31 października 2022

Stylizacja-inspirajca: współczesna czarownica

Współczesna czarownica: długa czarna sukienka, różdżka, złota dynia

Hejka!

Zapraszam Cię na magiczną Stylizację- inspirację.

 

Czarna sukienka, złota dynia

Mamy ostatni dzień października, a na blogu nie było jeszcze wpisu z serii Stylizacja-inspiracja. Śpieszę więc ze świeżutkim outfitem.

 

Długa czarna suknia z dekoltem V, czarne baleriny, mała złota dynia Sinsay

Halloweenowa Stylizacja-inspiracja

Długo zastanawiałam się, czyj styl wziąć pod lupę. W końcu stwierdziłam, że skoro dzisiaj jest Halloween, to stworzę coś w tym klimacie. Nie obchodzę tego święta, natomiast fajnie było przygotować stylizację inną niż zwykle. Moją inspiracją był styl czarownicy.

 

Dziewczyna w czarnej długiej sukni za drzewem

Jakie atrybuty posiada czarownica?

Oprócz czarnej sukni, peleryny, paska z poprzyczepianymi sakiewkami, każda szanująca się czarownica posiada charakterystyczny stożkowaty kapelusz oraz różdżkę. W jej ekwipunku znaleźć można także miotłę, szklaną kulę, ogromny kocioł, w którym waży magiczne mikstury i księgę z zaklęciami. Jej ulubionym zwierzątkiem jest czarny kot. Pewnie znalazłoby się jeszcze kilka elementów wyposażenia klasycznej czarownicy.

 

Czarny choker ze złotą gwiazdką H&M, czarna sukienka z dekoltem w literę V, brzoskwiniowy top

Stylizacja-inspiracja: współczesna czarownica

Przygotowując  outfit w stylu czarownicy, nie inspirowałam się konkretną postacią, czy zdjęciem. Chciałam uchwycić klimat i stworzyć współczesną wersję stroju czarownicy.

 

Długa czarna suknia z dekoltem V, brzoskwiniowy top, czarne baleriny, biała księżycowa lampka, czarny choker z gwiazdką

Długa czarna suknia, czarne rajstopy, czarne baleriny

Włożyłam czarną sukienkę maxi z koronkową górą ozdobioną cekinami i satynowym dołem. Ma ona głęboki dekolt w kształcie litery V. Dla mnie to za dużo, więc pod spód ubrałam brzoskwiniowy top. To pierwszy raz, gdy miałam na sobie czarną (nie jest to mój ulubiony kolor), długą (nie chodzę w długości maxi) sukienkę. Stylizację uzupełniłam czarnymi rajstopami oraz czarnymi balerinami z kokardkami i okrągłym złotym elementem.

 

Złoty pierścionek z gwiazdką Sinsay, złota barnsoletka z gwiazdkami, księżycami i diamencikami Sinsay, mała zlota dynia Sinsay

Choker z gwiazdką, pierścionek z gwiazdką, bransoletka z astralnymi motywami, różdżka, złota dynia, księżycowa kula

Postawiłam na dodatki z motywem astralnym: czarny choker ze złotą gwiazdką, złoty pierścionek również z gwiazdką oraz złotą bransoletkę z księżycami, gwiazdkami i diamencikami. Jako rekwizyty posłużyły mi: patyk jako różdżka, mała złota dynia oraz księżycowa lampka jako szklana kula.

 

Długa czarna suknia z koronkową górą z cekinami, czarne baleriny, czarny choker ze złotą gwiazdką

Czarownice w filmach i serialach

Na koniec chciałam Ci jeszcze opowiedzieć o 3 produkcjach z czarownicami w roli głównej. Pierwsza z nich to serial mojego dzieciństwa z Melissą Joan Hart. Uwielbiałam go oglądać. Netflix stworzył jego mroczną wersję Chilling Adventures of Sabrina, jednak nie zdecydowałam się po nią sięgnąć. Drugi serial też oglądałam, gdy byłam młodsza, natomiast ostatni film, a właściwie dwie jego części obejrzałam z zeszłym roku.

