24 sierpnia 2018

Strefa Kinomaniaczki: ABBA, piękno i baśnie

Filmy do obejrzenia

Hejka! 

Zapraszam na nową Strefę Kinomaniaczki, a w niej: musical, komedia i filmy familijne.




Na początku tradycyjnie odsyłam Was do starszych wpisów z serii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12. 

Mamma Mia! Here we go again  (2018)

Mamma Mia 2

Kontynuacja musicalu Mamma Mia! z 2008 roku. Poznajemy równolegle dwie historie- młodości Donny, a także przygotowania jej córki, Sophie, do spełnienia marzenia matki, jakim było otwarcie hotelu na greckiej wyspie Kalokairi.  


Mamma Mia! Here we go again


Początek był trochę nudnawy, ale od piosenki Waterloo akcja nabrała tempa i dalej było już tylko lepiej.  W filmie pojawiły się zarówno wielkie hity jak i mniej znane piosenki szwedzkiego zespołu ABBA. Początkowo bardziej spodobały mi się znane utwory, w myśl tego, że lubimy to, co już znamy. Natomiast gdy kilka razy przesłuchałam soundtrack, przekonałam się też do nowych piosenek. 
 
Mamma Mia! Here we go again


Jeśli jesteśmy już przy ścieżce dźwiękowej, to piosenką, która wywarła na mnie największe wrażenie  jest Fernando, którą wykonali Cher oraz Andy Garcia. Przepiękny tekst i linia melodyczna, mogłabym jej słuchać godzinami. Scena w filmie też była magiczna.


 Inną piosenką, która mi się spodobała jest Why did it have to be me?

 Mamma Mia! Here we go again

 Zaśpiewali ją młoda Donna oraz Bill.

 
 Oprócz świetnych piosenek, układów choreograficznych, pięknych widoków, które wywołały uśmiech na mojej twarzy, znalazła się też scena, która mnie wzruszyła. 


Mamma Mia! Here we go again


Nie będę zdradzać fabuły, tylko zostawię Was z piosenką, która jej towarzyszyła- My Love, My Life.





Na szczęście końcówka filmu była energetyczna i pozytywna.

Nie byłabym sobą, gdybym nie zwróciła uwagi na stroje bohaterów. 

Mamma Mia! Here we go again
 
Spodobało mi się jak Donna ubierała się w młodości, choć muszę przyznać, że sama bym się tak nie ubrała. Ponadto zachwycił mnie delikatny naszyjnik z podkową, który nosiła Sophie. Poza tym warto przyjrzeć się strojom ze sceny wieńczącej film- wzorowanym na tunikach ABBY, tylko z motywami będącymi na czasie, m. in. z uroczą sówką. 

Mamma Mia! Here we go again

Uwaga! Jeśli nie chcecie zepsuć sobie radości z oglądania ani poznać praktycznie całej fabuły, to pod żadnym pozorem nie oglądajcie zwiastunu. Ja na szczęście tego nie zrobiłam. Przed pójściem do kina nawet nie czytałam specjalnie o czym ma być film, więc z seansu jestem w pełni zadowolona. Chociaż mam lekki niedosyt, film mógł trwać trochę dłużej.😀


Jestem taka piękna (2018)

I feel pretty

I feel pretty

Renee Barret jest przeciętną dziewczyną, która ma liczne kompleksy. Pewnego dnia w wyniku upadku z rowerka treningowego uderza się w głowę. Od tego momentu zyskuje pewność siebie i wiarę w to, że jest niespotykanie piękna. Zaczyna wreszcie spełniać swoje marzenia.

Jestem taka piękna
   
Film pokazuje jak ważna jest samoakceptacja, czyli to, żeby czuć się dobrze we własnym ciele.

Jestem taka piękna
   
Piosenką przewodnią i dobrze podsumowującą film jest Me too Meghan Trainor.



  Tak prawdę mówiąc Renee, w rolę której wcieliła się Amy Schumer, wcale nie jest brzydka. Wszystko siedzi w naszej głowie. 

Jestem taka piękna
   
Poza przekazem, spodobały mi się stylizacje Renee (te do biura i na randkę). Dzięki niej odkryłam, że połączenie pastelowego różu i żółtego wygląda ekstra!

Jestem taka piękna




Najpiękniejsze baśnie braci Grimm 

Sechs auf einen Streich/ Acht auf einen Streich

Sechs auf einen Streich

 Kopciuszek, Żabi król, Królewna Śnieżka, Roszpunka, Jaś i Małgosia- któż z nas nie zna tych bajek? Ale czy na pewno? 

