31 sierpnia 2021

Stylizacja - inspiracja: Beth Harmon

Outfit w stylu Beth Harmon: Różowa sukienka z kołnierzykiem Sinsay, złota bransoletka Sinsay, szachy

Hejka!

Co to jest gambit królowej? Zapraszam Cię na stylizację inspirowaną postacią Beth Harmon.

 

Witaj w ostatnim dniu sierpnia. Dziś obchodzimy Dzień Blogów. Jeśli chcesz się dowiedzieć, skąd wzięło się to święto i poznać 5 ciekawych blogów, zerknij do wpisu Stylizacja-inspiracja: lata 90. i Dzień Blogów.  Mimo iż wciąż trwa lato, pogoda jest iście jesienna. Zimno i w dodatku pada deszcz.  By umilić ten czas przygotowałam Stylizację - inspirację. W ostatnim wpisie z tej serii zapytałam, styl jakiej postaci mam wziąć na warsztat. Iwetta zaproponowała postać Beth Harmon z serialu Gambit królowej, natomiast Klaudia podpowiedziała, by zainspirować się stylem Anime. Dziewczyny, dziękuję za pomoc. Na pierwszy ogień poszła panna Harmon.

 

W stylu Beth Harmon: różowa sukienka z kołnierzykiem Sinsay, złota bransoletka Sinsay, granatowe baleriny Sinsay, szachy

Kim jest Beth Harmon?

Beth Harmon, a właściwie Elizabeth Beth Harmon, to główna postać serialu Gambit królowej. Powstał on na podstawie powieści Waltera Tevisa z 1983 roku pod tym samym tytułem.  Po stracie rodziców, Beth, wychowywała się w sierocińcu, gdzie pod okiem woźnego zgłębiała tajniki gry w szachy. Mimo ogromnego talentu dziewczyna zmagała się z różnymi trudnościami, m.in. uzależnieniami.

 

Szachy na trawie

Czym jest tytułowy gambit królowej?

Gambit to otwarcie szachowe, w którym gracz poświęca jedną lub kilka bierek (pionek/figura), w zamian za uzyskanie lepszej pozycji. Gambit królowej (hetmański) to otwarcie szachowe, powstające po posunięciach: 1. d4 d5, 2. c4.

 

Różowa sukienka z białym kołnierzykiem Sinsay, złota bransoletka Sinsay, granatowe baleriny z kokardkami Sinsay

Styl Beth Harmon

Cechy charakterystyczne stylu mistrzyni szachowej to: zabudowany dekolt, kołnierzyk typu Peter Pan, długie płaszcze będące synonimem siły, ubrania w pastelowych barwach, kontrastujące kolory oraz wzór w kratę.

 

Różowa sukienka z kołnierzykiem Sinsay, złota bransoletka Sinsay, granatowe balierny Sinsay, szachy

 

Stylizacja - inspiracja: Beth Harmon

 

Tworząc tę stylizację zainspirowałam się lookiem Beth z plakatu reklamującego serial. Ma ona na sobie prostą, czarną sukienkę z białym kołnierzykiem oraz  bransoletę w kolorze starego złota. Całość jest minimalistyczna, ale efektowna.

 

Złota bransoletka Sinsay

 

Różowa sukienka z kołnierzykiem, złota bransoletka

Szczęśliwym trafem mam w szafie niemal identyczną sukienkę, tylko w kolorze różowym. Beth nosiła pastelowe ubrania, więc pasuje i jest to akcent ode mnie. Bardzo podoba mi się taki fason, a za kołnierzykami też przepadam (są urocze), więc akurat dobrze się złożyło. Wystarczyło, że dobrałam do niej najzwyklejszą, złotą bransoletkę i stylizacja w stylu Beth Harmon gotowa.

 

Styl Beth Harmon z serialu "Gambit królowej"

 

Granatowe baleriny z kokardkami, szachy

Na stopy natomiast powędrowały granatowe baleriny z kokardkami. Ostatnim, najważniejszym, elementem są szachy, które udało się odnaleźć pośród innych rzeczy. Muszę się przyznać, że nie potrafię grać w szachy. Jeśli już w nie grałam to wykorzystując zasady szachowe.

 

Kulisy sesji zdjęciowej

Zdjęcia do tej stylizacji o mały włos, a by nie powstały. Zwykle, gdy ubieram sukienkę lub spódniczkę wieje wiatr. Już się do tego przyzwyczaiłam, ale tym razem było inaczej. Zebrałam się i miałam wychodzić z domu, gdy zaczął padać deszcz. Mało tego, dołączyły grzmoty. Co za pech! Na szczęście poczekałam trochę i deszcz ustał, więc mogłam pójść na zdjęcia.

 

***

Co sądzisz o stylizacji?

Znasz serial Gambit królowej?

17 komentarzy:

  1. Dobry wieczór Moniko! :)
    Kochana jak ja się cieszę, że zrobiłaś stylizację - inspirację Beth Harmon :)

    Oglądałam i serial Gambit Królowej i czytałam książkę :) Jestem zauroczona zarówno serialem jak i książką a stylizacje Beth pokochałam kd pierwszego wejrzenia :)


    Wyglądasz cudownie! :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. A co Ty na to by zrobić w przyszłości look wzorowany Cintia Dorella z filmu DJ Cinderella? :)

      Usuń
    2. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Dziękuję, że podpowiedziałaś mi tę postać. Nie pomyślałabym o niej, bo jeszcze nie widziałam serialu. :D

      Świetny pomysł! Film oglądałam, a styl Cintii wydał mi się ciekawy. ;) Myślę, że dam radę coś wykombinować. ;)

      Jeszcze raz Ci dziękuję i ślę pozdrowienia! ;)

      Usuń
  2. Wonderful dress, u look really perfect!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze że udało się jednak zrobić zdjęcia- pogoda ostatnio rzeczywiście, była nienajlepsza.
    Stylizacja bardzo ładna 😍
    Oglądałam "Gambit Królowej", ale Beth nie polubiłam, nieco mnie irytowała- napewno mniej niż June Osborne z "Opowieści podręcznej"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie pogoda się polepszyła. Jest ciepło i słonecznie. Doczekałam się powrotu lata. :D
      Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa. <3
      A ja jeszcze nie widziałam tego serialu. :D

      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;*

      Usuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Świetna stylizacja :) Serialu niestety nie znam, ale bardzo podoba mi się to nawiązanie szachowe i cały ten styl outfitu :) Super :) Bardzo podoba mi się ta seria z inspiracjami, jest genialna! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hejka! ;)

      Dziękuję Ci za moc przemiłych słów. <3 Serialu też jeszcze nie oglądałam, ale niewielka liczba odcinków zachęca. :D

      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  5. Serial byl cudowny Droga Moni. Od razu przepadlam. Uwielbiam styl lat 60 - tych w modzie i nie tylko. Muzyka tez byla wspaniala. Chcialabym zeby ta moda z lat 60 wrocila i zagoscila na dluzej. Aktorka ktora gra Beth jest przesliczna, ten kolor wlosow obledny. Najbardziej zazdroszcze jej umyslu, bo zeby tak grac w szachy trzeba miec bardzo blyskotliwy umysl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz bardziej skłaniam się, żeby obejrzeć ten serial. ;)

      Trendy co jakiś czas wracają, więc jest szansa, że niedługo powrócą lata 60.

      Oj, tak. Szachy to niełatwa gra. ;)

      Usuń
  6. Dziękuję .;)
    Właśnie zaczęłam oglądać ten serial. Jestem po pierwszym odcinku i już się wciągnęłam. ;)

    OdpowiedzUsuń