23 sierpnia 2022

Co zobaczyć we Wrocławiu: Punkt widokowy Sky Tower

Punkt widokowy Sky Tower we Wrocławiu

Hejka!

Jak wysoki jest Sky Tower? Zapraszam na relację z punktu widokowego Sky Tower we Wrocławiu.

 

Wakacyjnych wojaży ciąg dalszy. Po zamkowych klimatach przyszedł czas na coś innego. Tym razem wybrałam się na punkt widokowy, który mieści się w Sky Towerze we Wrocławiu.

 

Gdzie znajduje się punkt widokowy Sky Tower?

Najwyższy punkt widokowy w Polsce znajduje się na 49 piętrze w budynku Sky Tower (ul. Powstańców Śląskich 73) we Wrocławiu. Całkowita wysokość budynku to 212 metrów. Wejście na punkt widokowy jest od zewnątrz - od ulicy Gwiaździstej (tył galerii). Kasa zaś znajduje się w środku galerii. Po dokonaniu zakupu biletów online na podany e-mail zostaje wysłana wiadomość z dokładną mapką.


Panorama Wrocławia - punkt widokowy Sky Tower


Kiedy można odwiedzać punkt widokowy Sky Tower?

Punkt widokowy jest czynny:

👉 poniedziałek - czwartek w godzinach: 9:00- 21:00 (ostatni wjazd o 20:30); 

👉 piątek, sobota: 9:00-22:00 (ostatni wjazd o 21:30); 

👉 niedziela: 10:00-22:00 (ostatni wjazd o 21:30).


Ile kosztują bilety na punkt widokowy Sky Tower? Cennik 2022

Bilety kupuje się na określoną godzinę danego dnia. Można je zakupić online na stronie bilety.skytower.pl lub na miejscu. Za bilet normalny zapłacimy 23 zł, natomiast ulgowy to koszt 15 zł. Dzieci do 3 roku życia wchodzą za darmo. Osoby indywidualne nie muszą dokonywać wcześniejszej rezerwacji, ale grupy już tak. Bilet należy wydrukować lub mieć w formie elektronicznej - na telefonie komórkowym.


Wycieczka do punktu widokowego Sky Tower we Wrocławiu


Jak dostać się na punkt widokowy Sky Tower?

Na punkt widokowy, który znajduje się na 49 piętrze wjeżdża się windą. Aby się do niej dostać należy przejść przez bramkę i zeskanować swój bilet w czytniku (komórka spokojnie się mieści).


Ile trwa zwiedzanie punktu widokowego Sky Tower?

Wjazdy odbywają się co 30 min. Zwiedzanie trwa do 20 min. Pozostały czas przeznaczony jest na wjazd i zjazd z tarasu widokowego.


Zwiedzania punktu widokowego Sky Tower we Wrocławiu


Moje wrażenia ze zwiedzania punktu widokowego Sky Tower

Bilety kupiłam online, więc nie musiałam stać w kolejce do kasy, która swoją drogą nie była długa. Na miejsce przybyłam wcześniej, więc mogłam na spokojnie rozejrzeć się za pamiątkami. Do wyboru były złote momenty z automatu, podkładka pod kubek i kubek termiczny, więc szału brak. Mnie zainteresowały jedynie monety (automat znajduje się też na tarasie widokowym). 

Do windy na raz weszło bardzo dużo osób (wjeżdża się i zjeżdża w dwóch turach), więc staliśmy tam ściśnięci, co nie było przyjemne. W jedną i drugą stronę zatkały mi się uszy. Na szczęście widna jechała dosyć szybko (4 m/s). Na górze było dużo swobody, każdy podziwiał panoramę w swoim tempie. Widoki były wspaniałe! Nie da się opisać ich słowami, trzeba to samemu zobaczyć. Można było robić zdjęcia do woli (były nawet specjalnie pomalowane ściany do tego celu - chmury, ptaszek, zachód słońca). Lunety widokowe niestety były nieczynne.

 

Panorama Wrocławia - punkt widokowy Sky Tower

 

Bardzo fajną opcją była możliwość wykonania zdjęcia na tle panoramy rozpościerającej się z punktu widokowego (trzy opcje do wyboru: dwie nocne i jedna dzienna). Po wyborze tła, trzeba było usiąść na środku belki i zapozować do zdjęcia. Później zdecydować się na format - większy (20 zł) lub mniejszy (15 zł). Na końcu pani z obsługi wręczała wywołane zdjęcie. Super sprawa! Zdjęcie nie ma najlepszej jakości - nie jest zbyt ostre, ale to piękna pamiątka.

 

Podsumowujączwiedzanie punktu widokowego Sky Tower uważam za udane. Jedyna rzecz, do której mogłabym się przyczepić to nie najlepsze oświetlenie, więc ciężko  było zrobić fajne zdjęcia. Fajnie byłoby tam wrócić za jakiś czas.


***

Lubisz odwiedzać punkty widokowe?

Jakie ciekawe miejsce udało Ci się ostatnio odwiedzić?

9 komentarzy:

  1. Super, że miałaś okazję odwiedzić to miejsce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze tam nie byłam, ale przeraża mnie tłok w windzie. Wolałabym mieć więcej przestrzeni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam za tłoczeniem się jak sardynki w puszcze, ale dało się przeżyć. Winda jechała dosyć szybko, a ja zamiast skupiać się na tym, jak ta sytuacja jest niekomfortowa, starałam się myśleć o tym, jak będzie fajnie na górze. :D

      Usuń
  3. Żałuję że jak tam byłam to nie weszłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby kiedyś nadarzyła się okazja i abyś mogła zwiedzić punkt widokowy. ;)

      Usuń
  4. Punkt widokowy to naprawdę niezwykłe miejsce. A widoki oszałamiające :) Chciałabym móc kiedyś się tam wybrać :) Piękna relacja ze wspaniałej wyprawy Moniko ❤️

    Życzę Ci dalszych miłych wrażeń podczas wakacji :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko przed Tobą, Iwetto. Trzymam kciuki! ;)

      Dziękuję, Kochana! :*

      Dziś odwiedziłam pałac Marianny Orańskiej. Co za miejsce! <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
  5. Byłam tam!
    ale powiem szczerze, że dla mnie takie 2/10. Jakoś nie wywarło to na mnie takiego wrażenia..

    OdpowiedzUsuń
  6. E tam nienajlepsze oświetlenie. Wrażenia za to cudowne, a tego nikt Tobie nie odbierze. :) Swoją drogą dobrze, że wspomniałaś, że można ze spokojem, wszystko zobaczyć, ale przeraża mnie ta winda! Nie chciałabym jechać w takim ścisku. :(

    OdpowiedzUsuń