Najpiękniejsze baśnie braci Grimm


Weźmy Żabiego króla. Wszyscy doskonale pamiętamy, że królewna pocałowała żabę, która zmieniła się w pięknego księcia. Jak się okazuje prawda jest nieco inna. Żadnego pocałunku nie było! Reakcja królewny mnie zszokowała i zmusiła do poszukania w Internecie oryginału, by się przekonać, że tak w istocie było.

Najpiękniejsze baśnie braci Grimm
   
Bajki stworzone przez Walta Disneya nieco różnią się od tych autorstwa braci Grimm, które uważane są za cechujące się większym okrucieństwem. 

Najpiękniejsze baśnie braci Grimm

Najpiękniejsze baśnie braci Grimm to seria filmów familijnych będących adaptacjami baśni napisanych przez wspomniane rodzeństwo, a także Hansa Christiana Andersena. Oprócz znanych baśni znaleźć można także inne, mniej popularne perełki, jak np. Stańcowane pantofelki, Wieloskórka, Grające drzewko, Woda życia.

Najpiękniejsze baśnie braci Grimm
   
Jeszcze nie udało mi się obejrzeć wszystkich, ale jestem na dobrej drodze (seria filmów składa się z 10 sezonów po kilka baśni). 

Jeśli chcesz dowiedzieć się co się wydarzyło w oryginalnej wersji baśniowych historii, poznać nowe opowieści albo po prostu miło spędzić czas, to polecam sięgnąć po filmowe adaptacje baśni braci Grimm. Można je obejrzeć na TV Puls (lecą zwykle w niedziele) lub znaleźć w Internecie
 
Najpiękniejsze baśnie braci Grimm


Każda baśń zawiera ziarnko prawdy-mądrość życiową, więc nada się zarówno dla młodszych jak i starszych Kinomaniaków.

***

Co ostatnio obejrzeliście?

Przypadła Wam do gustu któraś z propozycji?

86 komentarzy:

  1. Uwielbiam tego typu posty! :D "Mamma Mia!" to coś co kocham. Zarówno pierwsza jaki i druga cześć jest wspaniała! Podczas oglądania "Mamma Mia! Here we go again" kilka razy się rozkleiłam. Naprawdę niesamowita historia, warta zobaczenia! Tak bardzo przyzwyczaiłam się do tych piosenek, że wersje oryginalne Abby, wydają się mi być jedynie coverem. :) Jeśli chodzi o "Jestem taka piękna"- jeszcze tego nie wiedziałam, a Najpiękniejsze Baśnie Barci Grimm, kilka lat temu oglądałam regularnie. :)
    Miłego dnia!
    Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłam z tematyką w Twój gust. ;) Mnie też łezka zakręciła się w oku podczas sceny Sophie z Donną. Ja też wolę piosenki z filmu od oryginalnych. :D Dzięki za wizytę i życzę Ci miłego wieczoru! :*

      Usuń
  2. Nie jestem fanką komedii romantycznych i tzw. "kobiecego kina", ale na "Mamma Mia!" muszę się wybrać. Bo ABBA, bo Grecja, bo obsada, bo muzyka... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie powody, które wymieniłaś są dobre. :D W takim razie miłego oglądania! ;)

      Usuń
  3. Thank you so much sweetie!! :) I'm so happy that you liked my outfit with the "multiadventure Snoopy" shorts, hehe, and that you liked the colorful bag! I love to add a pop of color on summer outfits :) Happy weekend! ;) Kss

    ♥ ★ ♥ GINGER COLLAGE ♥ ★ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi dear! :)
      Thank you so much for your nice words.
      Have a nice weekend too! :*

      Usuń
  4. "Mamma Mia" to mój kinowy cel na najbliższy czas :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio nie mam czasu na filmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może jednak kiedyś uda Ci się zagospodarować chwilkę. ;)

      Usuń
  6. Jeszcze nie oglądałam tych filmów ale na wszystkie mam chętne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam baśnie, mogę je oglądać cały czas nawet po kilka razy!
    Ostatnio obejrzałam lekki film "Millerowie", polecam - spora dawka śmiechu :)
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na "Millerach" byłam w kinie, czyli już dosyć dawno temu. ;) Kiedyś też widziałam ten film w TV. To prawda, śmiech gwarantowany. :) Baśnie są cudowne, nawet przed chwilą skończyłam jedną oglądać. Tym razem była to "Księżniczka na ziarnku grochu". <3