 

Dziewczyna w długiej czarnej sukni w ciemnym lesie

 

Oto wspomniane produkcje:


Sabrina, nastoletnia czarownica/ Sabrina, The Teenage Witch (1996-2003)

 

Mieszkająca z dwiema ciotkami: Hildą i Zeldą, Sabrina Spellman jest zwyczajną nastolatką uczęszczającą do liceum. W dniu swoich 16 urodzin dowiaduje się, że jest czarownicą.

 

 

 

 

 

Czarodziejki/ Charmed (1998-2006)


Piper, Phoebe i Prue Halliwell to siostry, które mieszkają w San Francisco. Odkrywają, że są czarodziejkami, a ich przeznaczeniem jest walka ze złymi mocami.


 

 

 

 

 

Czarownica (2014) i Czarownica 2 (2019)


Diabolina wiedziona chęcią zemsty, rzuca klątwę na nowo narodzoną królewnę. Wkrótce zdaje sobie jednak sprawę, że popełniła błąd. Czy uda jej się odczynić zły urok i uratować Aurorę?

  

 

Recenzję obu części Czarownicy znajdziesz w Strefie Kinomaniaczki.

 

 

***

Obchodzisz Halloween?

Jak Ci się podoba moja stylizacja?

Znasz którąś ze wspomnianych przez mnie produkcji?

12 komentarzy:

  1. Wow du siehst toll aus in diesem Kleid!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna sukienka :) Większość czarownic kojarzę, jako te bardziej dobre niżeli złe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. <3 Coś w tym jest, też mam podobne odczucia. ;)

      Usuń
  3. Nie świętuje jakoś specjalnie Halloween- oczywiście kilka dni przed tym świętem, byłam na domówce, ale imprezą bym tego nie nazwała; zwykle spotkanie ze znajomymi 😀
    Podoba mi się Twoja stylizacja- idealna na Halloween, ma klimat 😉
    Z produkcji o których piszesz, kojarzę oczywiście,, Sabrine...", no i ,, Czarodziejki" 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że stylizacja Ci się spodobała. <3
      Te seriale to klasyki. <3
      Dziękuję i też pozdrawiam serdecznie! :*

      Usuń
  4. Nie obchodzę Halloween, ale nie mam nic przeciwko dobrej zabawie. Bardzo podoba mi się ta czarna sukienka.
    Sabrinę pamiętam z dzieciństwa. Zaczęłam oglądać nową wersję, ale poddałam się po dwóch odcinkach. Nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej Moniko ❤️
    nie obchodzę Halloween ani nie interesuję się tym świętem. Obejrzałam kilka filmików na YouTube o tym "święcie", zdecydowanie godzi w moje bycie katolikiem :) Kiedyś nawet nie zdawałam sobie nawet sprawy z tego co niesie idea tej maskarady. Lubiłam oglądać dyniowe lampiony czy upiorne przebrania. Teraz jest inaczej, unikam tego, bo wiem co to oznacza i jaka jest w ogóle idea tego wszystkiego. Polecam Ci filmik wywiad z Patrycją Hurlak i księdzem Robertem Skrzypczakiem. Mądrze odpowiadają na pytania i mówią czym tak naprawdę jest Halloween. :)

    Sukienka jest niezwykła, bardzo z klasą. W czerni też Ci bardzo ładnie :)

    Słyszałam o filmach o których piszesz ale żadnego nie oglądałam :)

    Pozdrawiam serdecznie i ściskam serdecznie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Podsyłam link do filmiku :)

      https://m.youtube.com/watch?v=M5P57xEG2tM&feature=youtu.be

      Buziaki Kochana ❤️

      Usuń
  6. Ta sukienka ma w sobie coś :) Piękna! To ostatnie zdjęcie wygląda magicznie :)

    OdpowiedzUsuń