18 grudnia 2019

Blogmas #5: świąteczne DIY- słoiki renifery

Słoik renifer- jak zrobić?

Hejka!  

To już piąty Blogmas. Dowiesz się z niego, jak zrobić świąteczne słoiki- renifery. Zapraszam!



Świąteczne DIY 


Nie wyobrażam sobie Blogmasów bez wpisu Zrób to sam, dlatego dzisiaj przychodzę z prostym pomysłem, na wyczarowanie świątecznego klimatu w domu, bez konieczności tworzenia czegoś nowego i zajmowania dodatkowego miejsca. Moja propozycja bazuje na wykorzystaniu tego, co już i tak mamy i przemienienia tego w świąteczną ozdobę. Po Bożym Narodzeniu spokojnie można ściągnąć świąteczne elementy i po kłopocie. Dosyć tych wstępów, przejdźmy do konkretów.

Słoiki renifery


Uwielbiam renifery, więc nikogo nie zdziwi, że zdecydowałam się właśnie na ten motyw. Moim zdaniem są po prostu urocze. Dlaczego akurat słoiki? Słoiki znajdą się w każdej kuchni, nie trzeba specjalnie nic dokupować, by wprowadzić trochę świątecznego klimatu. Do wykonania tego DIY użyła, tylko materiałów, które miałam w domu.

Materiały potrzebne do wykonania słoików reniferów


Słoik renifer- co będzie potrzebne do jego wykonania?


🦌 słoik z zakręcaną pokrywką 
🦌 brązowa kartka
🦌 czerwona bibuła
🦌 nożyczki
🦌 dwustronna taśma klejąca
🦌 ołówek
🦌 szablon rogów renifera (znalazłam w Google Grafika rysunek renifera, którego rogi mi się podobały i je zostawiłam, a pozostałą część usunęłam)
🦌 czarny flamaster  
🦌 sznur złotych cekinów (może to być też wstążka lub rafia)


Jak wykonać słoik renifera? - Kolejne kroki


Brązowa kartka, ołówek, szablon rogów renifera, nożyczki


1. Wydrukowałam i wycięłam szablon rogów renifera. Odrysowałam je na brązowej kartce papieru i wycięłam.


Brązowe rogi renifera i koła

2. Odrysowałam na brązowej kartce górę zakrętki od słoika i wycięłam ją.

Brązowe rogi i czerwony nos renifera


3. Wycięłam i zgniotłam kawałek czerwonej bibuły, tworząc wypełnienie nosa, a następnie owinęłam je pozostałą częścią.

Brązowe rogi, oczy oraz czerwony nos renifera


4. Na białej kartce, na której wydrukowałam rogi, narysowałam oczy renifera (na oko 👀) i wycięłam je. Namalowałam na nich następnie źrenice czarnym flamastrem.

Zakrętka od słoika ozdobiona cekinami


5. Pocięłam dwustronną taśmę klejącą na podłużne paski i obkleiłam nimi brzegi pokrywki. Kolejnym krokiem było owinięcie pokrywki łańcuchem złotych cekinów.

Słoik z oczami, nosem i uśmiechem, cekinami i rogami renifera


6. Podkleiłam koło taśmą klejącą i przykleiłam na wieczku pokrywki, oczy oraz nos na słoiku, a rogi przytwierdziłam z tyłu pokrywki.

7. Nie planowałam malować uśmiechu, ale ostatecznie go dodałam. Gotowe!

Słoiki renifery, renifer piórnik


Ozdobienie słoików i wyczarowanie z nich reniferów nie jest skomplikowane, nie trzeba mieć ogromnego talentu plastycznego, by wykonać to DIY. Efekt jest moim zdaniem bardzo świąteczny i uroczy. Reniferki są zabawne, a ich rogi przywodzą mi na myśl husarię. Tak się fajnie złożyło, że jeden renifer jest cały brązowy, gdyż ma w środku siemię lniane, drugi natomiast kryje w swoim wnętrzu bułkę tartą.

Słoiki z rogami renifera

***

Co sądzisz o pomyśle na słoiki renifery?

Jakie ozdoby świąteczne wolisz: kupione w sklepie, czy zrobione własnoręcznie?

27 komentarzy:

  1. Hej Kochana!

    Uwielbiam takie świąteczne DIY. Co roku robię stroik do swojego pokoju z gałązek świerkowych. Uwielbiam zapach igliwia :-) W tym roku po raz pierwszy z siostrą pokusiłyśmy się o zrobienie świątecznych skrzatów. Frajdy było przy ich tworzeniu co nie miara :) Własnoręcznie wykonane ozdoby są niepowtarzalne i oryginalne :) Za to jest lubię :)

    Twoje słoiki- renifery są przeurocze ! <3 Widzę, że bardzo lubisz te zwierzątka, zupełnie jak ja :) Podziwiam za twórczość i fantazję :) Masz talent :) Trochę trudu to od Ciebie wymagało, ale opłacało się bo efekt jest WOW! <3

    życzę Ci radosnych przygotowań do świąt oraz tego by Duch Bożego Narodzenia zagościł u Ciebie na dobre<3

    przesyłam buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Iwetto! ;)
      Ja tak samo, co to za święta bez świątecznego DIY? :D Widziałam skrzaty u Ciebie na blogu. Dzisiaj nadrobiłam zaległości. ;) Powiem Ci, że ciężko było mi się zebrać, by zacząć robić te słoiki, ale jak już się zabrałam, poszło sprawnie i byłam bardzo dumna z efektu. <3 O tak, nie ma to jak zrobić samemu ozdoby. Satysfakcja gwarantowana. ;)
      Dziękuję! <3 Tak, renifery są cudowne, więc postanowiłam ozdobić nimi słoiki i wyszło coś co cieszy oczy, ale jednocześnie jest praktyczne i nie zajmuje dodatkowego miejsca w domu. ;) Bardzo się cieszę, że moje słoiki reniferki Ci się spodobały. <3

      Dziękuję! Także życzę Ci pięknych przygotowań! :*

      Buziaki! :*

      Usuń
  2. Cześć,
    Również przygotowuje się do stworzenia wpisu DIY. Jednak na razie nie chcę nic zdradzać, a obudzić nutkę ekscytacji. Twoje słoiki są przepiękne i nie ukrywam, że jak czas pozwoli to spróbuję je wykonać. Chociaż wiele mam w planach, a czas mi przelatuje przez palce. Dzisiaj tez chciałabym poświęcić chwilę dłużej na odwiedzanie blogów, ale niestety wzywa mnie nauka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Saro! ;)
      To Ci się udało! Jestem ciekawa, co fajnego szykujesz. ;)Dziękuję Ci! <3 Mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć chwilkę i zrobić swoje słoiki renifery. ;) Jeśli zgromadzisz na początku wszystkie potrzebne materiały, to potem robienie pójdzie szybciej. :D Znam to, też mam wiele pomysłów, jednak zbyt mało czasu na ich wcielenie w życie. W takim razie życzę Ci owocnej nauki! Powodzenia! :)

      Usuń
  3. O jaki świetny pomysł, ja niestety mam takie małe mieszkanko, że nie mam miejsca na takie rzeczy.. Ale pomysł baaardzo ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Właśnie dlatego, żeby nie zagracać mieszkania, zaproponowałam wykorzystanie tego, co już mamy w domu, np. słoików, które są w niemal każdej kuchni. :D

      Usuń
  4. Świetny pomysł z tymi słoikami i bardzo w ducho eko, lesswaste:)
    super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne są te reniferki:)
    Buziaki:* I wszystkiego co najlepsze na Święta kochana:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :*
      Tobie również życzę wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia, Kochana! :*

      Usuń
  6. Witaj Kochana!
    Powiem Ci, że rzeczywiście blogmasy bez DIY to nie to samo :) Jednak nie wszyscy mają do takich rzeczy zdolności. Osobiście w tym roku odpuściłam, ale w przyszłym kto wie - może wezmę się za robienie ręcznych kartek :)
    Renifery są cudownym motywem na święta! Chyba nie znajdzie się ktoś, komu się nie podobają :) Bardzo fajnie, że do zrobienia tego DIY wykorzystałaś rzeczy, które miałaś w domu.
    Powiem Ci, że pięknie to wszystko zaprezentowałaś! Lubię jak inni dokładnie opisują i pokazują zdjęcia kolejnych kroków.
    Efekt końcowy jest prześliczny!

    Pozdrawiam cieplutko i życzę pięknych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i oczywiście bardzo Ci dziękuję za wyróżnienie mnie w kalendarzu! ŚCISKAM MOCNO <3

      Usuń
    2. Cześć, Olimpio! :*
      Cieszę się, że do mnie wpadłaś. ;) Super, że zgadzamy się co do tego, iż DIY są nieodłączną częścią Blogmasów. <3 Zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma ogromne zdolności manualne, dlatego też staram się proponować proste DIY. ;) Jeśli chodzi o ręcznie robione kartki, to wykonuję takie dla rodziców na imieniny, czy urodziny. ;) Też mi się wydaje, że reniferów nie sposób nie lubić. :D Dziękuję Ci, cieszę się, że doceniłaś to, iż opisałam szczegółowo, jak wykonać słoiki renifery. Mam nadzieję, że gdy ktoś będzie chciał je zrobić, nie będzie miał z tym problemu. ;)

      Dziękuję! Tobie także życzę wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia! <3 Z przyjemnością zamieściłam Twój blog w kalendarzu. ;)

      Buziaki! :*

      Usuń
  7. Ozdoby wykonane własnoręcznie zawsze są najlepsze. Ja zwykle robię coś na choinkę. W tym roku niestety zawieszę stare bo nie miałam na nic czasu. Najbardziej pochłonęły mnie rękodzielnicze ozdoby dla bliskich :) A reniferki mega :) Takie słodziaki, proste w wykonaniu, praktyczne i przeurocze. Fajny patent z przerabianiem rzeczy codziennego użytku na ozdoby :)
    Wesołych świąt kochana :* Pyszności na wigilię, wspaniałych prezentów, przede wszystkim cudownego czasu pełnego miłości w rodzinnym gronie :) a także cudownej zabawy w sylwestra i spełnienia marzeń w Nowym Roku :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się z Tobą nie zgodzić w kwestii własnoręcznie robionych ozdób. :D Powiem Ci, że mi czas też szybko zleciał, ale na szczęście udało mi się wygospodarować chwilę na wykonanie tego DIY, z czego jestem bardzo dumna. <3 Dzięki za docenienie. Zależało mi na tym, by było to coś łatwego w wykonaniu, ale jednocześnie efektownego, co będzie cieszyć oczy. ;)

      Dziękuję Ci, Kochana! :* Tobie także życzę wspaniałych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych z tymi, których kochasz i dla których jesteś najważniejsza, a także wystrzałowego Sylwestra! :*

      Usuń
  8. Proste w wykonaniu a jakie efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się ten słoik Renifera :) Chętnie zrobię go za rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! <3 W takim razie będę czekać, bo chcę zobaczyć rezultat Twojej pracy. ;)

      Usuń
  10. Przeurocze reniferki. Proste w wykonaniu, a ozdoba z nich idealna. Pięknie Ci to wyszło :) <3

    OdpowiedzUsuń