15 maja 2020

Strefa Kinomaniaczki: księgarnia, media społecznościowe i pomidorowy książę

Zakochany bogacz, Księgarnia z marzeniami, Tryb samolotowy

Hejka!

Zapraszam Cię na najnowszą Strefę Kinomaniaczki!



Dzisiaj obchodzimy Dzień Polskiej Niezapominajki. Fajne święto. Nieco więcej pisałam o nim dwa lata temu w poście Niezapominajki. Przechodząc do tematu wpisu, przygotowałam 3 propozycje filmów do obejrzenia: dwie lekkie i humorystyczne oraz jedną poważniejszą. Jeśli nie widziałaś poprzednich wpisów Strefy Kinomaniaczki, zapraszam Cię do ich nadrobienia w wolnej chwili: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27. Od kwietnia 2017 roku, kiedy zaczęłam tę serię, zebrało się naprawdę dużo postów. To fajna baza, z której możesz śmiało korzystać, gdy chcesz coś obejrzeć, ale nie wiesz, co. Mnie się tak czasem zdarza. 😁😁


Księgarnia z marzeniami / The Bookshop (2017)


The Bookshop (2017)

Wdowa wojenna, Florence Green, postanawia zrealizować swoje marzenie i otworzyć księgarnię w małym miasteczku. Niestety nie spotyka się z ciepłym przyjęciem, zwłaszcza ze strony miejscowej elity, na czele z Violet Gamart, która zrobi wszystko, by uprzykrzyć jej życie.

Księgarnia z marzeniami / The Bookshop (2017)

Propozycja w sam raz dla miłośniczek książek. W filmie pojawiła się Honor Kneafsey (w roli Christine), która grała w Świątecznym księciu. Bardzo miło oglądało mi się ją ponownie na ekranie. Film piękny, ale jednocześnie smutny. Chociaż nie do końca, bo mimo tego, co się ostatecznie wydarzyło, miłość do książek została zasiana i zaprocentowała.

Księgarnia z marzeniami / The Bookshop (2017)

Podobało mi się też to, że dopiero na końcu dowiedziałam się, kto był narratorem filmu. Było to dla mnie zaskoczenie, ale pozytywne. Zastosowanie narratora skojarzyło mi się właśnie z tym, jakby ten film był książką. Księgarnia z marzeniami przypomina mi trochę film Czekolada. Chodzi mi o uprzedzenia i niechęć do osób chcących rozwijać swój biznes, wprowadzających powiew świeżości do lokalnej społeczności.


Księgarnia z marzeniami / The Bookshop (2017)




Tryb samolotowy/ Modo Aviao (2020)


Modo Aviao (2020)

Ana, to młoda influencerka uzależniona od swojego smartfona, a w szczególności od korzystania z mediów społecznościowych. Pewnego dnia bierze udział w wypadku samochodowym. W ramach kary rodzice zabierają jej telefon i wysyłają na wieś do dziadka, o którym prawie nic nie wie.

Tryb samolotowy/ Modo Aviao (2020)

Film podejmuje tematykę, która jest bardzo na czasie, a mianowicie uzależnienie od mediów społecznościowych, a także kreowanie wyidealizowanego wizerunku w sieci. Tryb samolotowy bardzo mnie zaciekawił, a jednocześnie obawiałam się, że może być naciągany i "głupkowaty". Nie było to oczywiście dzieło godne Oscara, tylko lekki i przyjemny film, ale mi się spodobał. Co prawda jeden wątek (no może dwa) był mocno naciągany, ale jestem w stanie mu to wybaczyć. Nie żałuję, że obejrzałam Tryb samolotowy.

Tryb samolotowy/ Modo Aviao (2020)

Film ukazywał życie dziewczyny, która nie potrafi wytrzymać ani sekundy bez telefonu. Niektóre jej zachowania mogły wydawać się komiczne, przerysowane, ale niestety tak może wyglądać rzeczywistość w dobie ciągłego dostępu do sieci (oby ten scenariusz jednak się nie spełnił). Bezradność człowieka bez telefonu jest przerażająca. Generalnie nie był to jakiś przygnębiający film, w końcu to komedia romantyczna, ale takie naszły mnie po jego obejrzeniu przemyślenia.

Tryb samolotowy/ Modo Aviao (2020)

Z pozytywnych rzeczy, bardzo podobał mi się wątek miłosny. Był przeuroczy, delikatny i taki prawdziwy. Joao to prawdziwy słodziak. Z wyglądu przypomina mi trochę Shia Labeoufa. Nie zabrakło wzruszającej historii starszego pokolenia, pojednania zwaśnionych stron, a także niecnych czynów, czy powrotu do pasji. Nie trafi w gust każdego, ale trudno wszystkim dogodzić. Mnie się podobał, zrelaksowałam się, oglądając Tryb samolotowy i serdecznie polecam!




Zakochany bogacz/ Ricos de Amor (2020)


Ricos de Amor (2020)

Teto to rozpieszczony syn pomidorowego potentata. Pewnego dnia spotyka piękną dziewczynę i postanawia udowodnić swoją wartość. Aplikuje więc na staż w firmie ojca, udając biednego chłopaka.

