27 maja 2020

Kto to jest pensjonarka? I Stylizacja z sukienką z kołnierzykiem

Sukienka pensjonarka

Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację z sukienką pensjonarki.
Zapraszam Cię na stylizację z sukienką z kołnierzykiem. Mam ją już od zeszłego roku, miałam na sobie kilka razy, ale dopiero teraz pojawia się na blogu.


Styl pensjonarki


Sukienka z kołnierzykiem jest najbardziej charakterystycznym elementem stylu pensjonarki, zwanego także stylem grzecznej dziewczynki. Jego nazwa pochodzi od pensjonarki - uczennicy prywatnej szkoły dla kobiet, czyli pensji. Narodził się on w XIX w. gdy dostęp do edukacji stał się powszechny i kobiety mogły zacząć się kształcić. 

Różowa sukienka z białym kołnierzykiem Sinsay, czarne baleriny z kokardką Biedronka, torebka koszyk Mohito, czarny choker, bransoletka z kółeczkiem Sinsay


Pensjonarka w kulturze


Jeśli jesteśmy przy temacie pensjonarki, to pewnie pamiętasz, Zutę Młodziakównę, nowoczesną pensjonarkę z powieści Ferdydurke Witolda Gombrowicza. Akurat w tamtym kontekście słowo to nie miało do końca pozytywnego wydźwięku. Ale koniec dygresji, wróćmy do głównego wątku.


Złota brannsoletka z kółeczkiem na żółtym goździku

Sukienka z kołnierzykiem


Sukienka pensjonarka cechuje się prostym fasonem, materiałem w jednolitym kolorze (zwykle czarnym lub granatowym), brakiem ozdób oraz kołnierzykiem w kolorze kontrastowym w stosunku do sukni (przeważnie białym). Całość dzięki swej prostocie prezentuje się skromnie, a jednocześnie niezwykle uroczo i uniwersalnie.


Sukienka pensjonarka Sinsay, czarny choker, czarne baleriny Biedronka, złota bransoletka z kółeczkiem Sinsay

Inne atrybuty stylu pensjonarki


Innymi atrybutami kojarzącymi się ze stylem pensjonarki są spódniczki w kratkę, białe koszule, podkolanówki, apaszki, okulary kujonki, a także torebka listonoszka i delikatna biżuteria. Większość tych elementów mam w swojej garderobie, więc możesz się niedługo spodziewać stylizacji z ich wykorzystaniem.


Torebka koszyk Mohiot, bukiety kwiatów, książka, okulary przeciwsłoneczne Sinsay


Różowa sukienka pensjonarka z białym kołnierzykiem, czarny choker


Moją różową sukienkę z białym kołnierzykiem upolowałam w Sinsayu. Aby ją trochę podkręcić, pokusiłam się o zawiązanie pod kołnierzykiem czarnego chokera. Czy tylko mi skojarzył się on z kowbojskim krawatem bolo, o który pytałam niedawno w Modowym Quizie na moim Insta Story? 



Czarne dziurkowane baleriny z kokardkami Biedronka



Czarne baleriny z kokardkami, torebka koszyk, bransoletka z kółeczkiem


Do sukienki pensjonarki dobrałam czarne, dziurkowane baleriny z kokardkami oraz złotymi elementami. Całość dopełniłam torebką koszykiem z czarnymi uszkami i kokardką, które fajnie zgrały się z butami. Aby nadać stylizacji nieco letniego, wakacyjnego charakteru do torebki włożyłam dwa bukieciki kwiatów, książkę oraz okulary przeciwsłoneczne. Ostatnim elementem outfitu jest subtelna bransoletka z kółeczkiem

***


Co sądzisz o stylizacji?

Podoba Ci się styl pensjonarki?

Masz w swojej szafie sukienkę z kołnierzykiem?

61 komentarzy:

  1. Sukienka jest ładna i ma ładny kolor :) Nie jest to moj styl i nie mam u siebie żadnej takiej z kołnierzykiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję. <3 Mnie się bardzo spodobały sukienki z kołnierzykami, ale nie byłam pewna, czy będą mi pasować. Przymierzyłam, stwierdziłam, że nie jest źle i kupiłam. :D

      Usuń
  2. Is so nice dress. I love this style

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach pamiętam tą pensjonarke z "Ferdydurke "😁
    Piękna jest ta sukienka - co prawda nie mój styl ,ale kto wie ,może się kiedyś i z takimi ubraniami polubie 😃
    Fajnie ją podkręciłaś tym chokerem 😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ale super, że też ją pamiętasz. :D
      Dziękuję. ;) Mnie się takie sukienki podobały, ale nie byłam pewna, czy to coś dla mnie. Ale w końcu uległam ich czarowi. :D
      Przesyłam Ci pozdrowionka1 :*

      Usuń
  4. Ładna, skromna sukienka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;) W tej skromności i prostocie siła, bo można fajnie zagrać dodatkami. ;)

      Usuń
  5. Nie przepadam za sukienkami z kołnierzykiem, ale Twoja całkiem fajnie się prezentuje :D
    O stylu pensjonarki pierwszy raz słyszę :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, tym bardziej Ci dziękuję za docenienie. :D
      Cieszę się, że mogłam Ci nieco przybliżyć ten styl. ;)
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. Dobry wieczór?
    Jak minął Ci dzisiejszy dzionek? :)
    Uwielbiam sukienki z biały kołnierzykiem :)
    Wyglądają niezwykle elegancko ale i uroczo :)
    Muszę sobie taką sprawić bo brakuje mi jej w szafie :)

