cały czas hehe 😘😘 Super podsumowanie !! 💛

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, to przybij piąteczkę! ;)

      Dzięki, kochana! Buziaki! ;*

      Usuń
  11. Faktycznie, ostatni raz Fornetti jadłam lata temu ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne podsumowanie. Tutaj też była zima wiosną. Dziś ciepło, ale od jutra znowu ma być zimno... Kwiecień-plecień! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo. ;)
      Tak, musimy się przyzwyczaić do zmiennej pogody. :D

      Usuń