10 września 2022

Co kryją Podziemia Placu Solnego we Wrocławiu? MovieGate

MovieGate Wrocław Plac Solny 10a

Hejka!

Zapraszam Cię na wycieczkę do świata filmu, iluzji i historii.

 

Przyszedł czas, by opowiedzieć o kolejnym ciekawym miejscu, które odwiedziłam podczas tegorocznych wakacji.Ponownie zabieram Cię do Wrocławia.

 

Pierwsza tarcza Kapitana Ameryki, fragment Gwiazdy Śmierci, listy z Hogwartu... To wszystko i wiele więcej znajdziesz w MovieGate!


Tarcza Kapitana Ameryki MovieGate Wrocław


Co to jest i gdzie znajduje się MovieGate?

MovieGate to miejsce, w którym zobaczysz rekwizyty, elementy scenografii i kostiumy z największych produkcji filmowych. Znajdziesz tam też ślady II wojny światowej i historii Wrocławia oraz doświadczysz magii iluzji. Wszystko to zlokalizowane jest 6 metrów pod ziemią - w schronie przeciwlotniczym z II wojny światowej - na Placu Solnym 10a we Wrocławiu.

 

Kostium pułkownika z filmu "Walkiria" MovieGate Wrocław

Kiedy można zwiedzać MovieGate we Wrocławiu?

MovieGate otwarte jest od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00-18:00 oraz piątek-niedziela od 10:00-20:00. Pokazy Szalonego Naukowca odbywają się codziennie o 12:00, 14:00 oraz 16:00 (trzeba wcześniej zarezerwować sobie miejsce).

 

Listy z Hogwartu MovieGate Wrocław

 

Ile kosztują bilety do MovieGate we Wrocławiu? Cennik 2022

Bilet normalny to koszt 25 zł, zaś ulgowy - 20 zł. Za bilet grupowy trzeba zapłacić 15 zł, za rodzinny - 20 zł (2 dorosłych i 2 dzieci; dzieci do 7 roku życia mają bezpłatny wstęp). Przewodnicy, nauczyciele i opiekunowie grup zorganizowanych wchodzą za darmo. Na pokaz Szalonego Naukowca należy zakupić oddzielny bilet w cenie 15 zł (dla wszystkich jest jedna cena). Bilet kupuje się na miejscu.


Łamigłówka literki TTTT MovieGate Wrocław


Jak wygląda zwiedzanie MovieGate we Wrocławiu?

Po zakupie biletów można ruszyć na odkrywanie świata MovieGate. Zwiedza się samodzielnie przechadzając się po korytarzach schronu i zaglądając do poszczególnych wnęk, w których znajdują się kostiumy, elementy charakteryzacji, czy rekwizyty filmowe. Część ekspozycji została poświęcona okresowi wojennemu - manekiny w strojach żołnierzy, broń itp. Ostatnia część to wszelkiego rodzaju iluzje i zadania do wykonania, np. ułożenie tangramu, włożenie czterech liter T do walizki, ułożenie sześcianu z klocków itp.


Iluzja MovieGate Wrocław


Moje wrażenia po zwiedzeniu MovieGate we Wrocławiu

Wizytę w MovieGate wspominam bardzo miło. Dużym plusem jest niecodzienne miejsce - pierwszy raz byłam w schronie. Można poczuć klimat, a poza tym w upalne dni przynosi ochłodę. Fajnie było zobaczyć rekwizyty z filmów, jednak część dotycząca iluzji spodobała mi się najbardziej i to w niej spędziłam najwięcej czasu, próbując rozwiązać łamigłówki (niektóre mi się udało, inne okazały się za trudne). Ekspozycja wojenna wywołała we mnie nieprzyjemne uczucia, głównie przerażenie. Wiem, że były to tylko manekiny, ale jednak klimat tego miejsca (schron, przyciemnione światło) i obecna sytuacja na świecie zrobiły swoje.

 

MovieGate Wrocław Żołnierz

 

Super, że nie było żadnego ograniczenia czasowego i można było zwiedzać MovieGate w swoim tempie oraz robić zdjęcia do woli (pani w kasie sama powiedziała, że można robić zdjęcia). Co do pamiątek to się nie popisali, nie znalazłam dla siebie nic ciekawego, szkoda.

 

Iluzje MovieGate Wrocław

 

Podsumowując, zwiedzanie MovieGate bardzo mi się podobało i polecam to miejsce. Gdy będę miała okazję, muszę się koniecznie wybrać na pokaz Szalonego Naukowca.


***

Znasz MovieGate we Wrocławiu?

Rekwizyty z jakiego filmu lub serialu chciałabyś zobaczyć?

10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe miejsce, chętnie bym zwiedziła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią bym odwiedziła to miejscem 💞

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you so much Moni!! Can't wait to show you new outfits with them ;) Happy week! Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesujące miejsce! We Wrocławiu byłam tylko dwa razy - jeden raz dawno temu z dziećmi w zoo, a drugi raz tego lata, bo miałam przesiadkę w podróży. Dworzec wrocławski mnie zachwycił. Pozdrawiam i dziękuję za ciekawą wycieczkę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wirtualna wycieczka Ci się spodobała. ;) Wrocław ma wiele ciekawych atrakcji. ;)
      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  5. A nas jeszcze we Wrosławiu nie było! Kusi mnie strasznie miasto, ale odległość niestety zniechęca do podróży z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mega uwielbiam takie miejsca ❤️
    We Wrocławiu jeszcze nigdy nie byłam. Nie ukrywam, że to jedno z moich marzeń. Miasto piękne, kryjące wiele wspaniałych zabytków i zakamarków.

    Świetna relacja Moniko ❤️

    Zapisuję sobie to miejsce na liście marzeń :)

    Pięknej środy życzę ❤️

    OdpowiedzUsuń