25 października 2022

Atrakcje Opola: Muzeum Śląska Opolskiego, Kamienica czynszowa i Galeria Muzeum Śląska Opolskiego

Zwiedzanie Opola - co zobaczyć?

Hejka!

Zapraszam Cię w dalszą podróż po Opolu.

 

 

Zwiedzanie Opola: budynek Muzeum Śląska Opolskiego

Muzeum Śląska Opolskiego

Muzeum Śląska Opolskiego to regionalne muzeum mieszczące się przy ulicy Mały Rynek 7. Prezentowane są w nim zbiory z zakresu archeologii, historii miasta i regionu oraz etnografii i sztuki.


Wystawa ceramiki w Muzeum Śląska Opolskiego

Kiedy można zwiedzać Muzeum Śląska Opolskiego?

Muzeum jest czynne od wtorku do niedzieli. W poniedziałki oraz w ostatnią niedzielę miesiąca pozostaje ono nieczynne.
 
🠞 wtorek: 9:30-17:00
🠞 środa: 9:30-17:00
🠞 czwartek: 9:30-18:00
🠞 piątek: 9:30-17:00
🠞 sobota: 9:00-18:00
🠞 niedziela: 12:00-17:00

 

Wystawa obrazów w Muzeum Śląska Opolskiego


Ile kosztuje bilet wstępu do Muzeum Śląska Opolskiego? Cennik 2022

Bilet normalny kosztuje 15 zł, natomiast ulgowy 10 zł. W czwartki wstęp do Muzeum Śląska Opolskiego jest bezpłatny!


Zwiedzanie Opola: Muzeum Śląska Opolskiego


Jak wygląda zwiedzanie Muzeum Śląska Opolskiego? Moje wrażenia

Czwartek to dzień darmowego wejścia, więc skorzystałam. Muzeum Śląska Opolskiego posiada bardzo bogate zbiory. Są one podzielone na 5 części: dział archeologii, historii, sztuki, etnografii oraz przyrody. Do zobaczenia były, m.in. wystawy ceramiki, sztuka prehistoryczna, historia Opola, obrazy współczesne, czy stroje ludowe i narzędzia rolnicze.

 

Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu

Muzeum zwiedzało się samodzielnie, ale udostępniono nagrania, które można było odtworzyć i wysłuchać. Wnętrza były bardzo ładne, wyglądały ekskluzywnie, wyposażone zostały w sprzęty multimedialne, więc na bogato. Ceramika mi się podobała, natomiast czasy prehistoryczne to zupełnie nie moje klimaty. Nie jestem wielką fanką odwiedzania zwiedzania muzeów, ale myślę, że od czasu do czasu warto odwiedzić takie miejsce, zwłaszcza, gdy wejście jest bezpłatne.

 

Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu

Garść ciekawostek o Muzeum Śląska Opolskiego

📜 Zostało założone jako Muzeum Miejskie w Oplu w 1900 roku.
 
📜 W 1950 roku zmieniono jego nazwę na obecną.
 
📜 Ok. 1675 r. w gmachu muzeum jezuici otworzyli aptekę, która w 1801 r. została połączona z apteką miejską.

📜  Przez lata w budynku muzeum mieściły się mieszkania dla nauczycieli gimnazjum, biuro Regeneracji, biblioteka, a nawet szpital.

 

 

 

Zwiedzanie Opola: Kamienica czynszowa

 

Kamienica czynszowa w Opolu

Kamienica czynszowa mieści się przy ulicy św. Wojciecha 9 w Opolu, niedaleko Muzeum Śląska Opolskiego. Można podziwiać w niej wnętrza z lat 1890 - 1960.

 

Zwiedzanie Kamienicy czynszowej Opole

Kiedy można zwiedzać Kamienicę czynszową w Opolu?

Kamienica jest czynna od wtorku do niedzieli. W poniedziałki oraz w ostatnią niedzielę miesiąca jest nieczynne.
 
🠞 wtorek: 9:30-17:00
🠞 środa: 9:30-17:00
🠞 czwartek: 9:30-18:00
🠞 piątek: 9:30-18:00
🠞 sobota: 9:00-18:00
🠞 niedziela: 12:00-17:00
 
Zwiedzanie odbywa się o pełnych godzinach. Jednorazowo zwiedzać Kamienicę może 25 osób.

 

Kamienica czynszowa w Opolu


Ile kosztuje bilet wstępu do Kamienicy czynszowej? Cennik 2022

Bilet normalny to koszt 10 zł, a ulgowy - 6 zł. Oprowadzanie grup jest dodatkowo płatne. W czwartek wstęp jest bezpłatny!

