18 maja 2020

Z czym nosić jeansową kurtkę i czy ma coś wspólnego z mieczem Samuraja?

Różowa, jeansowa kurtka, T-shirt w paski, bordowe jeansy, różowe sandałki na obcasie, trzy bransoletki

Hejka!

Zapraszam Cię na nową stylizację i kilka faktów o jeansowej kurtce. 



W dzisiejszym wpisie oprócz pokazania stylizacji chcę Ci przybliżyć kilka ciekawostek o jeansowej kurtce. Zaczynajmy!

Jeansowa kurtka Sinsay, jeansy Terranova, sandałki DressLily, bransoletki Sinsay

Co wspólnego ma jeansowa kurtka z mieczem Samuraja?


Otóż jeansowa kurtka nazywana jest czasem potocznie kataną. Słowo to oznacza także słynny japoński miecz używany przez Samurajów.

Krótka historia jeansowej kurtki


Historia jeansowej kurtki jest bardzo długa, gdyż liczy ponad 150 lat! Początkowo była elementem odzieży poszukiwaczy złota, następnie robotników, a z czasem zaczęli ją nosić także farmerzy. W końcu trafiła do hollywoodzkich filmów. Można było ją zobaczyć, m.in. w filmie Hud, syn farmera (z Paulem Newmanem w roli głównej) oraz Ostatni kowboj (z Kirkiem Douglasem). 

Biały T-shirt w granatowe paski, z napisem You're My Lovely Gift, Biedronka


Pierwsza jeansowa kurtka marki Lee

Pierwsze kurtki jeansowe (model 101J) zostały wyprodukowane przez markę Lee w latach 30. XX wieku. Miały kołnierzyk, dwie kieszenie (na piersiach, boku) oraz  były zapinane na guziki. Brzmi znajomo, prawda? 

Jeansowa kurtka Sinsay, bluzka w paski Biedronka, bordowe jeansy Terranova, różowe sandałki na obcasie DressLily, pierścionek liść H&M, bransoletki Sinsay

Z czym nosić jeansową kurtkę?


Kurtka jeansowa jest na tyle uniwersalna, że będzie się dobrze prezentować z większością ubrań. Możesz połączyć ją klasycznie, ze spodniami albo pobawić się modą i zestawić ją ze spódniczką lub letnią sukienką. Do tego na przykład botki i kapelusz i stylizacja gotowa! Fajnie sprawdzą się jako okrycia wierzchnie wiosną i latem, a także wczesną jesienią. Jeansowa kurtka to modowy klasyk, który warto mieć w swojej szafie. 

Różowa jeansowa kurtka, bluzka w paski, burgundowe jeansy, różowe sandałki, minimalistyczna biżuteria


Przejdźmy teraz do stylizacji.

Burgudnowe jeansy, T-shirt w paski, pasek


W dzisiejszej stylizacji postanowiłam wprowadzić jeden ciemniejszy element, którym są burgundowe jeansy, do których dobrałam cienki, brązowy pasek. Dobrałam do nich biały T-shirt w granatowe paski z napisem You're My Lovely Gift. Co ciekawe z tyłu bluzka jest jednolicie biała. 

Trzy złote bransoletki: z białymi koralikami, z nieskończonością, z diamencikami Sinsay


Jasnoróżowa, jeansowa kurtka,  różowe sandałki, pierścionek liść i trzy bransoletki


Na górę włożyłam jasnoróżową jeansową kurtkę, w której podwinęłam rękawy. Oprócz niej mam jeszcze taki sam model w miętowym oraz żółtym kolorze. Na stopy powędrowały różowe sandałki na obcasie. Tak naprawdę one były pierwsze i to do nich dobrałam kurteczkę. Biżuterię stanowią złoty pierścionek w kształcie zakrzywionego liścia oraz (zaszalałam) trzy bransoletki: z kryształkami, ze znakiem nieskończoności oraz z białymi koralikami. 

Złoty pierścionek liść H&M


Inne stylizacje z jeansową kurtką znajdziesz tutaj:

Różowa apaszka we włosach


Prawie bym zapomniała o jeszcze jednym elemencie, który włączyłam do mojej stylizacji, a mianowicie o różowej apaszce, którą zawiązałam na włosach. Stanowi ona taki uroczy akcent. 

Apaszka we włosach, goździki

Po więcej fryzurowych inspiracji z apaszką zerknij do tego wpisu: 7 fryzur z chustą we włosach

***

Masz s swojej szafie jeansową kurtkę?

Wolisz klasyczną wersję, czy kurtkę w innych kolorach?

49 komentarzy:

  1. Kurtka ma ciekawy kolor, a bransoletki są mega urocze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zdjęciach niestety ciężko oddać jej prawdziwy kolor. :D Dziękuję. <3

      Usuń
  2. Stylizacja bardzo fajnie się prezentuje :D Jeansowej kurtki akurat w szafie nie mam,
    ale będę musiała się w taką zaopatrzyć :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi to czytać. Dziękuję. <3 Warto mieć jeansowa kurtkę, bo jest wygodna i bardzo uniwersalna. ;)
      Też przesyłam Ci pozdrowionka! :*

      Usuń
  3. jak dla mnie kurtka jeansowa jest idealna do wszystkiego. często ją z czymś łączę <3. Uwielbiam to połączenie burgundu i pudrowego różu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię nosić jeansowe kurtki i często je zakładam. <3 To piąteczka, bo też uwielbiam ten duet kolorystyczny. <3

      Usuń
  4. Niestety wszystkie moje katany są koloru jeansowego ale za to każda ma jakieś zdobienia, głównie są to hafty :) Piękne buciki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ;) Ja wciąż szukam takiej klasycznej jeansowej kurtki, ale na razie wystarczają mi moje kolorowe. :D Kurteczki z haftami są cudowne. ;)

      Usuń
  5. Ślicznie wyglądasz kochana, naprawdę wspaniała stylizacja! Ja w swojej szafie mam dwie takie kurtki, jedną jasno jeansową, tak starą że w jednym miejscu się przetarła, ale wcale mi to nie przeszkadza, oraz drugą ciemno jeansową, trochę krótszą i mniejszą. Marzy mi się taka obszerna jeansowa kurtka, o dwa rozmiary za duża ale dobrze pasująca do ciała. Szukam takiej perełki w lumpeksie, tam za niewielką kwotę można znaleźć markowe ubrania :) Tak jak udało mi się znaleźć jeansowe spodenki od Lee :) Dla mnie, jeansowa kurtka to klasyka. Rzadko ją noszę, ale mam w szafie i traktuję jak świętość :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)
      Bardzo Ci dziękuję za ogrom przemiłych słów. <3 Przetarcia są bardzo modne, więc akurat wpasowałaś się w trendy. :D Ja właśnie wciąż poszukuję takiej idealnej, klasycznej jeansowej kurtki. Na razie jestem jednak bardzo zadowolona z tych, które mam. ;)
      To życzę Ci udanych łowów i upolowania pięknej, oversize'owej kurtki jeansowej. Jesteś mistrzynią wynajdowania perełek, więc na pewno Ci się to uda. <3
      Buziaki! :*

      Usuń
  6. O proszę , nawet nie wiedziałam że katana ma aż dwa znaczenia 😊
    Nie mam jeansowej kurtki, wolę skórzane choć nie powiem zastanawiam się nad jej kupnem 😉
    Ta którą masz na sobie, jest przepiękna 😍
    Kolortycznie świetnie się zagrała z resztą stylizacji i wyszło świetnie 😍
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię wynajdować takie ciekawostki. :D
      Ja z kolei wolę jeansowe. Skórzane bardzo lubi za to moja Mama. ;)
      Dziękuję Ci, Lili. <3
      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! :*

