25 września 2022

Strefa Kinomaniaczki: małżeństwo z rozsądku, przyjaźń, wakacje, miłość

Tego lata stałam się piękna, Szkoła uczuć, Purpurowe serca

Hejka!

Zapraszam Cię na wypasioną Strefę Kinomaniaczki.

 

Dzisiejsza Strefa Kinomaniaczki jest na bogato, a to dlatego, że pojawiło się w niej aż 9 produkcji: 8 filmów i serial. W większości są to pozycje godne polecenia, choć znalazło się kilka takich, których potencjał nie został wykorzystany. Zaczynajmy!

 

 

Purpurowe serca/ Purple hearts (2022)

Purpurowe serca/ Purple hearts (2022)

Aspirująca piosenkarka i żołnierz marines potrzebują pieniędzy. Decydują się więc zawrzeć związek małżeński, by uzyskać dodatkowe świadczenie finansowe. Czy ten związek z rozsądku ma szansę przetrwać?

 

Purpurowe serca/ Purple hearts (2022)

Na soundtrack natknęłam się przypadkiem na YT i mnie zachwycił. Postanowiłam więc obejrzeć film. Obawiałam się, że może być nudny i nieciekawy (wojskowe klimaty mnie nie kręcą), ale taki nie był. Aktorzy dobrze dobrani do ról, słodko-gorzka historia. Nie odczułam, że film trwał ok. 2 godziny. Bardzo lubię Sofię Carson jako piosenkarkę i aktorkę, nie zawiodła mnie. Natomiast Nicholas Galitzine pozytywnie mnie zaskoczył. Kojarzyłam go z roli księcia w filmie Kopcuszek (2022) z Camilą Cabello, gdzie wypadł, moim zdaniem, bardzo sztucznie. Tu zobaczyłam go z innej perspektywy, jako poważnego żołnierza. W tej roli spisał się świetnie!  

Zdecydowanie polecam film Purpurowe serca (dowiesz się, skąd wziął się taki tytuł). Piosenka I Hate The Way kojarzy mi się trochę z wierszem, który wygłaszała Julia Stiles w Zakochanej złośnicy (10 Things I Hate About You). Czyżby to była inspiracja?

 

 

Green Book (2018)

Green Book (2018)

Lata 60. XXw. Tony Vallelonga otrzymuje posadę kierowcy afroamerykańskiego pianisty. Wyruszają oni w tournee po Ameryce Południowej.

 

Green Book (2018)

Świetny film. Podobny nieco do Nietykalnych, ale ich nie przebija. Podejmuje trudne tematy, jest poważny, ale pojawiają się też humorystyczne momenty. Warto obejrzeć.  

 

 

Pod wiatr/ Into the Wind (2022)

Pod wiatr/ Into the Wind (2022)

Ania wyjeżdża z rodziną na wakacje nad morze. Tam poznaje instruktora kitesurfingu, Michała, dzięki któremu otwiera się na świat.

 

Pod wiatr/ Into the Wind (2022)

Polska produkcja. Bardzo fajny, wakacyjny klimat. W sam raz na rozpoczęcie urlopu (wtedy go obejrzałam). Ciekawa historia, miejscami wzruszający. Aktorka grająca główną bohaterkę - bardzo ładna. Wydawało mi się, że gdzieś już ją widziałam, ale sprawdziłam i jednak nie oglądałam wcześniej żadnej produkcji z jej udziałem. Nie podobała mi się jedynie przydługa scena erotyczna na plaży. Nie pozostawili nic dla wyobraźni. 

 

 

Tego lata stałam się piękna/ The Summer I turned pretty (2022)

Tego lata stałam się piękna/ The Summer I turned pretty (2022)

Belly co roku spędza lato razem z bratem i mamą u rodziny Fisherów. Jednak tegoroczne wakacje nie będą takie, jak zawsze.

 

Tego lata stałam się piękna/ The Summer I turned pretty (2022)

Krótki serial (bardzo takie lubię) liczący 7 odcinków po ok. 45 min. Oprócz letniej beztroski mamy tu też poważne problemy. Ciekawa fabuła, fajne piosenki. Momentami wzruszający - nie obejdzie się bez chusteczek. Aktorzy idealnie dobrani do ról. Propozycja w sam raz na wakacje. Serdecznie polecam!

 

 

I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! (2019)

I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! (2019)

Wszystkie córki Claude i Marie postanawiają wyprowadzić się wraz ze swoimi rodzinami z Francji. Zdesperowani rodzice zrobią wszystko, by do tego nie dopuścić.

 

I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże! (2019)

Kontynuacja Za jakie grzechy, dobry Boże! (W lipcu wyszła trzecia część:  oni dalej grzeszą, dobry Boże!). Film nie był najgorszy, ale bez szału. Spodziewałam się, że będzie zabawny, a niestety mało rzeczy mnie rozbawiło

 

 

Badman/ Super-héros malgré lui (2022)

Badman (2022)

Cedric marzy o karierze aktorskiej. Zrządzenie losu sprawia, że otrzymuje główną rolę superbohatera o imieniu Badman. Niestety wkrótce po tym ulega wypadkowi, wskutek którego traci pamięć i zaczyna wierzyć, że jest Badmanem. Rozpoczyna walkę ze złem.

 

Badman (2022)

Film miał potencjał. Mógł być naprawdę dobrą parodią filmów o superbohaterach. Pojawiły się tu nawiązania do Batmana, Spider-Mana, Wolverine, Avengersów... Niestety film nie powala. Nieco zabawnie zrobiło się dopiero pod koniec, ale bez szału. Kurcze, szkoda, bo liczyłam na coś fajnego.

 

 

Miłosne taktyki / Ask Taktikleri  (2022)

Miłosne taktyki / Ask Taktikleri  (2022)

Asli, projektantka mody, która prowadzi bloga dotyczącego związków oraz Kerem, kobieciarz pracujący w reklamie stawiają sobie za cel rozkochanie kogoś. Czy uda im się to osiągnąć i nie stracić przy ty głowy dla drugiej osoby?

 

Miłosne taktyki / Ask Taktikleri  (2022)

Dosyć przewidywalny i sztampowy, ale bardzo fajny film. Piękni ludzie, luksusowe życie. Coś w sam raz na wieczorny relaks, by oderwać się od codzienności.



Willa miłości/ Love in the Villa (2022)

Willa miłości/ Love in the Villa (2022)

Julie planowała wyjazd do Werony ze swoim chłopakiem Brandonem. Ten jednak zrywa z nią w ostatniej chwili i kobieta musi wyjechać sama. Na miejscu okazuje się, że willa, w której chciała spędzić wakacje, została wynajęta nie tylko jej...

 

Willa miłości/ Love in the Villa (2022)


L'amore trova una via

 

Nic specjalnego. Po opisie film skojarzył mi się nieco ze Świątecznym zamkiem, klimatem nieco przypominał Miłość pod jednym dachem (początkowa niechęć głównych bohaterów). Generalnie wszystko sprowadzało się do tego, że bohaterowie wzajemnie podkładali sobie świnie. Nie rozumiem, czemu Charlie musiał przepraszać, skoro to Julie zaczęła i robiła mu grosze rzeczy (nawet zagrażające zdrowiu i życiu). Dziwne były też jej stroje. W tematyce Romea i Julii zdecydowanie lepiej obejrzeć film Listy do Julii.



Szkoła uczuć/ A Walk to Remember (2002)

Szkoła uczuć/ A Walk to Remember (2002)

Popularny w szkole Landon Carter zostaje skazany na prace społeczne. Podczas odbywania kary zbliża się do nieśmiałej córki pastora, Jamie Sullivan.

 

Szkoła uczuć/ A Walk to Remember (2002)

Sięgnęłam po niego, bo miałam ochotę na coś, co mnie nie zawiedzie. Oglądałam ten film po raz drugi po wielu latach i muszę przyznać, że ponownie mnie ujął. Piękny i wzruszający.

 

***

Film, który zrobił na mnie ostatnio wrażenie, to...

6 komentarzy:

  1. Purpurowe serca i Willę miłości oglądałam, pozostałe też chętnie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Purpurowe serca" to wspaniały film. <3

      Cieszę się, że pozostałe produkcje Cię zainteresowały. Życzę miłego oglądania. ;)

      Usuń
  2. Jak ja ryczałam na tym ostatnim filmie! O rany, a byłam wtedy nastolatką. Heh, ciekawe czy teraz byłoby podobnie. Nie znam wspomnianych przez ciebie filmów, dzięki za szczere polecajki!
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To mamy odmienne opinie co do filmów; "Pod wiatr" i "Purpurowe serca"- mnie one zupełnie nie przypadły do gustu.. reszty nie miałam okazji widzieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurde dziś znam większość pokazanych filmów! Mamy całkiem podobne wrażenia :D
    Purpurowe serca - mój ostatni hit! Super dobór aktorów, tematyka (ja lubię akurat taką wojenną tematykę jak tu, bardziej powojenną bym powiedziała nawet), soundtrack! Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, dzięki temu, że widziałam go zanim stał się popularny miałam wow!
    Tego lata stałam się piękna - super, luźny serial na odstresowanie. Mało co mi się podobało tak jak ten serial.
    Pod wiatr - mega słabe dla mnie.
    Miłosne taktyki - przeciętniak, film jak każdy można powiedzieć. Sztampowy to idealne określenie dla tureckich produkcji :D
    Szkoła uczuć - klasyk! Oglądałam chyba 2 razy.
    Green Book - dla mnie bardzo podobny dla nietykalnych, wiadomo gorszy, ale godny uwagi i tak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow same tegoroczne nówki i coś z początku lat 2000. Jestem na tak ze wszystkim. Jesień się zaczęła więc może w przerwach między czytaniem znajdę czas na dobry film? :)

    Świetna Strefa Kinomaniaczki jak zawsze zresztą Moniko ❤️
    Buziaki, uroczego wieczoru ❤️

    OdpowiedzUsuń