Zakochany bogacz/ Ricos de Amor (2020)

Świetny film, żeby się zrelaksować i oderwać na chwilę od rzeczywistości. Luźna i momentami bardzo zabawna produkcja, pełna zakręconych sytuacji. Ogromny plus za ścieżkę dźwiękową - szczególnie piosenki zespołu The Vamps, które bardzo lubię.


Zakochany bogacz/ Ricos de Amor (2020)

Nie będę się tu bardzo rozpisywać, żeby przypadkiem czegoś nie zaspojlerować, trzeba ten film zobaczyć samemu. Zakochany bogacz to propozycja w sam raz na dzisiejszy wieczór. 

Zakochany bogacz/ Ricos de Amor (2020)


Jeśli zastanawiasz się, Gdzie obejrzeć filmy i seriale online? to zapraszam Cię do mojego podlinkowanego wpisu. Znajdziesz w nim wiele przydatnych źródeł. Ostatnio zaktualizowałam ten post- 2 stronki już nie istnieją, ale znalazłam 2 nowe, na których możesz obejrzeć zarówno filmy, jak i seriale. 

***

Oglądałaś któryś z filmów?

Jaki film/serial ostatnio Cię wciągnął?

36 komentarzy:

  1. Dobry wieczór Moniko!
    Jak się masz? :)
    Nie znam żadnego z tych filmów :) Ale jestem pewna, że na nockach w pracy to nadrobię :) Mam internet w telefonie to mogę trochę pooglądać :D Czas szybciej zleci :)

    życzę miłego wieczoru i dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)
      U mnie wszystko dobrze. Cieszę się, że udało mi się dodać nowy wpis o wiele szybciej niż zwykle. ;)
      He, he, racja. Trzeba korzystać z Internetu. :D

      Dziękuję i Tobie też życzę kolorowych snów! :*

      Usuń
  2. Dobry wieczór!
    Masz rację, 28 wpisów o filmach jest naprawdę sporą bazą, w której można znaleźć coś dla siebie, ale to również pokazuje jak bardzo uwielbiasz kinematografię! Szalenie podobają mi się te wpisy. Tym bardziej, że jesteśmy osobami, które, tak mi się wydaje, sięgają raczej po inne gatunki, więc zwykle znajduję tutaj coś, czego jeszcze nie obejrzałam. Tak jest i tym razem - nie słyszałam o żadnym z tych tytułów, ale zdecydowanie najbardziej zaintrygowała mnie "Księgarnia z marzeniami"! Szkoda, że nie ma na Netflxiie, ale poszukałam teraz i jest łatwo dostępny, więc chętnie wezmę się za ten tytuł na dniach :) Poza tym, sam film skojarzył mi się nieco z "Czekoladą" z 2000 roku, w którym grał Johnny Depp. Jestem bardzo zaintrygowana, dziękuję za polecenie! Dużo dobrego życzę <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, dobry wieczór! ;)

      Bardzo mi miło, że lubisz Strefę Kinomaniaczki. Fajnie mi się ja tworzy, bo łączy przyjemne z pożytecznym. Oglądam sobie filmy i tworzę bazę produkcji, z której ktoś może potem skorzystać. ;)

      Też mi się tak wydaje, że sięgamy po inne gatunki. To jest fajne, bo można poznać coś może z pozoru nie w naszym stylu, ale potem może okazać się, że to jednak fajne produkcje. ;)

      Wszystkie filmy, czy seriale, które polecam są dostępne za darmo w Internecie. Gdybyś miała problem z ich znalezieniem, korzystaj śmiało z mojego wpisu Gdzie oglądać filmy i seriale online? Zebrałam w nim kilka fajnych stron, z których sama korzystam. ;)

      Mnie się też "Księgarnia z marzeniami" skojarzyła z "Czekoladą". :D

      Dziękuję Ci za odwiedziny i przesyłam słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  3. Mnie ostatnio wciągnął Dom z papieru, ale jeszcze wszystkiego nie oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam, że ostatnio wiele osób poleca "Dom z papieru". Z tego, co kojarzę, niedawno wyszedł sezon 4. Lubię hiszpańskojęzyczne seriale, ale mam też tak, że gdy dużo osób zachwala jakąś produkcję, mnie do niej nie ciągnie. :D

      Usuń
  4. Wszystkie tytuły mnie ciekawią, postaram się nadrobić jak najszybciej, bo nic z tych propozycji jeszcze nie oglądałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli to są dla Ciebie same nowości. To jeszcze tyle przyjemności oglądania przez Tobą. <3

      Usuń
  5. Nie znałam tych filmów, ale zainteresował mnie 'Tryb samolotowy', potrzebuję teraz lekkiego
    Ostatnio mega wciągnął mnie serial La Casa de Papel i czekam na nowy sezooon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam wiele pozytywnych słów o "Domu z papieru", ale jakoś nie zdecydowałam się obejrzeć tego serialu. :D Super, że znalazłaś wśród moich propozycji, coś dla siebie. Przyjemnego oglądania i oczekiwania na nowy sezon "La Casa de Papel". <3

