20 kwietnia 2021

Stylizacja - inspiracja: Hermiona Granger

Outfit w stylu Hermiony Granger: czarna toga, szara spódniczka, biała koszula, krawat, szare baleriny, bordowa książka, różdżka

Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację inspirowaną mundurkiem szkolnym Hermiony Granger.

 

Chyba jestem jedną z niewielu osób (jeśli nie ostatnią żyjącą 🤣), które nie czytały, ani nie oglądały Harrego Pottera. Gwoli ścisłości, w książce do nauki w szkole podstawowej był fragment tej powieści, a zajęciach z angielskiego też zdarzyło mi się zobaczyć kawałek filmu, ale na tym koniec. Wiem jednak mniej więcej, o co tam chodzi.

Dzisiejsza Stylizacja-inspiracja wyszła lepiej, niż się spodziewałam. Nie dość, że fajnie się w niej czułam (chyba powinnam zacząć się tak ubierać na co dzień 😃), wyszła bardzo podobnie do mundurka Hermiony. Dodatkowo wczoraj było na tyle ciepło, że wreszcie mogłam wybrać się na sesję w plenerze. Dawno, podczas robienia zdjęć, się tak dobrze nie bawiłam.

 

Biała koszula Lidl, szara spódniczka Cropp, krawat, szare baleriny Biedronka, szary sweterek Terranova

 

Kim jest Hermiona Granger?

 

Hermiona Jean Granger to jedna z głównym postaci książek o Harrym Potterze. Aspirująca czarodziejka, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Przyjaciółka Harrego i Rona Wesleya. Inteligentna, pracowita, zdeterminowana, choć czasem nieco przemądrzała. Została przydzielona do Gryffindoru

 

Jasnoszary sweterek Terranova, ciemnoszara spódniczka Cropp

Cechy charakterystyczne stylu Hermiony Granger - mundurek Hogwartu

 

Inspiracją do powstania mojej stylizacji był strój, jaki Hermiona Granger nosiła w pierwszej części filmu o przygodach młodych czarodziei, pt. Harry Potter i kamień filozoficzny. Outfit w stylu uczennicy to totalnie moje klimaty. Gdy oglądam jakiś film lub serial, to niemal zawsze zachwycam się szkolnymi mundurkami noszonymi przez bohaterów. Cieszę się jednak, że sama nie musiała w takowym chodzić (no dobra, przez rok w podstawówce kazali nam nosić jeansowe kamizelki, ale to tyle), bo lubię poprzez ubrania wyrażać siebie. Już raz na blogu zagościła stylizacja inspirowana szkolnym strojem - był to mundurek uczniów Las Encinas z serialu Szkoła dla elity.

 

Hermiona Granger inspired outfit

Mundurek Hermiony składa się z białej koszuli, szarego swetra z bordowo-musztardowym wykończeniem, krawatu w paski o tych samych kolorach, szarej plisowanej spódniczki, szarych podkolanówek oraz czarnych butów typu Mary Jane. Zwieńczeniem stylizacji młodej czarodziejki jest czarna toga z tarczą Gryffindoru, domu, do którego należała dziewczyna (jego barwy to złoto i czerwień). Hermiona jest często ukazywana z różdżką lub z książką (albo z oboma tymi atrybutami na raz). Jeśli chodzi o fryzurę, to dziewczyna zwykle nosi rozpuszczone włosy.

 

Szary sweterek, biała koszula, krawat, szara spódniczka, szare baleriny

Stylizacja - inspiracja: Hermiona Granger

 

Biała koszula, szara spódniczka, krawat

 

Jak widać strój Hermiony Granger składa się z klasyków, więc nie miałam większych trudności (oprócz jednego elementu) ze znalezieniem podobnych ubrań w swojej szafie. Białą koszulę z wiązaniem na dole wsadziłam do środka ciemnoszarej spódniczki. Jeśli chodzi o krawat, to nie mam w swojej kolekcji żadnego, ani nawet złoto- czerwonej chustki. Pożyczyłam więc krawat od taty, który jak się okazało, miał go podczas... ślubu. Też nie mogłam w to uwierzyć! Jest dla mnie nieco za duży, ale myślę, że pasuje do całości. Co najważniejsze łączy w sobie czerwień oraz musztardowy, czyli kolory Gryffindoru z odrobiną zieleni. 

 

Ubierz się jak Hermiona Granger

Szary sweterek, szare baleriny, czarna toga, różdżka, bordowa księga

 

Nie zabrakło szarego sweterka, tylko mój w przeciwieństwie do tego, który nosiła Hermiona, jest zapinany na guziki. Zrezygnowałam z podkolanówek, a na stopy powędrowały szare baleriny z kokardkami, w końcu trzeba dodać do stylizacji jakiś element od siebie (kokardki to już mój znak rozpoznawczy). Wisienką na torcie jest czarna toga, która towarzyszyła mi podczas pamiątkowej sesji zdjęciowej przy uczelni. Nie przypuszczałam, że przyda mi się ona do stworzenia Stylizacji - inspiracji, a okazała się, jak znalazł. Przechodząc do rekwizytów. Rolę różdżki odgrywa pióro kulkowe w kolorze różowego złota zakończone ananasem. Stara, bordowa, zakurzona księga pełna mądrości to nic innego, jak... Biblia, którą możesz podziwiać na szafce, gdy dodaję stylizacje robione w domu. 


