10 sierpnia 2021

Atrakcja niedaleko Wrocławia - Wieża widokowa w Kotowicach

Atrakcje w pobliżu Wrocławia- wieża widokowa w Kotowicach

Hejka!

Zapraszam Cię na wieżę widokową w Kotowicach.

 

Korzystając z wakacji, wybrałam się na wieżę widokową w Kotowicach. Znajduje się ona ok. 15 km od Wrocławia (na terenie Gminy Siechnice), w sąsiedztwie rzeki Odry. Została wybudowana w ramach projektu "Infrastruktura turystyczna - budowa wieży widokowej w Kotowicach". Budowla mierzy 40 metrów i posiada 3 tarasy widokowe.

 

Tars widokowy wieży widokowej w Kotowicach

Wieża widokowa w Kotowicach - co mnie zaskoczyło?

Na początku muszę zaznaczyć, że niestety droga do wieży widokowej nie jest wcale oznaczona, przez co ciężko było ją znaleźć (o dziwo nie górowała nad wioską). Poza znakiem z powitaniem i wizerunkiem wieży na wjeździe do Kotowic nie było nic. Na szczęście istnieją Mapy Google.

 

Most na zbiorniku Żółta Woda na trasie na wieżę widokową w Kotowicach

Drugim zaskoczeniem był dla mnie znak informujący, że z powodu uszkodzeń most (na zbiorniku "Żółta Woda"), na trasie prowadzącej do wieży, jest nieprzejezdny (z kilkoma małymi wyjątkami). Jak się później okazało, chyba zapomniano usunąć tę informację, gdyż przejazd był normalny. Nawet kombajn tamtędy przejeżdżał, także wszystko było w jak najlepszym porządku. Z powodu mylącego znaku dalszą wędrówkę odbyłam pieszo. Trasa była całkiem przyjemna. Wszędzie drzewa, "chodnik" z kamieni (troszkę nierównych, ale nie szkodzi).

 

 Tabliczka informacyjna wieża widokowa w Kotowicach


Natomiast niezwykle uciążliwe okazały się... komary. Było ich tam całe mnóstwo, kąsały niemiłosiernie. Ciężko się było od nich odgonić. Nie obyło się więc bez narzekania na przekorny los, ale i bez śmiechu (no bo cóż innego pozostało). Przynajmniej przeżyłam przygodę życia. Trasa nieco się dłużyła, za to droga powrotna minęła w ekspresowym tempie.

 

Znak koniec Kotowic - trasa na wieżę widokową w Kotowicach

Kolejną rzeczą, która mnie zdziwiła, był fakt, że wspomniana wieża tak naprawdę nie znajduje się na terenie Kotowic (przekreślony znak z nazwą miejscowości był wymowny), a w przysiółku Utrata.


Tablica informacyjan wieża widokowa w Kotowicach

Kiedy można się wybrać na wieżę widokową w Kotowicach?

Wieża otwarta jest codziennie, od marca do września w godzinach 10-20. Można ją zwiedzać całkowicie bezpłatnie. Trasę na miejsce możesz pokonać pieszo, rowerem lub samochodem (przed terenem wieży jest parking). Nikt fizycznie nie pilnuje budowli, natomiast jest ona monitorowana. Na tabliczce można znaleźć instrukcję zwiedzania. Nieopodal wieży znajduje się drewniana altanka, w której można odpocząć po podróży.

 

Panorama z wieży widokowej w Kotowicach

Widoki z wieży w Kotowicach

Wieża nie jest cudem architektonicznym (ot, zielono-szara konstrukcja), natomiast widoki, które można podziwiać z jej wysokości, są malownicze! Udało mi się dostrzec wrocławski Sky Tower, kominy w Siechnicach, góry, a nawet krowy pasące się w pobliżu rzeki. Niestety nie spędziłam na wieży zbyt dużo czasu, gdyż zerwał się porywisty wiatr i ze względów bezpieczeństwa zeszłam na dół. W drodze powrotnej troszkę pokropiło, ale akurat wzięłam ze sobą parasol, bo gdy wychodziłam z domu, nieco się chmurzyło.


Atrakcja w pobliżu Wrocławia-  wieża widokowa w Kotowicach

Ciekawostki o wieży widokowej w Kotowicach

🠊 Stalowo-kratowa konstrukcja wieży swą formą nawiązuje do drzewa. W ten sposób ukazane zostały jej powiązania z cennymi obszarami przyrodniczymi, na których terenie została wybudowana.

