19 października 2022

Co warto zobaczyć w Opolu? Zamek Górny

zwiedzanie Zamku Górnego w Opolu

Hejka!

Zapraszam Cię na wycieczkę do Zamku Górnego w Opolu!

 

Kolejnym przystankiem na mapie wakacyjnych wycieczek było Opole. W tym mieście zwiedziłam sporo atrakcji, ale dużo jeszcze zostało do odkrycia. Dziś zabieram Cię do Zamku Górnego.

 

Zwiedzanie Zamku Górnego w Opolu

Zamek Górny w Opolu

Miałam problemy ze znalezieniem wejścia (przy kapliczce), a nie było ono wcale daleko. Zamek Górny znajduje się przy ulicy Osmańczyka 22 (obok galerii Solaris).

 

Atrakcje Opola: Zamek Górny

Kiedy można zwiedzać Zamek Górny w Opolu?

Zamek Górny otwarty jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00 oraz w weekendy od 11:00 do 16:00. Ostatnie zwiedzanie zaczyna się 40 min przed zamknięciem.

 

Wystawa Zamek Górny w Opolu


Ile kosztuje bilet wstępu do Zamku Górnego w Opolu? Cennik 2022

Bilet normalny na zwiedzanie zamku z przewodnikiem kosztuje 10 zł, natomiast ulgowy 6 zł.


Makieta Opola w Zamku Górnym

Jak wygląda zwiedzanie Zamku Górnego w Opolu? Moje wrażenia

Zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem, co jest plusem, bo można się dużo dowiedzieć. Trwa ok. 40 min. Była to bardzo wartościowa wycieczka pod względem merytorycznym - przewodnik miał rozległą wiedzę, wszystko dokładnie wyjaśniał, opowiadał różne ciekawostki, miał poczucie humoru. Zwiedzanie było bardzo kameralne, więc wszystko można było dokładnie zobaczyć. Najciekawszym punktem zwiedzania Zamku Górnego w Opolu była możliwość przymierzenia strojów średniowiecznych i uwiecznienia tego na zdjęciach. Pan przewodnik sam zaproponował, że będzie fotografem, więc super.  

 

Przymierzanie strojów w Zamku Górnym w Opolu

Gdy przeczytałam na stronie internetowej zamku, że jest taka możliwość, spodziewałam się, że pozwolą przymierzyć tylko jakieś nakrycia głowy. A tu taka miła niespodzianka! Miałam możliwość poczuć się jak rycerz i jak dama. Założyłam hełm rycerski i potrzymałam miecz. Muszę przyznać, że nie był on wcale tak ciężki, jak się spodziewałam, natomiast hełm do najwygodniejszych nie należał. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że do wyposażenia rycerza należała też zbroja, która raczej do najlżejszych nie należała. Jako dama przymierzyłam niebieską narzutę - bardzo mi się spodobała, czułam się w niej fantastycznie, tak majestatycznie. Stylizację dopełniała korona.

 

Zamek Górny w Opolu

Podczas zwiedzania odwiedziliśmy podziemia, lochy, most zwodzony. Obejrzeliśmy mural przed wejściem do zamku. Później była sala rycerska, sala z ubiorami, czyli najfajniejszy punkt wycieczki. Oprócz tego atrakcjami była ścianka do zdjęć, dyby oraz makieta Opola. Podobał mi się klimat tego zamku. Jestem zadowolona z tej wycieczki.

 

Mural - panorama Opola

Garść ciekawostek o Zamku Górnym w Opolu

🏰 Zamek Górny budowano w latach 1382-1387, za panowania Władysława II Opolczyka.

🏰 Nazwa zamku wzięła się od jego położenia na najwyższym punkcie miasta - Górce.

🏰 Gotycka wieża zamkowa to jedyna pozostałość po zamku.

🏰 Co ciekawe, zamek jest połączony ze szkołą, a  jego część to dawny schron.

 

Zwiedzanie Zamku Górnego w Opolu

***

Byłaś kiedyś w Opolu?

Lubisz zwiedzać zamki?

8 komentarzy:

  1. Bylam jeden raz z mama na jarmarku Bozonarodzeniowym. Troszke pochodzilysmy po miescie, podobalo nam sie :)
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Na jarmarku bożonarodzeniowym w Opolu jeszcze nie miałam okazji być. ;)
      Dziękuję i też ślę pozdrowienia! <3

      Usuń
  2. Zwiedzanie zamków jest bardzo pasjonujące i ciekawe. Chciałabym zwiedzić tenże zamek. Świetna relacja i wiele super faktów o tym miejscu. Dziękuję za ten wpis ❤️ Kiedyś się tam wybiorę ❤️

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji, poznać przeszłość. ;) Zwiedzanie zamków to też okazja, by porobić fajne foty. :D Dziękuję, cieszę się, że wpis Ci się spodobał! <3

      Trzymam kciuki, żeby udało Ci się odwiedzić to miejsce. <3

      Buziaki! :*

      Usuń