12 marca 2023

Jak przyciągać dobrych ludzi? Marian Rojas Estapé

Marian Rojas Estapé - Jak przyciągać dobrych ludzi  Wydawnictwo Muza

Hejka!

Czy warto przeczytać najnowszą książkę Marian Rojas Estapé?

 

Marian Rojas Estapé - Jak przyciągać dobrych ludzi

Jak przyciągać dobre rzeczy, Jak przyciągać dobrych ludzi Marian Rojas Estape

Ludzie jak witamina łączą się z tym, co w nas najlepsze, napędzają nasze pomysły, otwierają serca, promieniują entuzjazmem, a każda rozmowa z nimi i wspólne działanie dodaje nam siły ducha.

 

Bardzo chciałam przeczytać tę książkę, gdyż spodobała mi się poprzednia propozycja tej autorki, pt. Jak przyciągać dobre rzeczy, którą miałam okazję przeczytać prawie trzy lata temu.

 

Kim jest Marian Rojas Estapé?

Marian Rojas Estapé pracuje jako psychiatra i psychoterapeutka. Zajmuje się szerokim spektrum zaburzeń, m.in. depresją, lękami, zespołem stresu pourazowego, a także terapią rodzinną.


Okładka

Tym, co zwróciło moją uwagę, oprócz autorki i bardzo ładnej, brzoskwiniowej okładki z rysunkiem siedzących kobiety z balonikiem i mężczyzny, była grubość publikacji, która liczy 352 strony.

 

Marian Rojas Estapé - Jak przyciągać dobrych ludzi

Co znajdziesz w Jak przyciągać dobrych ludzi?

Książka została podzielona na 4 główne części

🤗 Oksytocyna, 

🤗 Przywiązanie, 

🤗 Rozkosz i miłość,

🤗 Toksyczne osoby.

 

W pierwszej z nich Estapé wyjaśnia jaką rolę odgrywa oksytocyna, zwana hormonem miłości, w naszym funkcjonowaniu. 

W części dotyczącej przywiązania wyjaśnia, czym ono jest, przytacza badania i teorie Johna Bowbly'ego, Harrego Harlowa i Mary Ainsworth, zwraca uwagę, jak traktowanie w dzieciństwie, wpływa na późniejsze życie, doradza, co można zrobić, by uleczyć rany z dzieciństwa. 

Po omówieniu relacji dziecko-rodzic, przechodzi w części trzeciej do związków romantycznych. Porusza temat, m.in. tego, czy istnieje coś takiego, jak miłość od pierwszego wejrzenia, wpływu mediów społecznościowych na postrzeganie naszego ciała, fizycznego okazywania miłości, dzieli się wskazówkami, jak dobrze wybrać drugą połówkę, a także wspomina o Wysoko Wrażliwych Osobach. Uwrażliwia też na to, że o relacje trzeba nieustannie dbać.

Ostatnia część poświęcona została ludziom, którzy oddziałują na innych w taki sposób, że podnosi się u nich poziom kortyzolu. Estapé podpowiada, jak rozpoznać toksyczne osoby, przedstawia też klasyfikację trudnych osób. Podpowiada, jak sobie z nimi radzić i co zrobić w przypadku, gdy my sami jesteśmy taką osobą. Porusza też pozytywny wątek osób będących jak witamina.

 

Oprócz tych części w książce znajdziesz też Wprowadzenie, Podziękowania, Bibliografię, a nawet Książki polecane dla tych, którzy chcieliby zgłębić temat.

 

Marian Rojas Estapé - Jak przyciągać dobrych ludzi  Wydawnictwo Muza

 

Moje wrażenia po przeczytaniu książki Jak przyciągać dobrych ludzi Marian Rojas Estapé

Książka zawiera dużo odniesień do badań naukowych (co bardzo doceniam), wyjaśnień różnych mechanizmów od strony biologicznejpsychologicznej, a także ludzki punkt widzenia. Autorka przedstawia przykłady ze swojej praktyki zawodowej, ale też z życia prywatnego. Dzięki temu można lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia, ale też lektura staje się ciekawsza. Mimo iż jest to poradnik, można tu znaleźć dużo wyjaśnień różnych mechanizmów funkcjonowania, co z czego wynika i na co wpływa, autorka stara się wszystko zrozumiale wytłumaczyć. Nie zabrakło oczywiście konkretnych wskazówek i porad. Pojawiło się też kilka schemato-rysunków.


Podsumowując, książkę czytało mi się bardzo dobrze. Treści w niej zawarte mnie nie nudziły, mimo iż część była dla mnie skondensowaną powtórką ze studiów. Fajnie, że mogłam sobie odświeżyć tę wiedzę, ale też dowiedzieć się nowych rzeczy. Nie zawiodłam się na tej książce, która zawiera ogrom przydatnej wiedzy i praktycznych podpowiedzi, jak radzić sobie w życiu.


*

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza.


***

Jaką książkę ostatnio przeczytałaś?

5 komentarzy:

  1. Nie mam z tym problemu. Trzeba dbać o relacje i szanować ludzi, ale nie być też naiwnym, bo niektórzy potrafią wykorzystywać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą. Warto być pozytywnie nastawionym do innych, pielęgnować relacje z nimi, odnosić się do nich kulturalnie. Natomiast być czujnym nie zaszkodzi, bo nigdy nie wiemy, na kogo trafimy. ;)

      Usuń
  2. Chętnie bym przeczytała, bo interesują mnie takie tematy i lubię takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam Ci tę książkę. Bardzo fajna i wartościowa. ;)

      Usuń
  3. Na pewno bardzo wartościowa lektura :) Przydałaby mi się taka książka bez dwóch zdań :)

    I mi okładka się bardzo podoba, przyciąga wzrok :)

    Pozdrawiam serdecznie ❤️

    OdpowiedzUsuń