Stylizacja w stylu Hermiony Granger i wyczarowywanie wiosennych kwiatów

Korzystając z okazji, pobawiłam się w wyczarowywanie wiosennych kwiatów. 🌸


Gość specjalny - kot

 

Z ciekawostek dodam, że podczas robienia sesji, na plan zdjęciowy zawitał pewien jegomość, a dokładnie kot. Przypadek? Nie sądzę! Przygotowując ten wpis dowiedziałam się, że Hermiona miała... kota, który wabił się Krzywołap. Co prawda wyglądał inaczej, ale kot to kot, a stylizacja nie musi być w 100% odwzorowana, więc wszystko idealnie pasuje.

 

 Jak się ubrać w stylu Hermiony Granger?

 

Tworząc stylizację inspirowaną mundurkiem Hermiony Granger oraz szukając informacji do tego wpisu wciągnęłam się trochę w świat Harrego Pottera, więc kto wiem, może kiedyś skuszę się, żeby przeczytać książki lub obejrzeć filmy na ich podstawie. Daj mi, proszę, znać w komentarzu, czy polecasz tę serię.

 ***

Co sądzisz o stylizacji?

Jaka jest Twoja ulubiona postać z Harrego Pottera?

30 komentarzy:

  1. Dziękuję. ;) Bardzo mi się podoba styl uczniowski. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. It´s great dear!!! I think that you enjoy these photos.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, Sara! ;)

      Thank you so much. You're right. This was great time. <3

      Usuń
  3. Fajnie wygląda taki uczniowski styl :-) Film obejrzałam parę razy ale nie mam faworyta wśród bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Beautiful option. Thanks for sharing.
    I hope you'll visit my blog soon. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  5. No, no cóż za inspiracyjna stylóweczka! <3 Jestem pod ogromnym wrażeniem.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za moc przemiłych słów. <3

      Przesyłam wiosenne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Ooo ale super! Ja kocham Pottera, totalnie kojarzy mi się z dzieciństwem :D Pooglądałam wszystkie częsci i przeczytałam kilka z nich;)
    Bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że stylizacja Ci się podoba. ;) Dobrze się bawiłam podczas jej tworzenia. :D

      Usuń
  7. Genialnie, kocham klimaty Harrego :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hehe bardzo fajnie Ci to wyszło 😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. <3 To była dla mnie świetna zabawa. :D

      Usuń
  9. Dzień dobry w piątkowy poranek :)

    Moniko, nie jesteś sama jeśli chodzi o Harrego Pottera. Też nie czytałam i też nie oglądałam :D Nie lubię fantastyki, magii itp.

    Za to Twoja stylizacja bardzo mi się podoba. Lubię taki uczniowski styl. Krawat dodaje charakteru :)


    Super jest ten mix zdjęć jak wyczarowujesz kwiaty :)

    Buziaki i Radosnego weekendu dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Dobrze to czytać. :D Ja czasem po fantastykę sięgam. ;)

      Dziękuję Ci bardzo, kochana. <3

      Buziaki! ;* Pięknego, wiosennego weekendu Ci życzę! ;)

      Usuń
  10. Mega fajna stylizacja, niesamowicie mi się podoba wersja z czarną togą:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci. Cieszę się, że stylizacja w stylu Hermiony Ci się spodobała. ;)

      Usuń
  11. Thank you so much for your comment, Moni! I also think that silver boots can really spice up a look! hehe. It's so cool that you have similar ones :D I see you wearing a silver pair of flats on this post, which are also cute, but would love to see your gliter boots and how you style them ;) Happy weekend! Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My glitter boots have appeared on my blog several times. ;)

      Thank you. Happy weekend to you! ;*

      Usuń
  12. Dla młodej dziewczyny całkiem niezła choć trzeba nadmienić iż może mieć pewne erotyczne skojarzenia. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za opinię. Skojarzenia każdy może mieć inne, choć muszę dodać, że nie widzę w tej stylizacji nic nieodpowiedniego. A co kto pomyśli, to już jego sprawa. ;)

      Usuń
  13. Świetnie to wygląda. Bardzo fajnie udało Ci się zainspirować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ekstra to wygląda, z Harrego Pottera oglądałam jedynie Kamień Filozoficzny (gdzie ja się uchowałam?), ale uważam, że wyglądasz bardzo podobnie, szczególnie tam gdzie masz na sobie ten togę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłą opinię. ;) Ty przynajmniej oglądałaś jakąś część, he, he. :D

      Usuń