      Usuń
  8. Chetnie obejrzę jestem taka piekna bo samoakceptacja to wazna rzecz

    OdpowiedzUsuń
  9. Mamma mia! Niby glupkowata fabuła, ale ten film coś we mnie porusza i go uwielbiam. Czy to te piosenki? Szczegół, że ciągle je nuce, ale nie ważne. Dwójka bardoz miś ur podobała i oczywiście musiałam byc na przed premierze 😂. Jestem taka piękna, nie oglądałam. Miałam iść do kina, ale nie wiem dlaczego jednak zostałam w domu, ale na pewno obejrzę. Baśnie braci Grim, widziałam chyba kilka, ale nie oglądałam z dokładną uwaga. Trzeba nadrobić.
    Miłego dzionka
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, niektóre rzeczy działy się zbyt szybko w filmie, ale mimo wszystko ma on coś w sobie, taki szczególny klimat. Piosenki też się do tego przyczyniły, ciężko je "wyrzucić" z głowy. :D Baśnie są cudowne, przed chwilą skończyłam oglądać "Księżniczkę na ziarnku grochu"- polecam. <3 Miłego oglądania "Jestem tata piękna". :) Dziękuję, że do mnie wpadłaś i życzę miłego wieczorku! :*

      Usuń
  10. Oglądałam "Jestem taka piękna" i muszę przyznać, że to bardzo pozytywny film :) Pokazuje, że tak naprawdę, to jak postrzegają nas inni ludzie, zależy w dużej mierze od nas :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam tylko "Jestem Taka Piękne". Całkiem przyjemny film ;) Baśni Braci Grimm lubię, ale nie wiem czy tę konkretną widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemny, a jednocześnie poruszył ważną kwestię. ;) Ekranizacji baśni braci Grimm jest dużo, ja wymieniłam tylko kilka z nich. :) Może którąś z nich widziałaś.

      Usuń
  12. Lubię Abbę jak i Meryl :) Pierwszą cześć widziałam :) Aby też jest świetna w komediach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że darzysz sympatią zespół, ale też aktorkę. :)

      Usuń
  13. Oglądałam filmy Braci Grimm między innymi Kopciuszka ^^ Znacznie się różni od wersji bajkowej ;p Pozdrawiam oraz dziękuję bardzo za odwiedziny! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też widziałam "Kopciuszka" i muszę się z Tobą zgodzić, różnic jest bardzo dużo. Także pozdrawiam i dziękuję. <3

      Usuń
  14. Ale mi się ten post spodobał! I to właśnie przez wzmiankę o "Mamma Mia: Here we go again!"! Uwielbiam ten musical, od trzech dni tylko słucham soundtracku z tego filmu, jak na chwilę to nawet mój ukochany Frank Sinatra tego nie przebije, wybacz :) Uważam, iż początek był taki sobie, piosenkę "Waterloo" w wykonaniu obsady kocham i próbuję się wyrobić z komentarzem, gdy właśnie leci :) Piosenki młodej Donny i Billa też słucham często, jednak najlepsza jest według mnie "Angels Eyes" ♥ Sceny z Cher naprawdę momentami są piękne! Ah, a ta wzruszająca scena z Sophią i Donną... Aż łza w oku się zakręca. Piosenka bardzo nastrojowa! :)
    Drugi film też oglądałam, taki amerykański humor ma. Jednak jest bardzo mądry i pouczający, czasem niepotrzebnie wbijamy sobie do głowy nieprawdziwe informacje. W prawdzie zdarzają sie gorsze i lepsze dni, jednak wyglądu sobie nie wybieramy - obyśmy swój wygląd jak najlepiej eksponowały!
    Tak, wiem, że oryginały braci Grimm są straszniejsze od tych disneyowskich, czytając Andersena też spotkałam się z tragicznym zakończeniem "Małej Syrenki".
    Jeśli mogę coś polecić, to koniecznie zobacz "Tulipanową gorączkę" :) Ze względu na scenografię i muzykę warto, sama fabuła jest taka sama, a gra aktorów wcale zła nie jest.
    Pozdrawiam, słuchając "I have a dream" :) Zapraszam do mnie na posta o bajkach :)
    Emma ♥

