2 lipca 2021

Podsumowanie miesiąca: czerwiec 2021

Różowe kwiaty: róże

Hejka!

Zwiedzanie, urodziny i dużo muzyki. Zapraszam Cię na podróż do czerwca 2021.

 

Cześć w lipcu!

Przedwczoraj pożegnaliśmy mój ukochany czerwiec. Lubię go, bo wtedy mają miejsce 3 wydarzenia: rozpoczyna się lato i wakacje (choć w tym roku będę je miała nieco później) oraz mam urodziny. Było trochę upałów i chwil wytchnienia od gorąca.

 

Z kartką urodzinową


25 lat minęło, jak jeden dzień...

Lato rozpoczęło się upałem i moimi urodzinami. Nie mogę w to uwierzyć, ale to już ćwierć wieku, he, he. :D Brzmi dosyć poważnie. Przez głowę przeszła mi myśl, by zrobić jakiś bilans dotychczasowego życia, ale ostatecznie stwierdziłam, że odpuszczam i chcę się cieszyć chwilą. Były to moje pierwsze od kilku lat urodziny, kiedy nie musiałam się uczyć do egzaminów. Super uczucie! Taka wolność. Było mi też bardzo miło, bo ważne dla mnie osoby pamiętały o mnie w tym ważnym dniu. Na blogu nie pojawił się z tej okazji żaden specjalny wpis i tak się zastanawiam, czy nie nadrobić tego. Bo przecież takie urodziny ma się tylko raz w życiu! 


Pałac Oleśnica Mała

Zwiedzanie Pałacu w Oleśnicy Małej

Bardzo lubię zwiedzać ciekawe miejsca. Wszelkie zamki, czy pałace są zawsze mile widziane.  W czerwcu miałam okazję wybrać się do Pałacu w Oleśnicy Małej i zobaczyć jego część. Budowla bardzo ładnie się prezentuje, jednak przydałoby się przywrócić jej świetność z dawnych lat. Szkoda, że tak niszczeje i nie jest otwarta dla turystów. Planuję stworzyć wpis, w którym bardziej szczegółowo opiszę to miejsce. Zwiedzanie mi się podobało, ale czuję niedosyt, bo nie udało mi się zobaczyć wszystkiego, np. wieży Zofii. Mam nadzieję, że wkrótce to nadrobię.

 

Wieża ratuszowa


Wejście na wieżę ratuszową

To już chyba moja piąta wizyta na wieży ratuszowej (i na pewno nie ostatnia). W zeszłym roku nie było takiej możliwości z powodu pandemii. Widoki z góry, mimo iż wieża zbyt wysoka nie jest, są piękne. Kiedyś po wieży oprowadzał i opowiadał jej historię pan zegarmistrz. Można było też obejrzeć mechanizm zegara ratuszowego. Tym razem tego zabrakło, ale i tak wypad uważam za udany.

 

Lody Ekipa Koral


Lody Ekipy

W ostatnim czasie popularne stały się lody Ekipy (grupy polskich youtuberów i influencerów). Czytałam, że ludzie niemal zabijali się, żeby je zdobyć, a papierki po lodach były wystawiane za kosmiczne sumy na aukcjach internetowych. Niezły odlot! Postanowiłam spróbować, czy te lody faktycznie są takie dobre, czy też zadziałała tu siła marki. Niełatwo było znaleźć lody Ekipy, ale w końcu mi się udało. Na pierwszy ogień poszedł smak truskawkowy, gdyż miał lepsze opinie. Początkowo polewa smakowała nieco dziwnie, niezbyt mi przypasowała, ale im dalej, tym była lepsza. Truskawkowy lód był smaczny, a efekt strzelającego cukru bardzo mi się spodobał. Cytryna też była całkiem, całkiem, ale jednak truskawka u mnie wygrywa.

 

Strój do jazdy na wrotkach


Wrotki

W zeszłym miesiącu ćwiczyłam intensywnie jazdę na wrotkach po domu, by zyskać pewność siebie. Przyniosło to oczekiwane efekty. Ostrożności nigdy za wiele, ale przestałam się panicznie bać, że znów się przewrócę. Zaczęłam lepiej kontrolować to, jak jeżdżę.


Co mi w duszy grało?

Tradycyjnie na mojej playliście znalazł się mix piosenek hiszpańskich, angielskich i polskich. Tych ostatnich było o dziwo sporo.

 

Karol Sevilla - Desde Hoy

 

Piosenka powstała z okazji Wielkiego Święta Księżniczek - globalnej inicjatywy na cześć bohaterek, które inspirują dobrym sercem i odwagą, by realizować marzenia. Utwór ten powstał w różnych wersjach językowych. 


Alicja Szemplińska - Każda z nas 



Mnie zachwyciło wykonanie Karol Sevilli, znanej z roli Luny w serialu Soy Luna oraz Alicji Szemplińskiej, która była naszą kandydatką na Eurowizję 2020 ( niestety nie odbyła).

 

 

RUGGERO - Gelato


Utwór Ruggero szybko wpada w ucho i kojarzy mi się z wakacjami. 

 

 

RUGGERO, Divicio - Úsame


Kolejna hiszpańska nuta, która uzależnia.


David Bisbal, Luis Fonsi - Dos Veces


Piękny tekst i wykonanie. Twórczość Davida Bisbala poznałam dzięki telenoweli Nie igraj z aniołem i balladzie Digale (boska!). Natomiast Luisa Fonsi i jego słynne Despacito kojarzy chyba każdy.


MYA, TINI & DUKI - 2:50 (Remix)


Remix piosenki zespołu MYA (Maxi Espindola i Agustin Bernasconi) o tym samym tytule.

 

NOWATOR - Tequila


Wakacyjny hit w latynoskim klimacie zaśpiewany przez Polaka. Ta piosenka wymiata! Spodobała mi się od pierwszego przesłuchania.  Nogi same rwą się do tańca.


Michał Szczygieł, beM8s - Noga na gaz


Michał jest przykładem na to, że aby tworzyć muzykę i robić karierę wcale nie trzeba wygrać muzycznego programu (w The Voice of Poland zajął 3. miejsce).  Nie był moim faworytem, ale po czasie doceniłam jego twórczość i nie mogę przestać słuchać jego piosenek.

 

Michał Szczygieł  - Nie ma co płakać

 
Fajny beat i przesłanie. Co ma być to niech będzie, bo jak nikt się uporam z tym co dziś spać nie pozwala.

 

Sanah - Warcaby


Kolejna piosenka Sanah, która wpadła mi w ucho. 


Sanah - Kapela gra

 

Fajna, energiczna nuta. Utwór, podobnie jak poprzedni, pochodzi z płyty Irenka.

 

Sobel - Fiołkowe pole 

 

Piosenka na początku nie zrobiła na mnie dużego wrażenia, choć spodobał mi się fragment o kurierze, he, he. Natomiast często słyszałam ją w radio i w końcu coś zaskoczyło. 


Marshmello, Jonas Brothers - Leave Before You Love Me


Świetny duet! A piosenka jest zdecydowanie za krótka.


OneRepublic - Run


Fragmenty z gwizdaniem bardzo przypominają mi eurowizyjną piosenkę Sebaltera - Hunter of Stars, którą przy okazji też polecam. Szkoda, że nie wygrała. 

 

Nancy Sinatra - These Boots Are Made For Walking

 

Na koniec kilka piosenek ze ścieżki dźwiękowej do filmu Cruella.  Ten utwór kojarzyłam z reklamy CCC - Idę po więcej.

 

Doris Day - Perhaps Perhaps Perhaps


Klimatyczna piosenka, występuje też w wersji hiszpańskojęzycznej, pt. Quizas, Quizas, Quizas. Kojarzy mi się trochę z utworem Sway


Blondie - One Way or Another 


Dużo osób kojarzy ten utwór z One Direction, którzy nagrali jego cover. Tymczasem w oryginale jest on wykonywany przez zespół Blondie. Piosenka ta pojawiła się, m.in. w serialu Sabrina, nastoletnia czarownica (1996-2003) z Melissą Joan Hart w roli głównej. Ta nuta ma moc!
 
 
Podsumowanie miesiąca: czerwiec 2021

 

Blog

Bardzo mi miło powitać nową obserwatorkę. Mam nadzieję, że znajdziesz u mnie ciekawe treści. Najchętniej komentowane okazały się wpisy: Podsumowanie maja, Stylizacja - inspiracja: Marina Reverte oraz Strefa Kinomaniaczki. W czerwcu było mnie na blogu trochę mniej, miałam jakąś niemoc twórczą i dlatego nie publikowałam nic nowego, choć tematy były. Chcę w lipcu to zmienić i mam nadzieję, że mi się uda.

*

Wspaniałego lipca!

🌞👙👒

***

Jakiej muzyki lubisz słuchać?

Moje najmilsze wspomnienie czerwca, to...

21 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o muzykę to rożną lubię słuchać co leci i w ucho wpadnod

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Fajnie, że jest tyle gatunków muzycznych, że każdy znajdzie coś dla siebie. ;)

      Usuń
  2. Bardzo miłe wspomnienia. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię czerwiec, od niego zaczyna się taki fajny okres w roku trwający do września :) Ale najbardziej lubię lipiec z podobnych powodów co Ty - wtedy mam urodziny. NIedawno jadłam z przyjaciółką lody ekipy by sprawdzić o co tyle szumu - akurat truskawkowe, no całkiem dobre. Ale czy taki szał :D Z piosenek lubię fiołkowe pole i Ran :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteśmy obie z letnich miesięcy. ;)
      Co do lodów, to faktycznie nie jest to smak, który się pamięta latami, ale są smaczne. :D
      W czerwcu obrodziło u mnie piosenkami, he, he. :D

