1 września 2022

Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko? Ćwiczenia - Stefanie Stahl

Książka Stefanie Stahl Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko? Ćwiczenia

Hejka!

Zapraszam Cię na recenzję najnowszej książki Stefanie Stahl.

 

Stefanie Stahl to niemiecka psychoterapeutka, która ma na swoim koncie sporo poradników psychologicznych dotyczących poczucia własnej wartości, miłości, czy lęku przed związkami. Jej publikacje, to mi.in. Jak myśleć o sobie dobrze?, Jak nie bać się bliskości?, czy najbardziej znana pozycja Odkryj swoje wewnętrzne dziecko. Mimo iż kojarzę jej książki, jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki.

 

Stefanie Stahl - Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko. Ćwiczenia 


Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko? Ćwiczenia - Stefanie Stahl

 

Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko? Ćwiczenia jest uzupełnieniem, ale możnaczytać niezależnie od pierwszej książki Stahl. Ja jej nie czytałam i nie czułam, żeby czegoś mi brakowało, jakiejś wiedzy, informacji. Autorka wszystko dokładnie wyjaśnia, zawarła w książce esencję teorii wewnętrznego dziecka. Pozycja liczy 192 strony. Rysunek na okładce fajnie nawiązuje do tytułu książki. Przedstawia dwójkę dzieci chowaną w osobach dorosłych.

 

Książka oprócz wstępu i indeksu składa się z trzech części - są to poszczególne kroki do silnego Ja:

1. Pierwszy krok. Poznaj swoje Dziecko Cienia.

2. Krok drugi. Wzmocnij swoje Ja-dorosłe.

3. Krok trzeci. Odkryj swoje Dziecko Słońca.

 

Spokojnie, jeśli nie wiesz, o co chodzi z Dzieckiem Cienia i Dzieckiem Słońca. Autorka wszystko dokładnie wyjaśnia. Oprócz wspomnianej teorii książka zawiera ćwiczenia - pytania i polecenia, dzięki którym możemy od razu zacząć działać.  Zostało przewidziane specjalne miejsce na zapisywanie odpowiedzi, a na końcu książki znajdują się materiały pomocne przy robieniu zadań - szablony Dziecka Słońca i Cienia oraz tygodniowy plan. 


Samo przeczytanie książki nie rozwiąże naszych problemów, ale może zwiększyć świadomość, zwrócić uwagę na pewne kwestie. Natomiast zaangażowanie się w wykonywanie ćwiczeń może pomóc rozjaśnić pewne rzeczy i skłonić do pracy nad sobą. W podróży do samopoznania towarzyszą nam dwie postaci: Sabine i Michael. Przykłady z ich życia pomagają lepiej zrozumieć, o co chodzi w poszczególnych zadaniach.


Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko? Ćwiczenia - Stefanie Stahl


Jak odkryć swoje wewnętrzne dziecko? Ćwiczenia czyta się bardzo dobrze i sprawnie. Na wykonanie ćwiczeń warto przeznaczyć dłuższą chwilę.


Książkę polecałabym szczególnie osobom refleksyjnym, które chcą zwiększyć samoświadomość, dowiedzieć się więcej na swój temat, poznać mechanizmy kierujące ich zachowaniem, uzmysłowić sobie utarte schematy myślowe i się od nich uwolnić. Wykonywanie ćwiczeń nie zawsze jest łatwe, pojawią się różne emocje, często nieprzyjemne, ale dobrze jest skonfrontować się z pewnymi rzeczami. Odpowiadając na postawione przez autorkę pytania, czułam się, jakbym była na psychoterapii. Niektóre propozycje ćwiczeń wydały mi się pomocne, inne nieco dziwne, ale naprawdę jest w czym wybierać. Do czytania tej książki warto podejść z otwartą głową.


*

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Otwarte.


***

Znasz książki Stefanie Stahl?

Kojarzysz teorię wewnętrznego dziecka?

4 komentarze:

  1. Niestety nie słyszałam o tej autorce ani o tej książce :) Myślę, że o swoje wewnętrzne dziecko trzeba dbać jak najlepiej, rozpieszczać je czasem, każdy z nas zasługuje na to. Lektura Ciekaw, ja nie sięgam raczej po poradniki ale może kiedyś się na ten skuszę :)

    Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci miłego września ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka to nowość, miała swoją premierę 7 września. ;)

      Dziękuję za odwiedziny. <3

      Pozdrawiam! ;*

      Usuń
  2. It's important get safe our ownselves child

    OdpowiedzUsuń