    P.S. Mam pytanie: Czy Ty w Strefie Kinomaniaczki pokazujesz ostatnie trzy obejrzane filmy czy trzy z wielu, które obejrzałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że post przypadł Ci do gustu! Super, że ten film nam obu bardzo się spodobał. :) "Angel eyes" w wykonaniu przyjaciółek Donny wyszło świetnie, też lubię. ;) Co do sceny z Sophie i Donną to mi się łezka zakręciła w oku. Koleżanki, z którymi byłam w kinie też wzruszył ten moment. :)
      "Jestem taka piękna" niby lekki film, ale z ważnym przesłaniem. :)
      Dzięki za polecenie kolejnego filmu. :)
      Co do Twojego pytania: zwykle są to 3 filmy, które ostatnio obejrzałam. We wcześniejszych wpisach zdarzały się też takie, które widziałam dawno, ale mi się spodobały. Natomiast nie jest tak, że w Strefie Kinomaniaczki umieszczam każdy film, który widziałam. Oglądam ich więcej, ale nie wszystkie są godne polecenia/ nie każdy mnie zachwyci na tyle, by o nim napisać. ;) Bardzo Ci dziękuję za odwiedziny i podzielenie się swoimi przemyśleniami odnośnie powyższych filmów. :) Pozdrowionka! :*

      Usuń
  15. Każdy z tych wymienionych jest mi już znany, świetne filmy :)
    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam żadnego z filmów. Ostatnio oglądałam Iniemamocnych miesiąc temu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam pierwszą część "Iniemamocnych", ale to było dawno temu. :D

      Usuń
  17. Ja obejrzałem jedynie "I feel pretty" i uważam, że film był uroczy :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Mama Mia to totalny hit, dawno nie oglądałam tak świetnego filmu. Masz rację, początek zapowiadał się kiczowato, z chłopakiem gadaliśmy że znów na denny film trafiliśmy ale niespodzianka! Film okazał się strzałem w 10!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam "I feel pretty" i z przyjemnością obejrzę go jeszcze raz. Film spotkał się z krytyką, a pokazuje w prosty sposób jak nasze nastawienie i samoocena mogą wpłynąć na nasze codzienne życie.
    Mnóstwo osób poleca Mamma Mia 2, będę musiała w końcu obejrzeć.

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie każdemu przypadł do gustu, ale właśnie jego mocną stroną jest to, że ważny przekaz został ukazany w prosty sposób. :) Coś w tym jest, obejrzyj koniecznie. :D
      Dziękuję za wizytę i też pozdrawiam! :*

      Usuń
  20. Też oglądałam Mamma Mia! Ten fil bardzo mi się podobał,a stroje przypadły mi do gustu, aczkolwiek nie założyłabym ich na siebie. Moją ulubioną piosenką stała się ,,Mamma MIa" a to wszystko przez to, że pokazali jak ta piosenka "powstała".

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy podobne odczucia do do filmu. ;) Tę piosenkę też lubię, zresztą tak jak pozostałe. :D

      Usuń
  21. Mamma mia musze obejrzeć! Choćby dla piosenek Abby, bo ten zespol bardzo lubie. Choć drugi film, też mi może przypaść do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piosenki Abby w tym filmie brzmią genialnie! :) Fajnie, że znalazłaś coś dla siebie. ;)

      Usuń
  22. Zachęciłaś mnie do tych filmów! Muszę zaplanować czas na oglądanie :)

    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza tym bardzo podoba mi się, że zwróciłaś uwagę na stroje i dodałaś ulubione utwory. O wiele ciekawiej czytało się taki wpis.

      Usuń
    2. To ekstra, że udało mi się zachęcić Cię do obejrzenia tych filmów! :) Cieszę się, że urozmaicenie w postaci piosenek i stylizacji z filmów przypadło Ci do gustu. To dla mnie cenna wskazówka na przyszłość. :) Dziękuję. <3

      Usuń
  23. Ostatnio byłam na filmie ''Jestem taka piękna'' i dawno nie oglądałam tak świetnego, bawiącego do łez filmu ! :) Polecam polecam polecam !!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow! To świetnie, że film tak Ci się spodobał. Taniec Renee podczas wyborów miss to było coś- he, he. :D

      Usuń
  24. Nie przepadam za "Mamma Mia!", ale bardzo lubię Meryl Streep. Może obejrzę?
    Druga komedia może być całkiem przyjemna. Brakuje mi takich babskich lekkich filmów. Może to właśnie to, czego szukam?
    A Baśnie z pewnością obejrzę, bo uwielbiam wszelkie filmy kostiumowe. :) Oryginały braci Grimm są rzeczywiście okrutne, kiedyś je wszystkie przeczytałam. I wiem, że np. dzieciakom będę czytać tylko wersje Disneyowskie. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz Meryl, to muszę Ci powiedzieć, że w drugiej części "Mamma mia" nie było jej za dużo.
      "Jestem taka piękna" zalicza się do przyjemnych filmów, ale jednocześnie skłania do refleksji, takie 2 w 1. :D
      Wow! Jestem pod wrażeniem, że przeczytałaś wszystkie oryginalne baśnie. <3

      Usuń
    2. Obejrzałam "Jestem taka piękna" parę dni temu. Całkiem mi się podobało. Amy Schumer świetnie zagrała tą rolę.