    Wyglądasz słodko w tej stylizacji <3

    życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;*
      Dzionek minął mi bardzo dobrze. Byłam załatwić kilka spraw na uczelni. Udało mi się też zrobić kilka zdjęć maków i rzepaku (co prawda pojedynczej sztuce, ale zawsze coś). :D Dużo emocji, ale podobało mi się. Wreszcie jakieś przełamanie rutyny. ;)
      Dziękuję! <3 Ja też kocham bluzki z kołnierzykami i mam ich kilka w szafie. ;)

      Mam nadzieję, że Twój dzień też był udany. ;)

      Tobie również życzę miłego wieczorku! :*

      Usuń
  7. Ja nigdy nie lubiłam bluzek, sukienek itp. z kołnierzykiem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, nie każdy lubi ten styl. ;) Mnie się za to bardzo podoba. <3

      Usuń
  8. Nie wiedziałam, że tak się nazywają te sukienki i co prawda nie mam takiej ale bardzo mi się podobają :)
    Stylizacja prosta, ale śliczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że mogłam przybliżyć Ci ten temat. ;) Dziękuję Ci, Paulino! <3

      Usuń
  9. Podoba mi się ta stylizacja, niesamowicie dziewczęco! :)
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrówka
    Jelonkowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Dziękuję! <3
      Także przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia, moc pozytywnej energii i życzę dużo zdrowia! :*

      Usuń
  10. This pink collar dress is very cute :)
    Would you like to follow each other?
    fiftyshadesfashion.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo piękna sukienka! Podobają mi się takie ubrania, mimo, że generalnie to nie pasują do mojego stylu, ale czasem mnie najdzie ochota i na takie stylizacje, więc mam kilka takich ubrań. :D Świetnie wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że sukienka Ci się spodobała. <3 Dziękuję za miłe słowa. <3
      Fajnie, że masz kilka takich ubrań. :D

      Usuń
  12. Bardzo ładny odcień ma ta sukienka 💜💜

    OdpowiedzUsuń
  13. Ładna, bardzo dziewczęca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sukienka zdecydowanie w moim stylu, do tego ten kolorek *-* Cudo! Sama z wielką chęcią "śmigałabym" w takiej sukience :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bardzo dziewczęco i młodo. Piękna sukienka.
    Pozdrowienia z Indonezji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że sukienka Ci się spodobała. ;)
      Dziękuję i przesyłam Ci pozdrowienia z Polski! ;)

      Usuń
  16. Śliczna sukienka! Dziewczęca ze względu na kolor i kołnierzyk, ale zarazem elegancka ze względu na krój. Z chęcią bym taką przygarnęła ;) Prezentuje się rewelacyjnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) Dzięki temu prostemu krojowi można ją wystylizować na wiele sposobów. :D Super, bardzo mi miło! <3

      Usuń
  17. Dla mnie to bardzo dziewczęcy styl :) Mam takie same balerinki ale w kolorze granatowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ale fajnie! To piąteczka! Ja mam swoje baleriny z Biedronki. :D

      Usuń
  18. Nie jest to mój styl, ale sukienka ma dużo uroku i piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej Ci dziękuję. ;)
      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowionka! :*

      Usuń
  19. mam jedną podobną sukienkę, choć moja jest bardziej "retro" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Mnie podobają się te sukienki w klasycznej czerni, ale to nie mój styl, więc sprawiłam sobie różową. :D

      Usuń
  20. Bardzo ładna sukienka! W moim stylu :) Uwielbiam tego typu kiecki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra, że też podoba Ci się taki styl. ;) Dziękuję. <3

      Usuń
  21. Super post! Styl nie dla mnie, ale bardzo Ci pasuje :)

    http://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, że doceniłaś mój wpis. <3 Bardzo miło mi to czytać. ;)

      Usuń
  22. Podoba mi się kolor tej sukienki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. I love your dress, it's very cute <3

    https://sarahrizaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Pensjonarka faktycznie kojarzy mi się z Ferdydurke ;) A jeśli chodzi o sukienkę, to ma piękny odcień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że nie tylko mi pensjonarka kojarzy się z jedną z bohaterek "Ferdydurke". :D Kolorek też mi się bardzo podoba, jest tak bardzo w moim stylu. <3

      Usuń
  25. Sukienka z kołnierzykiem bardzo ładnie podkreśla urodę i dziewczęcość :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie za moc miłych słów. <3
      Też przesyłam pozdrowionka! ;*

      Usuń
  26. Ja bardzo mało wiem o modzie, wszystkie te nazwy poszczególnych części garderoby, typy ubrań itd.. ale pensjonarka to taka hm.. dosyć dziwna nazwa. Coś jak sukienka w pensjonacie, no nie wiem jak to dobrze ubrać w słowa :D tak czy siak jest śliczna, ma piękny odcień i mogłabym ją mieć :) lubie takie proste, ale ten kołnierzyk dodaje jej tego 'czegoś' ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he, faktycznie nazwa dosyć nietypowa jak na sukienkę. :D Ciekawie kombinujesz. :D O tak, ten kołnierzyk robi całą robotę. ;) Dzięki za miłe słowa. <3

      Usuń
  27. Ah love this look! You look great :)

    Allie of
    www.allienyc.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ładna i dziewczęca sukienka. :):*

    OdpowiedzUsuń