11 października 2023

Śliczni - Scott Westerfeld

Książka "Śliczni" Scott Westerfeld

Hejka!

Zapraszam Cię do świata Nowych Ślicznych.

 

Śliczni - Scott Westerfeld

 

Książki Scotta Westerfelda: "Śliczni", "Brzydcy"

 

Każdego z nich kształtowało miejsce, w którym przyszedł na świat, i wpajane poglądy. Ale należy choć spróbować rozwinąć swój umysł.


Kontynuacja historii Tally Youngblood, dziewczyny, która chciała tylko stać się śliczna. Jej dawne marzenie się spełniło. Tally stała się śliczna. Jej piękny świat zostaje wywrócony do góry nogami, gdy podczas imprezy spotyka jednego z Nowo Dymiarzy, który zostawia jej zagadkę do rozwiązania. Teraz dziewczyna zrobi wszystko, by pozbyć się ślicznomózgowia i pozostać pyszną.

 

Śliczni - Scott Westerfeld

Druga część tetralogii Scotta Westerfelda mimo nudnego początku, imprez, płytkich konwersacji i dziwnego, niezrozumiałego slangu ślicznych (do którego później się przyzwyczaiłam) wypada bardzo dobrze w porównaniu do pierwszej części, czyli Brzydkich. Książka Śliczni jest ciekawsza, dużo się tu dzieje, obnażane są eksperymenty i manipulacje systemu. Wątek miłosny znów się pojawia, ale nie spodziewałam się, że potoczy się w takim kierunku, był ciekawszy. Spodobała mi się przemiana Tally i to, jak troszczyła się o Zane'a. Przestała być płytką dziewczyną, otworzyła oczy, zaczęła rozumieć więcej.

W książce zostały też poruszone tematy głodzenia się, czy samookaleczeń.

 

Opis książki "Śliczni" Scotta Westerfelda

Interesująca była dla mnie wizyta Tally w rezerwacie prowadzonym przez ślicznych, w którym ludzie żyją tak, jak przed wiekami, w stanie pierwotnym. Uderzyło mnie, że można aż tak manipulować i ograniczać innych, bronić im dostępu do świata istniejącego poza wioską.

Rozdziały ponownie krótkie, dzięki czemu książkę czytało mi się szybko i przyjemnie. Chyba się trochę przyzwyczaiłam do narratora trzecioosobowego, ale jednak fajniej byłoby, gdyby pojawiło się więcej opisów stanów emocjonalnych bohaterów.

Zakończenie był intrygujące, jestem ciekawa dalszych losów Tally. Z chęcią przeczytam Wyjątkowych.

 

📖 Recenzję pierwszej części, czyli książki Brzydcy przeczytasz w tym wpisie.

 

***

Słyszałaś o książce Śliczni?

Miałaś okazję przeczytać coś autorstwa Scotta Westerfelda? 

1 komentarz:

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale nawet mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń