4 grudnia 2019

Blogmas #1: stylizacja ze swetrem z reniferem + historia Rudolfa

Sweter z reniferem Biedronka, szara spódniczka Cropp, rajstopy Biedronka, botki CCC, koszula Cropp

Hejka!

Pamiętasz jakie imiona nosiły renifery należące do zaprzęgu Św. Mikołaja? Zapraszam Cię na stylizację ze swetrem z Rudolfem.


Blogmas 2019


Nadeszła ta chwila- Blogmas 2019 uważam za otwarty! Kto oprócz mnie się cieszy? Całe szczęście, że mam kalendarze adwentowe (z kosmetykami i ten na blogu), a także Blogmas, bo w przeciwnym razie ciężko byłoby mi uwierzyć, że za niedługo święta. Na studiach ostatnio skumulowało się kilka projektów i nic tylko siedzę i je robię. Ale dość narzekania, czas przejść do tematu dzisiejszego wpisu.

Świąteczny sweter Biedronka, koszula Cropp, spódniczka Cropp, botki CCC


Świąteczna stylizacja: sweter z reniferem i szara spódniczka

Na pierwszy ogień przygotowałam świąteczną stylizację. Od listopada czekałam, aż wreszcie wskoczę w mój sweter z reniferem i w końcu spełniło się moje małe marzenie. Od jakiegoś czasu rozglądałam się za uroczymi, świątecznymi swetrami, jednak ich ceny w sklepach potrafiły sięgać nawet ponad 100zł. Moim zdaniem to przesada, wydawać tyle pieniędzy na ubranie, które założymy zaledwie kilka razy w roku (wyłącznie w okresie świątecznym), dlatego też moje poszukiwania trwały długo, ale zakończyły się sukcesem. Mój sweter upolowałam podczas zeszłorocznych wyprzedaży w Biedronce za ok. 20 zł. Jest on w kolorze czerwonym, który jednak bardziej wpada w pomarańczowe tony. Zabawnym i uroczym zarazem detalem jest odstający nos renifera, a także białe kuleczki imitujące śnieg. Z racji tego, że sweter jest wyrazisty, pozostała część stylizacji jest stonowana. 

Sweter z reniferem z wypukłym nosem i kulkami śniegu


Świąteczny sweter, szara spódniczka i rajstopy, czarne botki oraz pierścionek z reniferem

Ciekawym elementem jest wystający spod swetra kołnierzyk koszuli w zielono-granatową kratę.  Bliżej pokażę ją w kolejnej stylizacji. Do swetra dobrałam ciemnoszarą spódniczkę o fasonie litery A. Aby strój nadawał się na obecną pogodę, założyłam grubsze, rajstopy w odcieniu zbliżonym do spódnicy. Biżuterię stanowi złoty pierścionek z motywem renifera. Outfit wieńczą czarne botki

Sweter z reniferem Biedronka, pierścionek z reniferem H&M


Myślę, że stylizacja nadaje się na co dzień, a także na zbliżające się Mikołajki. W końcu renifery tworzą zaprzęg Św. Mikołaja i tym samym pomagają mu dostarczać prezenty. 


Złoty pierścionek z reniferem H&M

Renifery Św. Mikołaja- ile ich jest i skąd się wzięły ich imiona?

Pamiętasz, jakie imiona noszą? W skład zaprzęgu wchodzi 9 reniferów: Kometek (Comet), Amorek (Cupid), Błyskawiczny (Blitzen), Fircyk (Dasher), Pyszałek (Prancer), Tancerz (Dancer), Złośnik (Vixen), Profesorek (Donner)oraz Rudolf Czerwononosy (Rudolph). Rudolf znajduje się na czele zaprzęgu, natomiast pozostałe renifery połączone są za nim w pary.

Blogmas #1: stylizacja ze swetrem z reniferem


Co ciekawe, w piosence pochodzącej z filmu animowanego, Rudolf czerwononosy renifer z 1998 r. imiona te zostały przetłumaczone następująco: Waleczny, Walczyk, Strzała, Swarek, Zefir, Kupidyn, Kometa, Śmiałek oraz Rudolf. Film ten doczekał się kontynuacji w 2001 roku, pod tytułem Rudolf czerwononosy renifer i wyspa zaginionych zabawek. Obejrzałam obie części, gdy byłam mała. Cóż za wspomnienia! 

Rajstopy Biedronka, botki CCC


Dodam jeszcze, że imiona reniferów pochodzą z wiersza Clementa C. Moore'a z 1832 roku, który prawdopodobnie przyczynił się do upowszechnienia reniferów jako symboli Bożego Narodzenia. 

Sweter z reniferem, szara spódniczka, szare rajstopy, czarne botki

Jak wyglądają renifery?


W wierszu, o którym wspomniałam wyżej, nie znajdziemy konkretnych wskazówek odnośnie wyglądu reniferów, oprócz tego, że były małe. W filmach i na rysunkach są najczęściej przedstawiane z cechami charakterystycznymi dla jeleni lub krętorogich, czyli smukłą sylwetką oraz spiczastym porożem. Jeśli chodzi o ich umiejętności latania, to wg niektórych podań, uaktywniają się one tylko w Wigilię. 

Skąd się wziął Rudolf?