 

Jak wygląda zwiedzanie Kamienicy czynszowej? Moje wrażenia

Planując wycieczkę do Opola, dowiedziałam się, że również wstęp do Kamienicy jest bezpłatny w czwartek, więc wybrałam właśnie ten dzień na swoją wyprawę. Było to ciekawe miejsce. Zwiedzanie odbyło się z przewodnikiem - oprowadził mnie miły pan. Było kameralnie, nie musiałam czekać na pełną godzinę, ani aż się zbierze grupa, co było bardzo miłe.

 

Wnętrze mieszkania w Kamienicy czynszowej w Opolu

Miałam okazję zobaczyć dwa piętra (normalnie wchodziło się do poszczególnych mieszkań i zwiedzało pokoje) i strych (zaadaptowany na pralnio-suszarnię), a także toalety mieszczące się na korytarzu (przywodzą mi na myśl serial Świat według Kiepskich). W środku znajdowały się przedmioty codziennego użytku, mogłam podejrzeć, jak ludzie dawniej mieszkali. Była to swoista podróż w czasie. Dowiedziałam się kilku ciekawostek. Kamienica czynszowa to fajne miejsce.


Zwiedzanie Kamienicy czynszowej Opole


Garść ciekawostek o Kamienicy czynszowej

🏢 Kamienica była początkowo przeznaczona do mieszkania dla klasy średniej.

🏢 Dwupiętrowa kamienica składała się z sześciu małych dwuizbowych mieszkań o powierzchni ok. 35 m kwadratowych (po 2 mieszkania na kondygnacji) oraz poddasza. Do zwiedzania udostępniono 5 mieszkań.

🏢 Kamienica nr 9 należała do rodziny Nowaków.



 

Ziwedzanie Opola: Galeria Muzeum Śląska Opolskiego

Galeria Muzeum Śląska Opolskiego

Galeria Muzeum Śląska Opolskiego zlokalizowana jest przy ulicy Ozimskiej 10 w Opolu. W jej wnętrzu znajduje się wystawa stała prac Jana Cybisa - polskiego malarza, pedagoga i krytyka sztuki, a także współzałożyciela grupy kapistów (kapizm, inaczej koloryzm to kierunek malarski).


WYstawa prac Jana Cybisa w Opolu


Kiedy można zwiedzać Galerię Muzeum Śląska Opolskiego?

Galeria jest czynna od wtorku do soboty w godzinach od 9:30 do 17:00.


Ile kosztuje bilet wstępu do Galerii Muzeum Śląska Opolskiego? Cennik 2022

Za bilet normalny zapłacimy 8 zł, natomiast za ulgowy - 6 zł. W czwartek wstęp jest bezpłatny!

 

Galeria Muzeum Śląska Opolskiego


Jak wygląda zwiedzanie Galerii Muzeum Śląska Opolskiego?

Zwiedza się samodzielnie. Można zapoznać się z planszami informacyjnymi dotyczącymi Jana Cybisa - historia jego życia w pigułce. Obrazy znajdują się na parterze i na pierwszym piętrze. To miejsce najmniej mnie zainteresowało. Gdyby nie darmowy wstęp, nie wybrałabym się tam. Jeśli chodzi o obrazy, to wolę klasyczne dzieła. Natomiast samo wnętrze galerii bardzo mi się spodobało, było takie nowoczesne.

 

Galeria Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu

 

Garść ciekawostek o Galerii Muzeum Śląska Opolskiego

🎨  Galerię Muzeum Śląska Opolskiego otwarto 20 stycznia 2000 roku.

🎨 W galerii można podziwiać niespełna 40 prac Jana Cybisa.

 

***

Byłaś w Opolu?

Lubisz zwiedzać muzea?

Znasz miejsca, które odwiedziłam?
 

11 komentarzy:

  1. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week!

    OdpowiedzUsuń
  2. Thank you so much for your comment, Moni! I still have two more outfits before saying bye bye to summer so stay tunned! hehe ;) Happy week! Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. That's great! I love summer outfits. I'm waiting to see your looks. ;)
      Thank you! <3
      xoxo

      Usuń
  3. W Opolu nigdy nie byłam, natomiast nie zliczę ile razy przejeżdzałam przez to miasto :)
    W muzeum też nie pamiętam kiedy byłam- chyba w trakcie jakiejś wycieczki szkolnej, cóz to nie to samo, co zwiedzanie samemu, także ciężko mi się wypowiedzieć czy lubię muzea.
    Fajnie że w czwartki wejścia są za darmo- chociaż, moim zdaniem, ceny biletów, nie są zbyt wygórowane :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ceny są przystępne. Natomiast jak się lubi zwiedzać różne miejsca i chce się ich zobaczyć dużo, to warto szukać okazji. ;)

      Usuń
  4. Dawno byłam w jakimś muzeum. Jakoś ostatnio nigdzie nie wyjeżdżam, twardo pracuję :D

    Muzea lubię, najbardziej te z tematyką 2 wojny światowej.

    W Opolu nigdy nie byłam ale nie ukrywam, że kiedyś bym chciała :)

    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń