5 maja 2020

Stylizacja-inspiracja: królewna Fiona

Zielona sukienka, opaska z liści laurowych, warkocz

Hejka!

Zapraszam Cię na stylizację w stylu królewny Fiony.




Stylizacja-inspiracja powraca


Powracam z moją i Waszą ulubioną serią, czyli Stylizacją-inspiracją. Ostatni wpis pojawił się kawał czasu temu, bo w grudniu zeszłego roku. Było to spowodowane tym, że seria ta jest dla mnie wyjątkowa i chciałam móc realizować sesje zdjęciowe do niej na zewnątrz, w pięknych, zielonych plenerach, a zimą jest to, z racji warunków pogodowych,  niemożliwe. Czekałam więc na wiosnę. Niestety przeliczyłam się i pojawiła się kolejna przeszkoda w postaci, wszyscy wiemy czego. Postanowiłam więc nie czekać dłużej na sprzyjające okoliczności i zrobić zdjęcia w domu. Przejdźmy więc do dzisiejszej bohaterki, która była moją inspiracją do stworzenia tej stylizacji.

*

Za dnia pięknością, w nocy zaś szkaradą. Póty czar będzie trwał, póki miłości poznasz słodki smak i prawdziwy swój przybierzesz kształt.

Zielona sukienka w stylu vintage Belle Poque, szare baleriny z kokardkami Biedronka, złoty choker i bransoletka Sinsay, warkocz

Jaka jest królewna Fiona?


Królewna Fiona to córka króla Harolda i królowej Lilian. W dzieciństwie został na nią rzucony zły urok, którego moc mógł złamać tylko pocałunek prawdziwej miłości. Została zamknięta w najwyższej komnacie w najwyższej wieży, gdzie miała czekać na swojego księcia z bajki. Fiona to odważna i pewna siebie dziewczyna. Zna zasady dworskiej etykiety, jest dystyngowana, ale jednocześnie można z nią konie kraść. Jest romantyczką, która potrafi też twardo stąpać po ziemi i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Ponadto zna sztuki walki, których nie wahała się użyć. Wobec swoich bliskich jest czuła i troskliwa

Zielona suknia, złoty choker z diamencikeim, warkocz, złota podwójna bransoletka

Wygląd królewny Fiony


Fiona ma długie, rudawe włosy, które splata w warkocz i ozdabia zieloną gumką do włosów. Na głowie, jak przystało na prawdziwą królewnę, nosi złoty diadem. Zmienia strój w zależności od okoliczności, ale jej znakiem rozpoznawczym jest długa, zielona suknia ze złotymi wstawkami. Fiona ceni sobie wygodę, więc na jej stopach nie dostrzeżemy szpilek. Byłam przekonana, że nosi baleriny, ale to raczej loafersy, a właściwie połączenie obu tych rodzajów butów. Jako ogrzyca ubiera się tak samo, z tym że ma wówczas zieloną skórę i jest nieco bardziej postawna. 

Złoty choker z diamencikiem

Stylizacja inspirowana stylem królewny Fiony


W swojej stylizacji skupiłam się na wyglądzie Fiony z pierwszej części Shreka. Postawiłam na kolor kojarzący się z tą królewną, czyli zielony. Wybrałam zieloną suknię z odkrytymi ramionami. Nie ma ona złotych elementów ozdobnych, postawiłam więc na biżuterię w tym kolorze, mimo iż królewna w stylizacji, którą się inspirowałam, jej nie nosiła. 


Pierścionek z diamencikami H&M

Na szyję założyłam złotych choker, do którego doczepiłam diamencik, by lepiej komponował się z podwójną bransoletką oraz pierścionkiem z motywem błyszczących kamyczków. Jako że nie posiadam zielonych butów, zadowoliłam się szarymi balerinami z kokardkami. Moja fryzura to prosty warkocz, który upiększyłam opaską w kształcie liści laurowych (zamiast diademu). Królewna Fiona swoją fryzurę miała ozdobioną dwiema gumkami do włosów, ja użyłam tylko jednej. 

Princess Fiona inspired outfit

Podczas robienia zdjęć pokusiłam się o odtworzenie (nawiązanie do) dwóch scen z pierwszej części Shreka. Chodzi o moment, w którym Shrek uwolnił królewnę ze smoczej wieży (a właściwie był w trakcie jej uwalniania), a ona w ramach wdzięczności podarowała mu chusteczkę.  

Fiona podarowuje Shrekowi chustę na dowód wdzięczności

Przyjmij Panie tedy tę chustę jako dowód mojej wdzięczności 

Zielona sukienka Belle Poque

Kolejne zdjęcie odnosi się do sceny z lasu, w której królewna Fiona poszła zdobyć składniki, by przygotować śniadanie. Nuciła wówczas piękną melodię, a wtórował jej ptaszek. Reszty chyba nie muszę dodawać. Kto oglądał, ten wie, co się później stało. 

Zielona sukienka, złoty choker, złota bransoletka, żółty tulipan

Stęskniłam się za serią Stylizacja-inspiracja i cieszę się, że zmobilizowałam się, by ja przywrócić. Dzisiejszy wpis jest też szczególny też z powodu, że jego bohaterką jest postać  z mojego ulubionego filmu animowanego, ale o tym innym razem.

***

Co sądzisz o stylizacji?

Lubisz serię filmów o zielonym ogrze?

34 komentarze:

  1. Kolor przepiękny, wiosenny. Fantastycznie pokazuje Twoją talię. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zarówno ten cytat, jak i tę bajkę! Świetna biżuteria i ładna sukienka - ma genialny kolor. ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piąteczka! "Shrek" najlepszy! <3 Mnie najbardziej podobała się 1 i 2 część. Chociaż 3 też całkiem fajna. ;) Dziękuję Ci za miłe słowa. <3

      Usuń
  3. Fryzura i sukienka - wszystko się zgadza:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli misja stylizacja w stylu królewny Fiony się udała. Dzięki. ;)

      Usuń
  4. Świetna stylizacja kochana 😘
    Już pisałam Ci na Instagramie - kocham filmy o Shreku, nawet teraz mi się zdarza obejrzeć je 😊
    Piękna jest ta sukienka- bardzo podoba mi się pomysł z tą serią na blogu 🤩
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie, Lili. <3
      Ja ostatnio słuchałam piosenek ze "Shreka". Zawsze wprawiają mnie w dobry nastrój. A kwestie z 1 i 2 części znam na pamięć. :D
      Cieszę się, że seria Ci się podoba. ;)
      Buziaki! :*

      Usuń
  5. Pięknie udało Ci się odwzorować styl Królewny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ta seria :) Uwielbiam shrek'a mogę go oglądać caaały czas
    Do tego bardzo podobają mi się zielone sukienki, zwłaszcza noszone przez brunetki

    Miłego dnia i zapraszam :)
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. ;) Super, że tak jak ja uwielbiasz "Shreka". Zauważyłam, że wraz z wiekiem zaczynam dostrzegać jego głębsze przesłanie, odkrywać go na nowo. <3

      Przyjemnego wieczoru dla Ciebie! :*

      Usuń
  7. Jak królewna :) Piękny odcień zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. WOW, WOW i jeszcze raz WOW!
    Jestem pod mega wrażeniem Twojej stylizacji-inspiracji :)
    Co do jednego odzwierciedla styl księżniczki Fiony :) Bardzo mi się podoba sukienka i Twoje uczesanie :)

    Przesyłam słoneczne pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, dziękuję Ci za tak pozytywny odzew. <3
      Cieszę się, że stylizacja Ci się spodobała. Mam już kilka pomysłów na kolejne. Muszę teraz przeszukać szafę, by znaleźć odpowiednie ubrania. :D

      Dziękuję i też przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia wraz z mocą pozytywnej energii! :*

      Usuń
  9. Super stworzona stylizacja :D Sukienka jest przepiękne i cudna fryzura :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za moc miłych słów. <3
      Także serdecznie Cię pozdrawiam! :*

      Usuń
  10. Piękna sukienka, zachwycił mnie jej kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Stylizacja wspaniała Kochana, ta sukienka jest po prostu przepiękna :) Ta seria jest świetna, bardzo inspirująca :) Już wspominałam o tym, że uwielbiam Fionę. Jest moją ulubioną księżniczką :) To dlatego, że jest inna niż reszta księżniczek, które nawet możemy zobaczyć w dalszych częściach Shreka. Tak samo, jak moją ulubioną Disneyowską księżniczką jest Mulan, która wcale księżniczką nie jest ;) Po prostu wolę charakterne, odważne i pewne siebie i swojej siły kobiety, być może dlatego że inspirują mnie do pokonywania własnych słabości :) Bardzo lubię całą serię filmów z Fioną, uważam że to jedna z lepszych animacji zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie, Klaudio! <3 Cieszę się, że moja wersja Fiony Ci się spodobała. ;) Bycie księżniczką wcale nie musi oznaczać biernego czekania na szczęście. Księżniczki to odważne dziewczyny, które biorą w sprawy w swoje ręce, a przy tym potrafią się właściwie zachować. Super, że w filmach coraz częściej wybrzmiewa ich aktywne podejście do życia. ;) Zdecydowanie się z Tobą zgadzam! "Shrek" jest uniwersalny i ponadczasowy. Wraz z wiekiem odkrywam w nim nowe znaczenia. ;)
      Dziękuję i też przesyłam słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  12. Sukienka prezentuje się naprawdę ślicznie, a Fionę odwzorowałaś celująco :) Szczególnie podoba mi się element w Twoich włosach, przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tak uważasz. <3 To moja studniówkowa opaska. Ileż ja się takiej naszukałam. :D

      Usuń
  13. wow super! bardzo mi się podobają te włosy <333

    OdpowiedzUsuń