Wg opowieści Rudolf ma być synem Profesorka, jednego z reniferów należących do zaprzęgu Św. Mikołaja. Urodził się z czerwonym nosem, przez co był wyśmiewany przez inne renifery i w konsekwencji wykluczony ze stada. Pewnej  nocy Mikołaj, podczas której mgła była tak gęsta, że znacznie ograniczała widoczność, Mikołaj gotów był zrezygnować z podróży i dostarczenia prezentów. Na szczęście dostrzegł Rudolfa i jego wspaniały nos. Postawił go na czele zaprzęgu, by oświetlał mu drogę. W ten sposób Rudolf dostał szansę, by się wykazać. Zdobył dzięki temu szacunek wśród innych reniferów i od tamtego czasu zajmuje zaszczytne miejsce w zaprzęgu

Na koniec załączam piosenkę, o której pisałam wcześniej:



***

Co sądzisz o stylizacji?

Widziałaś filmy, o których wspomniałam we wpisie?

34 komentarze:

  1. Boski ten sweterek :D Lubie takie świąteczne swetry z jajem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! <3 Takie swetry fajnie wprowadzają w świąteczny klimat i poprawiają humor. :D

      Usuń
  2. Fajny sweterek, bardzo mi się podobają tego typu swetry, nawet jeden sobie ostatnio kupiłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. <3 Ale fajnie! Też z reniferem, czy innym świątecznym motywem? ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam sweterki utrzymane w takich świątecznych klimatach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świąteczny sweter to must have!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, co roku obiecuję sobie zakup takiego świątecznego sweterka i zawsze kończy się na skarpetach :) Może w tym roku się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świątecznych skarpet nigdy za wiele, ale fajnie mieć chociaż jeden sweter. :D Trzymam kciuki, żeby udało Ci się taki znaleźć! <3

      Usuń
  6. Jak byłam mała co roku przed świętami nawet kilka razy oglądałam bajkę Rudolph Czerwononosy. Pamiętam nawet tę piosenkę o nim śpiewaną przez Pana Wodeckiego. Kochana - mam taki sam sweterek co Ty :D Przypadek? Nie sądzę ;* Dostałam go rok temu od mamy na Mikołajki :) Uwielbiam go :) Ślicznie wszystko ze sobą zestawiłaś :) Bardzo mi się podoba :)

    Życzę Ci już wspaniałych Mikołajek :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak fajnie! Ja mam chyba te bajki na płytach, wydaje mi się, że były kiedyś dodatkiem do gazet. :D Zgadza się, Zbigniew Wodecki też śpiewał tę piosenkę. ;)Też nie sądzę, aby był to przypadek! Po prostu sweterek jest uroczy. <3
      Bardzo się cieszę, że podoba Ci się moja stylizacja. <3

      Dziękuję, Tobie też życzę pięknych Mikołajek i dostania wymarzonych prezentów! :*

      Usuń
  7. Gdzieś już widziałam ten twój sweterek.. Fajnie wygląda, ja udziału w blogmasach nie biorę, aaale za to biorę w kalendarzyku!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może u Iwetty z bloga Moja szafa, modna szafa? Ma identyczny. :D Dzięki. ;) Ja Blogmasy robię co roku, ale w Blogowym Kalendarzu Adwentowym biorę udział po raz pierwszy i mega się wkręciłam w tę akcję. Jest super! <3

      Usuń
  8. Ahhh, jak Ja uwielbiam Blogmasy! <3
    Świąteczny sweterek to podstawa, sama niedawno sprawiłam sobie takowy ciuszek.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteśmy już dwie, bo ja też! <3
      Bardzo fajnie. Z reniferem, czy z innym świątecznym motywem? ;)
      Dzięki! Też przesyłam Ci mikołajkowe pozdrowienia! :*

      Usuń
  9. Bardzo mi się podoba, gdy tego typu swetry ubiera cała rodzina. Genialne wychodzą wtedy zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Cała rodzinka w świąteczny swetrach to piękny widok. <3

      Usuń
  10. Ten sweterek jest świetny *.* Chętnie przygarnęłabym go do swojej szafy xD
    Będąc małym dzieciakiem uwielbiałam tą bajkę pt." Rudolf" i piosenki, które leciały w filmie :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! <3 Wcale Ci się nie dziwię. :D
      To była piękna bajka. ;) Bardzo pouczająca. :)
      Ho, ho, ho, radosnych Mikołajek! :*

      Usuń
  11. Śliczny pierścionek :3. Nie wiedziałam, że renifery pojawiły się w kulturze tak dawno temu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie świąteczne sweterki
    Zapraszam również na moje blogmasy
    https://ostatniemarzenielastdream.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  13. Sweterek jest przeuroczy! A ja będę chyba wyjątkiem, bo nie oglądałam Rudolfa i kojarzę go tylko dzięki piosence ,,Rudolf the red noise reindeer" :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie przepadałam za świątecznymi swetrami, ale w tym roku jakoś bardziej mnie przekonują, choć i tak najbardziej zakochana jestem w świątecznych skarpetkach :) Uwielbiałam oglądać Rudolfa w dzieciństwie <3
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świąteczne skarpety też są urocze. <3 Ja też lubiłam te bajki. ;)

      Usuń