🠊 Ze szczytu wieży widać panoramę terenów przyrodniczych objętych Programem NATURA 2000, gminę Siechnice, Czernica i Wrocław. Przy dobrej pogodzie można podziwiać Masyw Ślęzy, Wzgórza Niemczańsko-Strzelińskie, a także zarys Sudetów.
 
Panorama z wieży widokowej w Kotowicach

 

Czy warto odwiedzić wieżę widokową w Kotowicach?

Zdecydowanie tak! Atrakcja jest darmowa, dostępna przez większą część roku, a z góry można podziwiać ładne widoki. Tylko jeśli planujesz dojść na miejsce na piechotę, lepiej spryskaj się sprayem odstraszającym komary.

 

Warto zobaczyć na Dolnym Śląsku: wieża widokowa w Kotowicach


Więcej ciekawych miejsc do zwiedzenia w Polsce znajdziesz w poniższych wpisach:

🠊 Warto zwiedzić na Dolnym Śląsku: Pałac w Oleśnicy Małej

🠊 TOP 5 mniej znanych miejsc do zobaczenia we Wrocławiu 

🠊 Podróż w nieznane: Warszawa 

***

Lubisz odwiedzać punkty widokowe?

Znasz wieżę widokową w Kotowicach?


14 komentarzy:

  1. Witam serdecznie ♡
    Nie znam tej wieży, ale bardzo często odwiedzam takie punkty widokowe w mojej okolicy - jest ich całkiem sporo :) Im większa, tym lepsza :) Ta w Kotowicach to kawałek drogi ode mnie. Poznaję po krajobrazie. Każda linia horyzontu na wieżach w mojej okolicy jest nierówna, górzysta. Ciekawie i pięknie wygląda prosta lina horyzontu. :)
    Cudowne zdjęcia, bardzo fajna wycieczka Moniko! Dziękuję za fantastyczną fotorelację :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, Klaudio! ;)

      Super, że masz w okolicy tyle fajnych atrakcji. ;) Ja w tym roku zaczęłam odkrywać perełki w pobliżu. ;)

      Bardzo się cieszę, że relacja z wieży w Kotowicach Ci się spodobała. :D

      Dziękuję i tez serdecznie Cię pozdrawiam! ;*

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wysoko, ale nie zmęczyłam się wchodząc na wieżę. Naprawdę super sprawa pooglądać okolicę z takiej perspektywy. ;)

      Usuń
  3. Musi być tam cudownie, ale już chyba nie miałabym sił tam wchodzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba pokonać wszystkich schodów od razu, można robić sobie przystanki. ;) A widoki super. ;)

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tej wieży wcześniej.
    Chętnie bym się wybrała- widoki to jedno, ale wejście tam, to taki trochę jakby darmowy trening 😁
    Mam nadzieję, że usuną ten mylący znak.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie myślałam o wchodzeniu na wieżę, jak o darmowym treningu, ale faktycznie tak można to potraktować. :D Takie dwa w jednym - trening i podziwianie widoków. Coś dla ciała i dla duszy. :D Ja, mimo tego, że trasę bezpośrednio na wieżę pokonałam pieszo, nie czułam zmęczenia.

      Też na to liczę. :D

      Dziękuję i ślę pozdrowienia! ;*

      Usuń
  5. Dzień dobry! :)

    Jej przeżyłaś niesamowitą letnią przygodę. Nie słyszałam o tej wieży widokowej. Jedyny taki wysoki budynek na jaki weszłam ( a raczej wjechałam windą) był Pałac Kultury i Nauki w Warszawie :) Dobrze, że nie mam lęku wysokości :)

    Wieża w Kotowicach jest godna wszelkiej uwagi. Widoki rekompensują wszystkie przeciwności jakie spotykają nas w drodze na szczyt :D

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Oj, tak, to była niezapomniana przygoda. :D Pałac Kultury i Nauki widziałam, jak na razie, tylko z zewnątrz. Nie miałam zbyt dużo czasu, gdy byłam parę lat temu w Warszawie.

      Dokładnie! ;)

      Dziękuję i serdecznie Cię pozdrawiam! ;*

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Będąc w okolicy warto wpaść i zobaczyć to na własne oczy. ;)

      Usuń