7 grudnia 2023

Blogmas #2: Jak umilić sobie grudzień i wczuć się w świąteczny klimat?

Hejka!

Zapraszam Cię na Blogmas nr 2.

 

Mamy grudzień, więc na blogu miały być Blogmasy, czyli wpisy o tematyce świątecznej, ale coś mi się pomieszało i ostatnio opublikowałam jesienne Stylizacje dnia. Spieszę nadrobić to niedopatrzenie.

 


Grudzień to niewątpliwie szczególny czas w ciągu roku.  Przygotowania do Bożego Narodzenia, święta, Sylwester i zakończenie pewnego etapu w życiu. Zwykle pracy jest więcej niż w poprzednich miesiącach, wiele spraw nakłada się na siebie...

Z roku na rok coraz mniej czuję świąteczną atmosferę, ale staram się angażować w różne aktywności, by jednak umilić sobie czas oczekiwania i wczuć się w klimat.




Świąteczne bluzy/sweterki i biżuteria

Gdy tylko zaczyna się grudzień, wskakuję w moje świąteczne bluzy, wyciągam bransoletki, akcesoria do włosów i skarpety ze świątecznymi motywami. Co prawda do Bożego Narodzenia jeszcze sporo czasu, ale kiedy je nosić, jak nie teraz? Takie drobne akcenty wnoszą nieco radości i optymizmu do życia.

 

Świąteczne filmy

Oglądanie świątecznych produkcji to moje małe gulity pleasure. Wiem, że większość z nich jest na maksa schematyczna, czasami absurdalna, ale zdarzają się wyjątki, a takie lekkie i przyjemne produkcje idealnie nadają się na wieczór, by się zrelaksować i odmóżdżyć.  W tym roku jeszcze żadnego nie obejrzałam (mam teraz fazę na czytanie książek), więc muszę czym prędzej to nadrobić. 


🎬 Jeśli zastanawiasz się, po jakie świąteczne produkcje sięgnąć, zerknij do wpisu z Kalendarzem adwentowym z filmami na każdy dzień grudnia.




Kalendarze adwentowe

Czymże byłby grudzień bez umilania sobie odliczania do świąt przy pomocy kalendarzy adwentowych? Fajnie jest móc codziennie otworzyć okienko i znaleźć w nim drobną niespodziankę. Oprócz gotowych kalendarzy (niedługo pojawi się na blogu podsumowanie pierwszej części zdobyczy), otwieram jeszcze taki z zadaniami, który sama zrobiłam. Zawarłam w nim różne aktywności pozwalające wczuć się w świąteczny klimat. No i jest jeszcze Blogowy Kalendarz Adwentowy, przy pomocy którego mogę docenić ulubione blogi.

 

📆 Pomysł, jak wykonać samodzielne kalendarz adwentowy z zadaniami znajdziesz w tym wpisie.


Jarmark bożonarodzeniowy

Cenię sobie możliwość wybrania się na jarmark bożonarodzeniowy i wczucia się w klimat nadchodzących świąt. Na jarmarku można obejrzeć dużo ładnych rzeczy i porobić urokliwe zdjęcia.

 


 

Zimowo-świąteczne iluminacje

Uwielbiam podziwiać zimowe i świąteczne iluminacje, którymi przyozdobione jest miasto. Są takie piękne i gdy nieco się ściemni, robią niesamowity klimat. Nie omieszkam zrobić sobie przy nich zdjęcia.

 

Świąteczna playlista

Piosenka jest dobra na wszystko, muzyka łagodzi obyczaje, a także tworzy klimat (pewnie widziałaś filmiki, w których podmieniono muzykę z jakiejś znanej sceny filmowej i nabierała ona wówczas innego znaczenia - to się nazywa siła muzyki). W grudniu lubię słuchać swoich ulubionych piosenek i aktualizować świąteczną playlistę o nowe utwory.

🎶 Moją zeszłoroczną playlistę znajdziesz Blogmasie #5.

 


 

Pieczenie pierniczków

Grudzień to pieczenie pierniczków i używanie mojej kolekcji świątecznych foremek. Moją wieloletnią tradycją jest też pieczenie specjalnych ciasteczek na sylwestra (tylko na te jedną okazję).


***

Jak Ty umilasz sobie grudzień?

3 komentarze:

  1. Już bym upiekła te pierniczki, ale do świąt nie dotrwają :D Skupiam się póki co, na dekoracjachi szukaniu prezentów :D

    OdpowiedzUsuń
  2. pierniczki upieczone, filmy oglądam cały czas, niedługo pojawią się dekoracje, ale niestety jakoś nie czuję na razie tego klimatu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja grudzień umilam sobie świątecznymi filmami, świątecznymi książkami, kubkiem kakao, pierniczkami i spacerami, sporo u nas śniegu :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń