5 lipca 2021

Jak nosić sukienkę babydoll? I Stylizacja na sportowo

Różowa sukienka babydoll Cropp, białe trampki z kokardami Diverse, torebka - aparat Zaful, bransoletki Sinsay

Hejka!

Czym charakteryzuje się sukienka babydoll? Jak ją nosić? Zapraszam na stylizację!

 


Sukienka babydoll - co to i dla kogo?

Sukienka typu babydoll  posiada luźny, rozkloszowany krój, który nie krępuje ruchów. Ze względu na fason bywa określana mianem sukienki namiotowej lub balonowej, bo wygląda jak nadmuchana. Góra sukienki często jest bardziej dopasowana, posiada bufiaste rękawy i jest zwykle odcinana pod biustem. Można też spotkać modele z falbankami. Babydoll dress została zaprojektowana w taki sposób, by ukryć drobne niedoskonałości sylwetki. Sprawdzi się dobrze, gdy chcemy zamaskować wystający brzuszek, masywne uda, czy szerokie biodra. Stąd często można się spotkać z określeniem tego typu sukienki jako odpowiedniej dla każdego typu sylwetki.

 

Różowa sukienka babydoll Cropp, białe trampki z kokardami Diverse,


Jak wystylizować sukienkę typu babydoll?

Oczywistym wydaje się zestawienie sukienki babydoll z delikatnymi sandałkami, szpilkami lub balerinami i minimalistyczną biżuterią, by podkreślić jej uroczy, dziewczęcy charakter. Ciekawą opcją jest połączenie jej z cięższymi butami, jak kowbojki, martensy, czy sportowe obuwie. Wówczas uzyskamy efekt kontrastu. W przypadku babydoll dress można zrezygnować z wyrazistych akcesoriów, gdyż sama w sobie robi stylizację.

 

Różowa sukienka babydoll Cropp, białe sportowe buty z kokardkami Diverse, torebka- aparat Zaful

 

Kusiło mnie (i to bardzo), by stworzyć delikatną stylizację (na 100% pojawi się taka na blogu), jednak zdecydowałam, że chcę nieco zrównoważyć słodycz sukienki, dlatego postawiłam na sportowe dodatki.

 

Sukienka babydoll Cropp, tenisówki z kokardami Diverse, różowa kokardka we włosach

 

Jasnoróżowa sukienka o luźnym kroju

Różową sukienkę babydoll z bufiastymi rękawami upolowałam podczas tegorocznych wyprzedaży w Croppie. Z tyłu zapinana jest na guziczek. Moją uwagę zwrócił przepiękny, delikatny odcień różu. Przymierzyłam ją tylko na próbę, bo chciałam się przekonać, jak będę wyglądała w takim kroju. Spodobała mi się, ale jej nie wzięłam. Wróciłam po nią następnego dnia. Przekonało mnie też to, że w sklepie stacjonarnym była nieco tańsza niż online.


Różowa kokardka we włosach, jasnoróżowa sukienka babydoll


Białe trampki z odpinaną kokardą

Różową sukienkę zestawiłam z kolejnym wyprzedażowym łupem z Diverse'a, czyli białymi trampkami z odpinaną kokardą. Czaiłam się na nie od kwietnia. Początkowa cena była moim zdaniem zbyt wysoka (149,99 zł). Dopiero, gdy obniżyli ją (trzy razy) do 69,99 zł, zdecydowałam się na ich zakup. Urzekła mnie w nich trójkolorowa kokardka, która skojarzyła mi się z broszkami w stylu Gucci. Buty mają uniwersalny kolor oraz są zgrabne, przez co będą mi pasować nie tylko do spodni, ale i sukienek oraz spódniczek.

 

Złoto-różowe bransoletki Sinsay, bransoletka z koralików Tesco

Minimalistyczne bransoletki, torebka w kształcie aparatu, różowa kokarda we włosach

Przechodząc do dodatków, zdecydowałam się na trzy delikatne bransoletki - z białych i przezroczystych koralików, na różowym sznureczku ze złotymi sześcianami oraz złotą z motywem słońca na różowym tle. Tradycyjnie mam też złoty medalik. Gdyby kokardek było mało, wpięłam też różową we włosy. Ostatnim elementem, który ratuje mnie, gdy nie wiem, jaką torebkę wybrać, jest ta w kształcie aparatu, która dodaje stylizacji  swobody i sportowego charakteru.

 

***

Masz w swojej szafie sukienkę babydoll? 

Jakie stylizacje wolisz: romantyczne, czy przełamane mocniejszym akcentem?

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie sukienki właśnie z trampkami :) Wyglądasz przepięknie w tej stylizacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za komplement. <3 To moja pierwsza sukienka o takim kroju. ;)

      Usuń
  2. Dzień dobry Moniko :)
    Uwielbiam sukienki babydoll, mam nawet jedną w swojej szafie i bardzo ją lubię :)

    Bardzo często noszę sukienki ze sportowymi butami :)

    Śliczna ta kokardka we włosach, całość prezentuje się uroczo i landrynkowo :)

    Przesyłam słoneczne pozdrowienia i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Widziałam, taką w kwiatuszki. Bardzo ładnie w niej wyglądałaś. ;)

      Sukienka plus sportowe obuwie to bardzo wygodna opcja, ale ja rzadko po nią sięgam. U kogoś bardzo mi się podoba takie połączenie, ale u siebie muszę się jeszcze do tego przekonać. :D

      Dziękuję. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  3. świetna, dziewczęca stylizacja. Pokazałaś, ze takie sukienki nie muszą wyglądać infantylnie a w sportowej wersji też wyglądają świetnie :) można by było dodać jakąś dżinsową kurteczkę i też będzie super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za komplement. ;) Super pomysł z tą jeansową kurtką. ;) Dzięki za inspirację. ;)

      Usuń
  4. Cała stylizacja bardzo mi się podoba. Sukienka w moim ulubionym kolorku. Dla mnie jednak trochę za krotka, wole takie za kolano. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Jasny, pastelowy róż to też jeden z moich ulubionych kolorów. <3 Sukienka jest krótka, ale nosi się ją komfortowo. Rozumiem jednak, że każdy czuje się wygodnie w innej długości. ;)

      Usuń
  5. Takiej sukienki w szafie nie mam, gdyż za bardzo nie jest w moim stylu,
    jednakże muszę przyznać, że całkiem fajnie się prezentuje :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja po raz pierwszy zdecydowałam się na taki krój sukienki. :D
      Dziękuję. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Już widziałam na instagramie! :D Sukienka bardzo mi się podoba, uwielbiam taki styl. Słodki, wyrazisty, bardzo dziewczęcy :) Sama mam podobne sukienki. Stylizacja jest piękna (jestem zakochana w tej torebce). Naprawdę i kolorystycznie i w kroju - wszystko perfekcyjnie :)
    Wszystkiego dobrego Kochana życzę!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      Cieszę się, że zaglądasz do mnie także na Instagramie. ;) Dziękuję Ci pięknie za miłe słowa. <3 One uskrzydlają. <3

      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń