21 lipca 2021

Strefa Kinomaniaczki: krawcowa, elitarna szkoła, (a)typowy, dżentelmen-włamywacz

Strefa Kinomaniaczki: Krawcowa z madrytu, Szkoła dla elity, Atypowy, Lupin

Hejka!

Zapraszam Cię do świata seriali.

 

 

Jak zwykle staram się omijać seriale, bo pożerają zbyt dużo czasu, tak w dzisiejszej Strefie Kinomaniaczki znalazły się same... seriale. Jak do tego doszło? Nie wiem. 😆😅

 

Więcej ciekawych produkcji znajdziesz w poprzednich wpisach z serii Strefa Kinomaniaczki: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40

 

Krawcowa z Madrytu/ El tiempo entre costuras (2013-2014)

Krawcowa z Madrytu/ El tiempo entre costuras (2013-2014)

Sira Quiroga to młoda, utalentowana krawcowa mieszkająca w Madrycie. W przededniu wojny domowej wyjeżdża z ukochanym do Maroka. Ich szczęście nie trwa jednak długo. Wkrótce mężczyzna znika bez śladu zostawiając Sirę w dramatycznej sytuacji.

 

Krawcowa z Madrytu/ El tiempo entre costuras (2013-2014)

Krawcowa z Madrytu to hiszpański serial liczący 17 odcinków (1 sezon). Jest to adaptacja powieści Marii Dueñas o tym samym tytule (org. El tiempo entre costuras). Fabuła wciąga od samego początku. Skupia się na historii Siry Quirogi, która oprócz prowadzenia pracowni krawieckiej, podejmuje się też tajnej misji. W każdym odcinku dużo się dzieje, więc nie ma mowy o nudzie. Serial miejscami jest nieco przewidywalny (głównie początek - wątek miłosny), jednak nie zabrakło elementów zaskoczenia. 

 

Zachwyciły mnie piękne, dopasowane stroje i to, że główna bohaterka zawsze prezentowała się elegancko i nienagannie. Oprócz tego podziwiam jej odwagę i determinację w dążeniu do obranego celu. Podejmowała się trudnych i niebezpiecznych zadań. W serialu czuć klimat dawnych lat. Końcówka trzymała w napięciu. 

 

Na uwagę zasługuje też piękna ścieżka dźwiękowa. Co ciekawe, w produkcji pojawiło się kilka postaci historycznych - Rosalinda Fox, Juan Luis Beigbeder, Alan Hillgarth. Czy warto obejrzeć Krawcową z Madrytu? Zdecydowanie tak! Jestem zachwycona tym serialem.


 

Szkoła dla elity: krótkie historie/ Elite: short stories (2021)

 

Szkoła dla elity: krótkie historie plakaty

Przed premierą 4 sezonu został wypuszczony dodatek - krótkie historie. To 12 odcinków (4 historie po 3 odcinki) po ok. 10 min każdy (czasem nawet mniej). Najbardziej spodobała mi się historia Guzmana, Caye i Rebe. Była zabawna i szalona. Można było się pośmiać.  Na drugim miejscu - wątek Omara, Andera i Alexisa - smutny i refleksyjny.

 

Wbrew moim początkowym sympatiom i przypuszczeniom historia Nadii i Guzmana znalazła się dopiero na 3 miejscu, a muszę przyznać, że bardzo lubię tę parę i mocno im kibicowałam. Zachowanie Nadii było nieco irytujące, niezrozumiałe. Miałam wrażenie, że ona sama nie wiedziała, o co jej do końca chodzi.

 

Najmniej podobała mi się część poświęcona Samuelowi i Carli. Nie przepadam za tym połączeniem (shipowałam Samu i Rebe).

 

 

 Szkoła dla elity / Elite (2018-) sezon 4

 

 Szkoła dla elity / Elite (2018-) sezon 4

 

Kolejny rok w Las Encinas, elitarnej szkole dla uczniów z wyższych sfer. Nowi uczniowie, zmiana dyrektora i kolejna zagadka do rozwikłania. Kto odpowiada za to, co wydarzyło się w noc sylwestrową?

 

Szkoła dla elity / Elite (2018-) sezon 4

Jeśli chodzi o najnowszy sezon Szkoły dla elity (8 odcinków), to zaczął się bardzo ciekawie. 4 nowych uczniów, dyrektor i interesujące powiązania między nimi, kilka osób ze starej ekipy. Ponownie zastosowano konwencję przesłuchań, lecz obyło  się bez trupa w 1 odcinku, co było dla mnie sporym zaskoczeniem. 

 

Niestety dużym minusem były sceny łóżkowe i wszechobecna golizna - zdecydowanie za dużo i to we wszelkich możliwych kombinacjach. Nie spodobało mi się też zachowanie Guzmana względem Samuela. Przypominało to powrót do początków ich znajomości. Za to dużym plusem jest to, jak rozwinęła się postać Cayetany, która dojrzała. Podsumowując 4 sezon - szału brak, ale tragedii też nie było. To taki średniak

 

Premiera 5 sezonu zaplanowana jest na 2022 rok. W kontynuacji zabraknie jednak głównych postaci Samuela, Omara i Guzmana. Na pokładzie Las Encinas pojawią się natomiast nowe twarze - Valentina Zenre (aktorka znana z serialu Soy luna) oraz André Lamoglia (Juacas). Oby ostatni sezon okazał się lepszy od 4. 



Atypowy / Atypical (2017-2021) sezon 4

 
Atypowy / Atypical (2017-2021) sezon 4

Sam zamieszkuje ze swoim przyjacielem Zahidem. Postanawia, że chce wyruszyć w podróż na Antarktydę. 

 

Atypowy / Atypical (2017-2021)

Z ostatnim sezonem Atypowego wiązałam duże nadzieje. Niestety i tym razem się zawiodłam. Sezon 4 (10 odcinków) okazał się średniakiem (w porównaniu do poprzednich sezonów jest najsłabszy).  Co prawda sporo się działo, było pełno zmian, domykania poszczególnych wątków, jednak niezbyt mnie to wciągnęło. Przyjemnie oglądało mi się Atypowego, ale czegoś zabrakło. Humoru, takiego jak z poprzednich sezonów? Większego skupienia na zrozumieniu świata osób ze spektrum autyzmu? 

 

Muszę natomiast przyznać, że zaciekawił mnie wątek siostry głównego bohatera, Casey. W końcu poświęcono jej trochę czasu. Końcówka serialu była bardzo fajna, przemyślana i wzruszająca. Brawa należą się Paige, dziewczynie Sama, która nie zawiodła ze stylówkami. Swoimi outfitami zadała szyku


Lupin (2021) część 2

 

Lupin (2021) część 2

Assane Diop wyrusza w pościg za porywaczem. Jest gotów na wszystko, by uratować syna.

 

Lupin (2021)

Na koniec kontynuacja przygód dżentelmena - włamywacza. Ponownie mamy tu 5 odcinków. Akcja się rozwinęła. Od początku było ciekawie i emocjonująco. Dużo zwrotów akcji. Druga część podobała mi się bardziej niż pierwsza, która była fajna, ale bez fajerwerków (wprowadzała w historię). Zakończenie pozostawiło otwartą furtkę dla kontynuacji, więc wszystko jest możliwe. Być może kolejny sezon ujrzy światło dzienne w 2022 roku.

 

*

 

Gdzie można obejrzeć powyższe produkcje? Dowiesz się tego z wpisu Gdzie oglądać filmy i seriale online?


***

Znasz któryś z powyższych seriali? Jak wrażenia po obejrzeniu?

 

Dokończ zdanie: Dobry serial...

21 komentarzy:

  1. I want to watch Atypical and Lupin 2, I adore El tiempo entre costuras, I want all the wardrobe of Sira Quiroga

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Moniczko! :)
    Najbardziej przemawia do mnie produkcja numer 1 i serial Lupin z Paryżem w tle :)

    Życzę Ci miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Jeśli mogę Ci coś zainicjować to polecam film " Ostatni list od kochanka". Miał swoją premierę w piątek na Netflixie :)

      Usuń
    2. Cześć, Iwetto! ;)

      "Krawcowa z Madrytu" to naprawdę świetny serial. W każdym odcinku dużo się dzieje. <3 Serdecznie Ci go polecam! <3

      Dziękuję. Mam ten film na mojej liście do obejrzenia. Z chęcią po niego sięgnę w wolnej chwili. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  3. Hello
    Nie oglądałam żadnego z tych seriali, ale może nadrobię jesienią ;)
    Dobry serial to taki, który siedzi w głowie cały czas, przypominamy sobie poszczególne historie, bohaterów i nie potrafimy przestać myśleć o tym serialu, nawet gdy mamy za sobą wszystkie sezony i więcej nie nakręcą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka! ;)

      Jesień faktycznie kojarzy się z wieczornym oglądaniem filmów/seriali lub czytaniem książek pod kocem. ;)

      Dziękuję, że zechciałaś dokończyć zdanie i podzielić się swoimi przemyśleniami. Też uważam podobnie. ;)

      Usuń
  4. Ja teraz z ogromną przyjemnością obejrzałam serial Loki i drugi sezon Kruka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tych produkcjach. ;) Super, że Ci się spodobały. ;)

      Usuń
  5. Oglądałam Krawcową z Madrytu. Bardzo ładny serial, zainteresował mnie już od pierwszego odcinka i pozostało tak do samego końca! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to samo. "Krawcowa z Madrytu" zainteresowała mnie od pierwszych minut. To jest właśnie dobry serial. ;)

      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Jestem ciekawa kolejnego sezonu Elity, a Lupin - uwielbiam obie części :P
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że kolejny sezon "Szkoły dla elity" wróci do dawnej świetności tego serialu. Chociaż bez głównych postaci to nie będzie już to samo. Fajnie, że "Lupin" Ci się spodobał. ;)

      Usuń
  7. Nie znałam tych seriali, ale szkoła dla elity zapowiada się ciekawie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy poprzestaną na 5 sezonach... :D

      Dzięki. Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Dobry serial to taki, który wciąga od pierwszego odcinka :)
    Ja lubię seriale z akcją. Niestety, dawno nic nowego nie oglądałam i obawiam się, że na razie nie znajdę na nie czasu. W pierwszej kolejności muszę nadrobić anime :)
    Wspaniały wpis :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      Oj, tak. Musi wciągnąć i utrzymać zainteresowanie widza do samego końca. ;)

      Trzymam w takim razie kciuki, żeby udało Ci się wygospodarować czas na anime i inne produkcje z Twojej listy do obejrzenia. ;)

      Dziękuję i też pozdrawiam! ;*

      Usuń
  9. Kiedyś też miałam takie zdanie jak Ty co do seriali. Czyli uważałam, że są stratą czasu :D Ale teraz? Wolę je od filmów, wymagają mniej uwagi, dlatego łatwiej wieczorami obejrzeć mi odcinek serialu niż cały film :D
    Z Twoich znam oczywiście elitę i mamy takie samo zdanie :) Ciekawe czy 5 sezon będzie ostatni, bo może i zrobią 6 :D Skoro tak przedłużają.. Ale bez Guzmana to już nie ma sensu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to się wszystko zmienia, he, he. :D Ja zarówno podczas filmu, jak i serialu muszę być skupiona, więc pod tym względem nie ma dla mnie różnicy. Już tak mam, że jak coś robię, to jestem w to w pełni zaangażowana. :D

      Zgadzam się z Tobą. To już nie będzie to samo. Niepotrzebnie przedłużają.

      Usuń
  10. Zupełnie niczego nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń