30 października 2021

Stylizacja - inspiracja: styl anime

Grantowa sukienka z białym kołnierzykiem Reserved, czarne kozaki za kolano, burgunodwa marynarka Terranova

Hejka!

Zapraszam Cię do świata anime.

 

Jakiś czas temu poprosiłam o pomoc w wyborze postaci do tej serii wpisów. Jedną z propozycji zrealizowałam - był to outfit inspirowany stylem Beth Harmon. Dziś przyszła pora na drugi z pomysłów, który podsunęła mi Klaudia. Zaproponowała, bym zainspirowała się stylem anime. Wykorzystałam sprzyjającą pogodę (ciepełko jak wiosną) i wybrałam się w końcu na zdjęcia w plenerze.


Granatowa sukienka Reserved, bordowa marynarka Terranova, bordowa kokardka we włosach, czarne kozaki za kolano
 

Co to jest anime?

Zapewne kojarzysz Czarodziejkę z Księżyca. Anime to ogólnie rzecz ujmując nic innego jak japońskie filmy animowane (skrót od angielskiego animation). Anime cechuje się mnogością gatunków oraz szerokim gronem odbiorców - istnieją filmy skierowane do dziewczynek, chłopców, kobiet, mężczyzn, osób w każdym wieku i o różnym statusie zawodowym. Charakterystyczny jest też wygląd postaci. Mają one, m.in. duże oczy oraz włosy cieniowane w określony sposób. 

 

Granatowa sukienka z białym kołnierzykiem Reserved, czarne kozaki za kolano

Japoński mundurek - cechy charakterystyczne

Ze szkolnej ławki do anime

Sērā-fuku (garnitur/strój marynarski) to najbardziej znany krój japońskich mundurków noszonych przez uczennice szkół średnich, czasem też podstawowych. Wywodzi się od mundurów Royal Navy, brytyjskiej marynarki wojennej. Na uniform ten składają się: bluzka z kołnierzem w marynarskim stylu (z wiązaną z przodu wstążką, krawatem lub apaszką), plisowana spódniczka, podkolanówki oraz buty. Na chłodniejsze dni przewidziane są też marynarki. Najczęściej pojawiające się kolory ubrań to czarny, granatowy oraz biały

 

Borodowa marynarka Terranova, granatowa sukienka Reserved, czarne kozaki za kolano, szary plecaczek

Strój marynarski - modyfikacje pod wpływem Zachodu

Wiele japońskich szkół odeszło nieco od tradycyjnego Sērā-fuku na rzecz kroju inspirowanego zachodnimi wpływami (biała koszula, krawat, marynarka z godłem szkoły, tartanowa spódnica). Swą popularność strój marynarski zawdzięcza anime oraz mandze (japońskie komiksy). Gdy pomyślę sobie o postaciach z japońskich animacji, od razu stają mi przed oczami ubrane w charakterystyczne mundurki. Dlatego też na warsztat wzięłam właśnie ten strój.


Stylizacja-inspiracja: styl anime w modzie


Stylizacja - inspiracja: w stylu anime

 

Granatowa sukienka z kołnierzykiem, burgundowa marynarka

Oś stylizacji stanowi granatowa sukienka z białym kołnierzykiem typu Peter Pan oraz czarną kokardką. Mam sukienkę w podobnym stylu (różową - cudny kolor), tylko o prostym kroju, a ja wolę rozkloszowane. Przewagą tej jest też to, iż jest nieco dłuższa, przez co czuje się w niej bardziej komfortowo. Z racji tego, iż kreacja posiada krótki rękaw, założyłam do niej burgundową marynarkę, która świetnie wpisała się w styl japońskiego mundurka. 

 

Czarne muszkieterki, bordowa kokarda we włosach, szary plecak

Sprawę podkolanówek i butów załatwiłam za jednym razem, gdyż postawiłam na czarne kozaki za kolano. Nie posiadam w swojej kolekcji muszkieterek, ale moja mama już tak, więc je od niej pożyczyłam. Włosy przyozdobiłam bordową kokardką (mam też taką różową). Ostatnim elementem jest jasnoszary plecaczek, który nawiązuje do stylu szkolnego. Jako rekwizyty posłużyły mi też książkowy kalendarz oraz długopis.


***

Co sądzisz o stylizacji?

Kojarzysz jakieś produkcje anime?

15 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Dziękuję. <3
      Akurat wczoraj była świetna pogoda i udało mi się zrealizować ten pomysł. Mam wrażenie, jakby była wiosna. I fajnie. :D

      Usuń
  2. Dobry wieczór Moniczko! :)

    Mega mi się podoba Twoja stylizacja, zawiera w sobie wszystko to co lubię najbardziej w takich outfitach :) Uwielbiam takie podkolanówki, świetnie wyglądają na takich zgrabnych nogach jakie masz Ty <3

    Naprawdę świetna stylizacja- inspiracja! Uwielbiam tę serię u Ciebie na blogu <3 Czekam na kolejne :)

    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Jej, ależ mi miło. Dziękuję za komplement. <3 Bardzo się cieszę, że stylizacja Ci się spodobała i lubisz tę serię na moim blogu. <3

      Następnym razem planuję wziąć na warsztat Twoją propozycję - styl głównej bohaterki filmu "DJ Cinderella". Trzymaj kciuki, żeby mi się udało. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  3. I love watching anime... my son introduce me to it.
    Nice Anime outfit.

    Happy Halloween.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudaśnie kochana wyglądasz! Widać, że stylizacja przemyślana od przysłowiowego A do Z; wszystko ze sobą świetnie współgra :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj to nie mój styl zdecydowanie - nie lubię anime, więc to już mówi za siebie. Znaczy raz na jakiś czas taki outfit jest ok, ale ogólnie za elegancko i tak grzecznie :D Ale u innych wygląda oczywiście super, tyle, że nie u mnie - nie widzę tego na sobie. I te buty wow!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyjemnie i dziewczęco :) Teraz anime jest bardzo popularne pośród młodzieży :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładna stylizacja! Podobają mi się kozaki *.*
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę anime, trochę ,,Plotkara", niemniej stylizacja bardzo ładna 😍
    Jedyną bajką anime, którą kojarzę i lubię, jest właśnie ,,Czarodziejka z księżyca"😀
    (Niemal) wszyscy się zachwycają butami, mi jednak o wiele bardziej podoba się ta kokardka we włosach 😍
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń