25 lipca 2021

Co warto wiedzieć o muszelkach kauri? I Wakacyjna stylizacja w zbożu

Stylizacja na lato: różowa bluza Terranova, jeansowe szorty Pepco

Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację w zbożu i ciekawostki o porcelankach.

 


Różowa bluza Terranova, jeansowe krótkie spodenki Pepco, różowe, wiązane espadryle Pepco, bransoletka z muszelkami kauri

Buszująca w zbożu

Dzisiaj przerwa od kukurydzianych klimatów na rzecz zbożowego pola. Okazało się, że moja ulubiona miejscówka na zdjęcia wciąż ma się dobrze, więc jeszcze tam wrócę. Miałam znów pozować na tle kukurydzy, ale zobaczyłam, że w zbożu wydrążono korytarze, więc skorzystałam z okazji. Inne stylizacje w tym plenerze znajdziesz poniżej:

🠊 Monika ze zbożowego pola

🠊 Co wspólnego ma Marylin Monroe z królewną Fioną? I Stylizacja z białą sukienką

 

Biały top Sinsay, jeansowe szorty Pepco, różowe, wiązane espadryle Pepco, bransoletka z muszelkami kauri

 

Jeansowe szorty, biały top

Jeansowe krótkie spodenki połączyłam z białą bluzką na ramiączkach. Nie jest to specjalnie wyszukany duet, ale taki, który zawsze dobrze się prezentuje. Jest mega uniwersalny i stylowy. Wystarczy dobrać odpowiednie dodatki, by nadać mu pożądany charakter. 

 

Jasnoróżowe, wiązane espadryle Pepco


 Różowe, wiązane espadryle, różowa bluza z napisem

Na stopy powędrowały jasnoróżowe, wiązane espadryle. Pogoda latem bywa zmienna, więc na górę włożyłam różową bluzę z napisem Denver USA Colorado. Jest wykonana z lżejszego materiału, więc dobrze sprawdzi się na chłodniejsze, letnie dni. Aby nie wyglądała nudno, podwinęłam rękawy.

Inne stylizacje z bluzą znajdziesz tutaj:

🠊 Jak łączyć sportowe i eleganckie ubrania? I Bluza i tiulowa spódniczka

🠊 Jak nosić sportową bluzę? I Bluza i sukienka w kwiaty

 

Różowa bluza z napisem Terranova, jeansowe szorty Pepco, różowe espadryle Pepco, bransoletkla z muszelkami kauri

Wakacyjne dodatki: bransoletka z muszelkami

Przechodząc do dodatków, postawiłam na bransoletkę z muszelkami, by wnieść do stylizacji wakacyjny klimat.

 

Bransoletka z muszelkami kauri - jak nosić?

 

Ciekawostki o muszelkach Kauri

🠊 Porcelanki (z hindi kauri) to rodzina morskich ślimaków kryjących się w pięknych muszelkach. Żyją one w słonych i ciepłych morza świata.


🠊 Muszelki kauri znane były już w starożytności.


Bluza przewiązana wokół talii


🠊 Geneza nazwy tych ślimaków jest bardzo ciekawa. Wbrew pierwszemu skojarzeniu nie pochodzi ona od porcelany. Było wręcz na odwrót. Wenecki kupiec i podróżnik, Marco Polo, podczas pobytu w Chinach oglądał błyszczącą ceramikę. Skojarzyła mu się ona z maleńkimi muszlami (Cypraea lurida) wywodzącymi się znad Morza Śródziemnego. Zwano je porceletta (stąd nazwa porcelany) i używano we Włoszech jako amulety. Porceletta to mała świnka, określenie to wzięło się stąd, że głowa ślimaka kauri jest podobna do świńskiego ryjka.

 

Różowa bluza, jeansowe szorty, espadryle, szary plecak, pole pszenicy


🠊 W dawnych Chinach i niektórych częściach Afryki muszelki te pełniły funkcję środka płatniczego.


🠊 Kobiety z południowej części Włoch traktują porcelanki jak talizman chroniący przed złym urokiem i zapewniający pomyślność, dlatego noszą naszyjniki wykonane z tych niewielkich muszelek.

 

Biały top Sinsay, jeansowe szorty Pepco, różowe espadryle Pepco, bransoletka z muszelkami kauri


🠊 Muszelki kauri odgrywają też rolę w polskiej kulturze. Są nimi ozdobione kapelusze góralskie.


🠊 Na Wyspach Salomona i Fidżi pomarańczowa porcelanka, Cypraea aurantium, była odpowiednikiem królewskiej korony. Stąd też wodzowie nosili ją na szyi jako oznakę sprawowania najwyższego urzędu.


