30 listopada 2022

Blogmas #1: jak samodzielnie wykonać kalendarz adwentowy?

Kalendarz adwentowy DIY z zdaniami renifer

Hejka!

Zapraszam Cię na pierwszy Blogmas.

 

W niedzielę rozpoczął się Adwent, radosny czas oczekiwania na przyjście Pana Jezusa. Jak co roku ten okres na blogu umilą Blogmasy, czyli wpisy o tematyce świątecznej. Po raz kolejny biorę też udział w Blogowym Kalendarzu Adwentowym organizowanym przez Klaudię. Więcej na temat tej akcji przeczytasz tutaj. Na moim InstaStory będą pojawiały się relacje z otwierania kalendarzy adwentowych, których mam w tym roku trzy (SPA Exclusives z Action, czerwony ze świąteczną biżuterią Sinsay i czerwony otwierany jak książka Douglas). Podsumowania ich zawartości oczywiście pojawią się na blogu. Także będzie się działo!

 

Pudełko, kartka, klej w taśmie, wata, bibuła, oczy, nożyczki, flamaster, kartki z zadaniami i numerkami

Blogmas rozpoczynam (jak co roku, to już moja mała tradycja) pomysłem na własnoręcznie wykonany kalendarz adwentowy, który pod każdym numerem skrywa jakieś zadanie do wykonania, wprowadzające w świąteczny nastrój lub skupiające się na budowaniu relacji z innymi

 

Jest to już trzeci zrobiony przeze mnie kalendarz. Te z zeszłych lat możesz podejrzeć w poniższych wpisach:

🎄Blogmas #1: kalendarz adwentowy DIY 

🎄Blogmas #1: świąteczne DIY - kalendarz adwentowy 

 

Kalendarz zaprojektowałam w Canvie. Skorzystałam z zeszłorocznego projektu, w którym zmieniłam kolorystykę, czcionkę oraz obrazki.

 

Pudełko, klej w taśmie, nożyczki, linijka

 

Kalendarz adwentowy DIY - krok po kroku

Materiały potrzebne do wykonania kalendarza adwentowego:

🎅 zamykane pudełko,

🎅 ruchome oczy,

🎅 brązowa kartka,

🎅 czerwona bibuła,

🎅 odrobina waty,

🎅 nożyczki,

🎅 klej (użyłam kleju w taśmie),

🎅 ołówek,

🎅 linijka,

🎅 brązowy flamaster,

🎅 masa klejąca,

🎅 karteczki z zadaniami i z numerkami.


Kalendarz adwentowy DIY renifer jak wykonać


Jak wykonać kalendarz adwentowy z reniferem?

Wykonanie kalendarza jest bardzo proste i szybkie, a efekt (nieskromnie mówiąc) bardzo mi się podoba. Czyż renifer nie jest uroczy?


Krok 1. Wydrukuj karteczki z zadaniami oraz z numerkami i je powycinaj.

Nauczona doświadczeniem z zeszłego roku tym razem wydrukowałam karteczki na kartkach z bloku technicznego, dzięki czemu tusz nie przebijał, a ja nie musiałam bawić się w sklejanie zadań z numerkami. Po prostu z jednej strony wydrukowałam numerki, a z tyłu kartki zadania. Dzięki temu wszystko poszło o wiele szybciej.

 

Etykiety z numerkami możesz pobrać tutaj.

Karteczki z zadaniami pobierzesz tutaj.

 

Blogmas #1: Jak samodzielnie wykonać kalendarz adwentowy?

Czas na przygotowanie pudełka i zrobienie z niego uroczego reniferka. Uwielbiam ten świąteczny symbol, więc wybór nie mógł być inny. W sumie mógł być jeszcze Ciastek, ale renifer wygrał. Jako że na pudełku miałam napis, musiałam go zakryć. Gdyby nie to pominęłabym krok 2.


Krok 2. Wymierz i wytnij prostokąt z brązowego papieru. Przyklej go na górę pudełka.


Krok 3. Przyklej oczy renifera, narysuj mu rogi (możesz też wyciąć je z papieru i przykleić) oraz uśmiech.

 

Krok 4. Przygotuj nos renifera. Wytnij z czerwonej bibuły niewielki prostokąt, wypełnij go watą i zagnieć. Gotowy nos przyklej do pudełka.


Pomysł na kalendarz adwentowy DIY


Krok 5. Za pomocą masy klejącej przymocuj karteczki wewnątrz pudełka. Kalendarz adwentowy gotowy! Bardzo podoba mi się, że trochę przypomina książkę - fajny efekt.


Kalendarz wykorzystam w pracy. Kilka zadań zamieniłam na nieco łatwiejsze. Aktywności kryjące się pod poszczególnymi numerkami możesz potraktować jak listę rzeczy do zrobienia w grudniu/zimowe umilacze. Dobrej zabawy!

 

Kalendarz adwentowy DIY zrób to sam

 

Nie mogę się doczekać jutra, aż zaczniemy otwierać poszczególne okienka.


🎬 P.S. Zerknij też do mojego Kalendarza adwentowego z filmami na każdy dzień grudnia, który stworzyłam w zeszłym roku. Znajdziesz w nim 31 propozycji filmów (nawet więcej, bo pojawiają się tam również serie), które wprowadzą Cię w świąteczny nastrój.


***

Lubisz DIY?

Odliczasz czas do świąt z kalendarzem adwentowym?

10 komentarzy:

  1. Świetny i oryginalny pomysł na kalendarz, fajnie sprawić sobie lub komuś taką radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za docenienie. <3 Codzienne otwieranie okienek jest ekscytujące. ;)

      Usuń
  2. Pięknie wyszło :) W tym roku niestety nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejka Monia ❤️

    Jesteś bardzo kreatywną i pomysłową osobą. Kalendarz wyszedł Ci wspaniały, przeuroczy ❤️

    Ja w tym roku nie biorę udziału w Kalendarzu Klaudii, ale brałam udział 3 razy i to fajna inicjatywa ❤️

    Uroczego grudnia Kochana, radości z przygotowań do świąt i owocnego przeżywania Adwentu ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ps. Ja kupiłam sobie kalendarz adwentowy w formie domku z kostkami i codziennie przekładam kostki i ustawiam ile dni do świąt zostało, kupiłam w Sinsay :)

      Usuń
    2. Hejka, Iwetto! <3

      Bardzo Ci dziękuję. <3 Uwielbiam słodkie reniferki.:D

      Pamiętam, że też brałaś udział w zeszłych latach w Blogowym Kalendarzu Adwentowym. ;)

      Dziękuję! <3

      Taki kalendarz też jest super! Mam taki tylko w wersji całorocznej - przekładam kostki z cyframi i nazwami miesięcy. :D Upolowałam go kiedyś chyba w Biedronce. ;)

      Przyjemnego odliczania do Bożego Narodzenia! ;* Buziaki! ;*

      Usuń
    3. Dziękuję za dodanie mojego bloga do Blogowego Kalendarza Adwentowego Klaudii, jesteś Kochana ❤️

      Usuń