      Usuń
    3. Cieszę się, że film Ci się spodobał. :) To prawda, Amy spisała się znakomicie! ;)

      Usuń
  25. Mam zamiar obejrzeć Mamma Mia ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie jestem fanką kobiecego kina, wiec pewnie nie obejrzę tych filmów, ale te stroje, które pokazałaś z pierwszego filmu świetnie wyglądają. Sama nie czułabym się dobrze w takim stylu, ale na innych mi się baaardzo podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zgadzamy się całkowicie odnośnie strojów. Też nie widziałabym w nich siebie, ale Lily James wyglądała w nich obłędnie. ;)

      Usuń
  27. przyznam że chętnie bym obejrzała ten film :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, tylko pytanie brzmi których z filmów? Bo poleciłam ich kilka. :D

      Usuń
  28. Ja planuję wreszcie obejrzeć "Mamma Mia". :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Oglądałam mamama mia tylko teraz nie wiem którą cześć.. :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he. :D Jeśli występowała tam starsza Donna to pierwsza część, bo w drugiej było jej bardzo mało.

      Usuń
  30. Żółty i pastelowy róż serio wyglądają ciekawie ;). Kiedyś natknęłam się w tv na te baśnie, obejrzałabym jakąś ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że też podoba Ci się to połączenie kolorystyczne. :) Jeśli masz chwilę, to obejrzyj sobie "Księżniczkę na ziarnku grochu"- ostatnio ją obejrzałam. ;)

      Usuń
  31. Dwa pierwsze filmy mam juz obejrzane i obie propozycje bardzo mi sie podobały- ostanio oglądałam w kinie Bitwa o Anglię dywizjon 303, Mission Impossible ( najnowasza część), a także Krzysiu gdzie jesteś ( tę ostanio polecam w szczególnosci)

    OdpowiedzUsuń
  32. I am not into these kinds of films but am curious to watch Mamma Mia.

    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ostatnio wróciłam enty raz do serialu: Pamiętniki wampirów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tym serialu, wiem, kto gra tam główne role, ale go nie oglądałam. :D

      Usuń
  34. najlepsza komedia Jestem taka piękna :D meeega film, z bardzo fajnym przekazem!

    OdpowiedzUsuń
  35. "Jestem taka piękna" oglądałam ;p uśmiałam się, a jeśli chodzi o Mamma Mia to dopiero będę oglądać:)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  36. Jestem taka piękna to rewelacyjna komedia. Mężczyźni w kinie śmieli się głośniej niż kobiety :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas seansu, na którym byłam też znalazło się kilku mężczyzn, ale większość jednak stanowiły kobiety. ;)

      Usuń
  37. Mamma Mia muszę obejrzeć, pierwsza część bardzo przypadła mi do gustu. Jestem Taka Piękna też zapowiada się super. Akurat mam wolny wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Mamma Mia oglądałam z mężem w kinie - bardzo się mi film spodobał. Pierwsza część świetna też była.
    Pozostałe dwa są mi nieznane.

    OdpowiedzUsuń
  39. Mamma Mia 2! Była boska! Oglądałam i chciałabym obejrzeć jeszcze raz :)
    Waterloo nigdy nie było lubianą przeze mnie piosenką, ale po tym filmie to się zmieniło. Pokochałam ten moment w filmie i - przez to - także samą piosenkę. Fernando mniej, ale to kwestia gustu. Ja po prostu wolę te energetyczne melodie :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, "Mamma mia" zdecydowanie za szybko się skończyła! ;)Super, że przekonałaś się do tej piosenki. :)
      Dziękuję i także przesyłam Ci serdeczne pozdrowienia! :)

      Usuń
  40. Przepiękne filmy, chciałabym je obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może uda Ci się niedługo wygospodarować trochę czasu. ;)

      Usuń
  41. ten drugi film chciałam obejrzeć już, gdy widziałam go w kinach :)

    OdpowiedzUsuń