🠊 Łacińska nazwa rodzaju Cypraea pochodzi od Cypru, gdzie urodziła się Afrodyta, bogini piękna i miłości (wyłoniła się z morskiej piany).

 

Różowa bluza Terranova, jasnoszary plecak Biedronka, jeansowe krótkie spodenki Pepco, różowe espadryle Pepco

 Warkoczyki, szary plecaczek, breloczek kokardka

Jeśli chodzi o fryzurę, to tym razem są to dwa plecione warkoczyki - w sam raz na upały. Ostatnim elementem outfitu jest jasnoszary plecaczek, do którego przypięłam breloczek - różową kokardkę. Teraz można ruszać na wakacyjną wyprawę.

 

 

Buszująca w zbożu

 

***

Jaką fryzurę lubisz nosić latem?

Jakie wakacyjne elementy lubisz wplatać do swoich stylizacji?

 

24 komentarze:

  1. Cześć Moniczko!

    Mi też udało się zrobić zdjęcia na zbożowym tle :)

    Świetna stylizacja, bardzo mi się podoba. I warkoczyki, wszystko takie urocze i słodkie! <3

    Sliczna bransoletka, ja miałam kupić sobie naszyjnik z tymi muszelkami ale ostatecznie zrezygnowałam. Jakoś nie pasowałby do mojego stylu. Ale bransoletka mega mi się podoba! :)

    Świetne ciekawostki nie słyszałam o nich wcześniej :)


    Życzę Ci jeszcze wielu sesji w zbożu przed żniwami. U mnie już kombajny ruszyły, u nas też zboże już wykoszone. Tylko co zdążyłam :D

    Buziaki i cudownego tygodnia dla Ciebie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      To świetnie! Gratuluję. ;)

      Jejku, to bardzo miłe. Ślicznie Ci dziękuję. <3

      Rozumiem. Bardziej idziesz w klimaty retro, paryski szyk. ;) Mnie też bransoletka bardzo się podoba. Fajnie wpasowała się do moich stylizacji. Dodaje im wakacyjnego charakteru. ;)

      Cieszę się, że ciekawostki Cię zainteresowały. ;)

      Dziękuję. Mam nadzieję, że uda mi się zrobić jeszcze jedną sesję w zbożu. Super, że zdążyłaś. :D

      Buziaki! :* Pięknego tygodnia. ;)

      Usuń
  2. Świetna stylizacja, muszelki i warkoczyki również :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Love the look and pictures!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny plener na sesje! Stylizacja bardzo udana, do tego super fryzurka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Stwierdziłam, że warkoczyki będą tu fajnie pasować. ;)

      Usuń
  5. Piękna dziewczęca stylizacja, miło, że skorzystałaś z wyjeżdżonych korytarzy :D A fryzura na lato? Z tego względu, że mam włosy krótkie najczęściej mam je rozpuszczone albo związane w lekki kucyk :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3 Robiąc zdjęcia staram się nie niszczyć przyrody. ;) Podczas upałów u mnie rządzi kucyk, w rozpuszczonych włosach chyba bym się rozpłynęła. :D

      Usuń
  6. W moich okolicach kombajny już prawie wszystko zebrały :) Piękna sesja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na szczęście jeszcze nie. Muszę się pospieszyć. :D
      Bardzo Ci dziękuję. <3

      Usuń
  7. Uwielbiam zdjęcia z "zbożowej scenerii" :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię ten plener. Chociaż moją ulubioną letnią scenerią jest kukurydza. <3

      Dziękuję i też ślę słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  8. Takie klasyczne połączenia zawsze się sprawdzają:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna, luźna stylizacja. Nie wiedziałam, że teraz modne są stylizacje w zbożu;) W każdym razie, te muszelki są uniwersalnym dodatkiem do letniej stylówki. Mi się podobają:)
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;) Stylizacje w zbożu co roku święcą tryumfy. :D Też tak uważam. Mnie też urzekła ta bransoletka. <3

      Przesyłam Ci gorące pozdrowienia! ;*

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Nie mogę się z Tobą nie zgodzić, he, he. ;) Dzięki. :D

      Usuń
  11. Świetnie wyszły te fotki 😍
    Gdyby nie moje uczulenie na zboże, sama bym chętnie zrobiła sobie takie zdjęcia.
    Super wyszedł ten GIF.
    Takie warkoczyki, pasują do tej zbożowej scenerii- baaardzo wakacyjnie ☺
    Super wyglądasz 😍
    Ja latem, podczas upałów stawiam na kucyk 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że tak uważasz. Dziękuję. <3
      Akurat tak zapozowałam, że żal byłoby nie zrobić z tych zdjęć GIFa. :D
      U mnie tez rządzi kucyk, bo bardzo szybko się go robi. :D

      Jeszcze raz dziękuję i też pozdrawiam! ;*

      Usuń