      Usuń
  7. Fajna kurtka, od dawna próbuję sobie kupić jeansową kurtkę w takim kolorze ale jakoś nie mogę trafić na taką, która by dobrze na mnie leżała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cie rozumiem. Mam tak z klasyczną jeansową kurtką, żadna mi do końca nie pasuje. :D Ja swoje kolorowe kurteczki mam z Sinsay'a. ;)

      Usuń
  8. Nie widziałam jeszcze kurtki jeansowej w takim kolorze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie kurtki, a ta ma wyjątkowo fajny kolor :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że kolor Ci się spodobał. ;)
      Dzięki i pozdrawiam! :*

      Usuń
  10. Uwielbiam jeansowe kurtki. Ta ma bardzo fajny kolor. Świetnie w niej wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam. Przybij piąteczkę! :D Dziękuję Ci za miłe słowa. <3

      Usuń
  11. Miałam dzisiaj jeansową zwyklą (takie najbardziej lubię) kurtkę do szkoły :P A historia ciekawa, nie znałam jej mimo, że też mowi się u mnie katana albo katanka.
    Stylizacja bardzo urocza, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ale fajnie. ;) Dziękuję Ci pięknie, Paulino. Cieszę się, że stylizacji Ci się spodobała. <3

      Usuń
  12. Hej Moniko! :)
    Nie wiedziałam, że jeansowa kurtka ma tak pokaźną historię i liczy sobie tyle lat :)
    Super ciekawostki zawarłaś w tym poście plus dodatkowo dałaś przykład jak taką kurtkę wystylizować :)

    Bardzo mi się podoba Twoja stylizacja :) Zauroczyła mnie też apaszka we włoskach :)

    życzę Ci miłego wieczorku :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka, Iwetto! ;)
      Kto by pomyślał, prawda? Staruszka z tej jeansowej kurtki. :D
      Cieszę się, że ciekawostki i propozycja stylizacji Ci się spodobały. <3
      Dziękuję! :* Ta apaszka trochę przypomina mi uczy zajączka. :D

      Kolorowych snów! :*

      Usuń
  13. I like your pants and jacket!

    sarahrizaga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Całkiem fajnie prezentuje się ta stylizacja :) Mam w swojej szafie dwie takie kurtki, jedną czarną, a drugą jasnoniebieską :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurtka super się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się niebanalna kombinacja kolorystyczna Twojego zestawu :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na wiele lat zapomniałam o katanach, ale w tym roku sobie jedną sprawiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super! ;) Taką klasyczną, czy w jakimś nietypowym kolorze? ;)

      Usuń
  18. Uwielbiam kurtki jeansowe, uważam, że są ponadczasowe. Super, że post wzbogaciłaś o takie ciekawe informacje.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, że doceniłaś ciekawostki, które zawarłam we wpisie. <3 Jeansowe kurtki rządzą! :D
      Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  19. Podoba mi się to połączenie kolorystyczne, a kurtka śliczna:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nawet nie wiedziałam, że kurtka jeansowa ma taką historię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nikt się nie spodziewał, że ten element garderoby ma aż tyle lat. :D

      Usuń
  21. Wow, niby kurtka jeansowa, a jaka historia kryje się za jej produkcją! :)

    Bardzo ładna, typowo wiosenna stylizacja. Podoba mi się połączenie barw.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Niesamowite. ;)

      Ślicznie Ci dziękuję. Też bardzo lubię to połączenie kolorystyczne. ;)
      Buziaki! :*

      Usuń
  22. Sama w swojej kolekcji mam dwie jeansowe kurtki, jedna to typowa oversize i uwielbiam! Twoja stylizacja bardzo dziewczęca, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. <3 Super, że masz aż dwie jeansowe kurteczki. ;)

      Usuń
  23. Kupiłam katanę w bardzo podobnym odcieniu, z myślą o łączeniu jej z sukienkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajnie! <3 Kurtki jeansowe świetnie wyglądają w połączeniu z sukienkami. ;)

      Usuń