      Ślę pozdrowienia! ;*

      Usuń
  4. Oj na wrotkach bym pojeździła :). Kiedyś bardzo lubiłam i często jeździłam, ale od kilku lat nie miałam ich na nogach, nawet nie wiem, czy gdzieś jeszcze są w domu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja teraz dopiero zaczęłam się na nich uczyć jeździć. :D
      Fajne uczucie poruszać się na wrotkach. ;)

      Usuń
  5. To w takim razie wszystkiego najlepszego. Fajne podsumowanie, pałac super, lubię takie miejscówki zwiedzać. A na wrotkach z chęcią bym się przejechała, pamiętam z dzieciństwa, super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. <3
      To zapraszam Cię, niedługo opublikuję wpis, w którym przybliżę Pałac w Oleśnicy Małej. ;)
      Zgadzam się, wrotki są super! :D

      Usuń
  6. Hejka Moniko :)

    Na początek składam serdeczne choć spóźnione nieco życzenia ale szczere płynące z serca: zdrowia, pogody ducha, spełnienia marzeń, dalszego rozwoju w blogowaniu i pracy, sukcesów, uśmiechu, samych szczęśliwych chwil i wspaniałych ludzi dookoła. Sto lat sto lat! <3

    Twoj czerwiec widzę był bardzo muzyczny i aktywny. Na wrotkach i ja bym pojeździła, fajna sprawa, taka swoboda i wiatr we włosach, lubię to :)

    Muzyczka też fajna, wpada w ucho, idealna na wakacje :)

    Mega, że weszłaś na wieżę ratuszową, z pewnością widok był zacny :) No i pałac w Oleśnicy, chciałabym kiedyś zobaczyć to cudo na własne oczy :)

    Moim wspomnieniem z czerwca są 4 urodziny mojego bloga i moje 23 urodziny :)

    Kochana! Cudownego lipca życzę i wszystkiego co najlepsze :**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Iwetto! ;)

      Dziękuję Ci za całego serca za piękne życzenia. <3 Mam nadzieję, że się spełnią. <3

      Zgadza się, Wrotki dają takie poczucie wolności. ;)

      Niedługo napiszę więcej o Pałacu w Oleśnicy Małej i dodam więcej zdjęć, więc będziesz mogła się tam wybrać, na razie wirtualnie, a kiedyś być może na żywo. ;)

      Czyli u Ciebie też było co świętować. <3 Mój blog będzie świętował dopiero w listopadzie. :D

      Dziękuję! Buziaki! ;*

      Usuń
  7. Wszystkiego najlepszego, mam nadzieję, że dzień urodzin minął Ci wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spóźnione życzenia urodzinowe Tobie ślę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super podsumowanie miesiąca! Spóźnione Wszystkiego Najlepszego z okazji urodzin!
    Też miałam okazję spróbować lodów Ekipy i zdecydowanie wygrywa u mnie truskawka, a cytryna zbytnio mi nie smakowała :/ Najlepsza jest ta czekolada strzelająca :D Też w czerwcu często słuchałam piosenki "Każda z nas" :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za miłe słowa oraz za życzenia. <3
      Cytryna zasmakowałaby pewnie wielbicielom cytrusów. Była ok, ale też wolę truskawkę. :D Oj tak, efekt strzelającego cukru wymiata! <3
      Super, to bardzo fajna piosenka z przesłaniem. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Bardzo spóźnione ale najszczersze życzenia urodzinowe! Wszystkiego najlepszego, samych radości na co dzień, spełnienia marzeń i dużo miłości wokół! :)
    To ja jestem o niecały rok starsza? :3
    Ten pałac i wieża super, sama lubię zwiedzać takie miejsca :)
    Lodów ekipy nie jadłam i pewnie nie zjem xD
    Cudowne piosenki, ja sama ostatnio powróciłam do rocka, którego namiętnie słuchałam w czasach szkolnych a ostatnio jakoś odsunęłam na dalszy plan. Teraz słucham go cały czas :)
    Moje najmilsze wspomnienia czerwca to fakt, że w końcu zrobiło się ciepło! Tak tęskniłam za słoneczkiem :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, Klaudio! ;)

      Dziękuję Ci za życzenia. Mam nadzieję, że się spełnią. <3
      Jestem rocznik '96. :D
      To ekstra, niedługo pojawi się wpis z szerszą relacją z Pałacu w Oleśnicy Małej. ;)
      A mi bardzo posmakowały te truskawkowe. :D
      Fajnie jest wrócić do muzyki, którą kiedyś się słuchało. Te wspomnienia. ;)
      Czerwiec pod względem pogody był bardzo fajny. ;)

      Dziękuję. Buziaki! ;*

      Usuń