      Usuń
  6. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale zaciekawiłaś mnie recenzją "Księgarni z marzeniami". Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojny, ale nie nudny film. Jeśli oglądałaś i polubiłaś "Czekoladę", to "Księgarnia z marzeniami" też powinna przypaść Ci do gustu, bo podejmuje podobna tematykę ;)
      Dziękuję i też przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  7. Mam zamiar obejrzeć filmy: Tryb samolotowy i Zakochany bogacz. Już kilka razy rzucały mi się w oczy na netflixie, ale jednak zawsze wybierałam coś innego... :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie ostatnio wciągnął serial "Szkoła dla elity " - biorę się za kontynuację ☺
    Z Twoich propozycji ,żadnego filmu nie obejrzałam ,ale chętnie zobaczę "Tryb samolotowy "☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NA którym sezonie "Szkoły dla elity" już jesteś? ;)
      "Tryb samolotowy" to propozycja w sam raz na relaksujący wieczór. ;)
      Dziękuję i też pozdrawiam Cię serdecznie, Lili! :*

      Usuń
  9. Wczoraj obejrzałam tego bogacza ;D i w sumie jestem mega zadowolona z tej pozycji ;) fajnie się to oglądało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra, że "Zakochany bogacz" też Ci się spodobał. :D To bardzo przyjemna produkcja. ;)

      Usuń
  10. Tryb samolotowy oglądałam, całkiem fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! ;) Mnie się spodobał wątek modowy, z projektowaniem ubrań. ;)

      Usuń
  11. Nie spotkałam się jeszcze z tymi filmami. Nawet nie kojarzę żadnej okładki.
    Trzeba przyznać, że czasami właśnie takie lekkie ekranizacje są naprawdę dobrą sprawą. Szczególnie na upalne dni, gdzie nie zawsze znajdzie się chęć na myślenie nad bardziej skomplikowaną fabułą. Ciekawi mnie, czy główna bohaterka z filmu ,,Tryb samolotowy" wróciła do swojego nawyku. A może jednak wycieczka zakończyła się sukcesem. Chyba będę musiała wygodnie usiąść przed komputerem i obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Tryb samolotowy" i "Zakochany bogacz" wyszły niedawno, więc pewnie dlatego ich nie kojarzysz. "Księgarnia z marzeniami" ma już kilka lat, ale sama natrafiłam na ten film przez przypadek. ;)
      Zgadzam się z Tobą. Ja bardzo lubię sięgać po lekkie produkcje, gdyż chcę się zrelaksować i odpocząć od ciężkich tematów. ;)
      Chciałabym Ci odpowiedzieć na to, ale nie będę spojlerować. Życzę Ci przyjemnego oglądania. <3

      Usuń
  12. Nie oglądałam żadnego filmu, raczej nie jestem filmowa a ostatnio swój czas poświęcam raczej na seriale :) Aczkolwiek ostatnio zapisywałam sobie też filmy, więc nie ukrywam, że bedzie ich więcej. Trzecia pozycja mnie zaciekawiła ale widziałam ją na Netflixie ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio unikam seriali, bo nie chcę się wciągnąć w jakiegoś tasiemca. :D No chyba, że jakiś króciutki, to z chęcią. ;) Dwa ostatnie filmy to produkcje Netflixa, ale wszystkie trzy (zresztą jak wszystkie filmy, które pokazuję w Strefie Kinomaniaczki) są dostępne za darmo w Internecie. :D

      Usuń
  13. Z wymienionych filmów oglądałam Tryb Samolotowy :D Przyjemnie się go oglądało i czasem nawet były zabawne momenty :D Chętnie obejrzę "Zakochanego Bogacza" :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, pojawiło się kilka zabawnych scen. :D Cieszę się, że film Ci się spodobał. ;) A "Zakochanego bogacza" serdecznie Ci polecam i życzę przyjemnego seansu. ;)
      Dziękuję i też pozdrawiam1 :*

      Usuń
  14. Żadnego z tych filmów nie widziałam i na razie nie planuję, bo wolę inne gatunki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale pierwsza propozycja mnie zaciekawiła, wydaje mi się, że czytałam powieść bardzo podobną do treści filmu :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a pamiętasz może tytuł tej powieści? ;)
      Dziękuję i też ślę serdeczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  16. Faktycznie sporo tych wpisów filmowych :D Ja niesetety nie widziałam żadnej z propozycji, które wymieniłaś w tym poście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już 3 lata minęły od premiery Strefy Kinomaniaczki. Dopiero teraz sobie to uświadomiłam. :D

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. A któryś z filmów może Cię zainteresował, czy wolisz inne gatunki? ;)

      Usuń
  18. Przyznam, że nie słyszałam wcześniej o żadnej z Twoich propozycji ;)

    OdpowiedzUsuń