5 stycznia 2022

Strefa Kinomaniaczki: Paryż, elita, stalker-morderca, magia, duży pies

Strefa Kinomaniaczki: filmy i seriale

Hejka!

Zapraszam Cię na dawkę filmowych i serialowych nowości.


Nowy rok rozpoczęłam serialowo. Udało mi się nadrobić trochę zaległości, dlatego dziś przychodzę z pierwszą Strefą Kinomaniaczki w 2022. Zebrałam w niej, nie jak zwykle trzy, ale aż 5 produkcji. Jeśli zastanawiasz się, gdzie oglądać filmy i seriale online? zerknij do podlinkowanego wpisu.


Emily w Paryżu / Emily in Paris (2021) sezon 2

Emily w Paryżu / Emily in Paris (2021) sezon 2 plakat

Kontynuacja losów Amerykanki w Paryżu, pracującej w dziale marketingu. Emily zadomowiła się już w stolicy Francji, która jednak nie przestała jej zaskakiwać. Jak potoczy się jej relacja z Gabrielem? Czy będzie w stanie spojrzeć w oczy Camille?

 

Emily w Paryżu / Emily in Paris (2021) sezon 2


Drugi sezon, podobnie jak pierwszy liczy tylko 10 odcinków po ok. 30 min (a nawet mniej), także obejrzałam go błyskawicznie i czuję niedosyt. Ta historia skończyła się za szybko i to jeszcze w momencie, gdy Emily musi podjąć dwie bardzo ważne decyzje - dotyczące życia zawodowego i uczuciowego.

Po raz kolejny zachwycałam się strojami Emily i tym, z jaką łatwością żongluje wzorami i formami. Muszę przyznać, że stylówki Mindy też były fajne. Serial był pełen kolorów. Z postaci najbardziej irytowała mnie Camille z tą swoją udawaną przyjaźnią. Byłam też niepocieszona, że było tak mało Gabriela. Pojawił się za to wokół Emily nowy amant, Alfie. W tym sezonie rzucono też więcej światła na postać Sylvie, dzięki czemu mogłam ją bliżej poznać. Miejscami byłam bardzo zaskoczona tym, czego się o niej dowiadywałam. Mam nadzieję, że powstanie 3 sezon i czekam na niego z niecierpliwością.

 

🎬 Recenzję 1 sezonu Emily w Paryżu znajdziesz tutaj: Strefa Kinomaniaczki: poszukiwanie, podróże w czasie, Paryż



Szkoła dla elity: Krótkie Historie 2 / Elite: short stories 2 (2021)

Szkoła dla elity: Krótkie Historie 2 / Elite: short stories 2 (2021)

Kolejna dawka krótkich historii w oczekiwaniu na 5 sezon serialu Szkoła dla elity. Dodatek ten składa się z 9 odcinków - 3 historie po 3 odcinki. Każdy z nich trwa ok. 10 min, czasem nawet mniej. Tym razem wzięto pod lupę Phillipe, Cayetanę, Felipe; Samuela i Omara; Patricka.

Z racji tego, że odcinki zostały wypuszczone przed świętami, w tle można dostrzec elementy z nimi związane, ale ogólnie rzecz biorąc, nie są za bardzo świąteczne.

Najciekawsza wydała mi się historia Phillpie, Cayetany i Felipe. Była najbardziej "normalna" z całej trójki. Cayetana przeszła największą przemianę i teraz fajnie ogląda się ją na ekranie. Ciekawym zabiegiem było wprowadzenie nowej postaci - Felipe.

Mimo iż lubię Samuela, to historia jego i Omara była dosyć... niesmaczna. Co prawda była tam ukazana też siła przyjaźni i wzajemnej solidarności, walka o dom, ale sposób, w jaki Samu chciał zebrać pieniądze... bez komentarza. Nie rozumiem, jak mógł nie pomyśleć, co go może czekać za taki wyskok i to jeszcze z użyciem mundurka.

Ostatnia historia skupia się na Patricku i jego rodzinie. Tu już w ogóle popłynęli. Gej party, narkotyki i wizje niczym z Opowieści wigilijnej. Było trochę wzruszeń, ale bez szału.

Poprzednie krótkie historie były ciekawsze

 

🎬 Recenzję pierwszej części Krótkich Historii przeczytasz w tym wpisie: Strefa Kinomaniaczki: krawcowa, elitarna szkoła (a)typowy, dżentelmen-włamywacz

 

 

Ty / You sezon 3 (2021)

Ty / You sezon 3 (2021) plakat

Nigdy nie zaprzątałem sobie głowy rozważaniem, co jest po tym, gdy już chłopak zdobędzie dziewczynę. Wiadomo, i żyli długo i szczęśliwie. Czarny ekran, napisy. Powinienem być bardziej dociekliwy...

 Kontynuacja historii Joe Goldberga - stalkera i mordercy. Po ślubie z Love przenosi się wraz z ich nowo narodzonym dzieckiem  na przedmieścia spokojnego miasteczka Madre Linda. Jak Joe sprawdzi się w nowej roli?


Emily w Paryżu / Emily in Paris (2021) sezon 2

Zachęcona niezwykle udanym sezonem 2 sięgnęłam po kontynuację przygód Joe Goldberga. Czy ta część przebiła poprzednią? Zdecydowanie nie. Mam wrażenie, że sezon 3 był najdelikatniejszy, najmniej szokujący z tych, które do tej pory się ukazały (było też mniej przekleństw, z czego się cieszę). Brakowało mi dreszczyku emocji, jaki czułam, oglądając sezon 2, a także atmosfery grozy. Co prawda pojawiło się kilka trupów, ale kolejne morderstwa nie były wcale straszne, a raczej zabawne, głupie, dokonywane pod wpływem impulsu, nieprzemyślane, przewidywalne.

Joe próbował  się zmienić, choć wiadomo, że ciężko wyplenić stare zwyczaje, ale niestety wciąż musiał sprzątać cały bałagan. Z drugiej strony nie dostrzegał zła w samym sobie, tylko w Love, mimo iż oboje mieli ciągoty do morderstw. Podobała mi się natomiast gra aktorska Penn'a Badgleya - genialnie operował mimiką twarzy, jego analizowanie otaczającej rzeczywistości i własnych uczuć, wątek Theo oraz terapii małżeńskiej.

3 sezon miał potencjał, ale go nie wykorzystano, serial był poprawny, dobrze mi się go oglądało, ale szału  brak. Zamiast przerażać, jak poprzednie części, bardziej mnie rozbawił. Choć muszę przyznać, że końcówka całkiem fajna, ale (niestety) otworzyła furtkę do powstania następnego sezonu.

 

🎬 Recenzję 1 i 2 sezonu serialu Ty znajdziesz tu: Strefa Kinomaniaczki: Ania, psychopatyczny stalker i następczyni tronu



Nasze magiczne Encanto / Encanto (2021)

Nasze magiczne Encanto / Encanto (2021) plakat filmowy

Mirabel jako jedyna z rodziny Madrigal nie posiada magicznych mocy. Jednak, gdy magia otaczająca Encanto zaczyna słabnąć, to właśnie ona odkrywa, że jest osobą, która może ją uratować.

Nasze magiczne Encanto / Encanto (2021)

Już zwiastun mnie zauroczył i ustawił poprzeczkę wysoko. Na szczęście film mnie nie zawiódł. Był wspaniały! Nie nudziłam się, a w historię wciągnęłam się na maxa. Ważne przesłanie, mnóstwo kolorów, hiszpańskie klimaty i przepiękne piosenki (zarówno po polsku, jak i po hiszpańsku). Wzruszający. Polecam z całego serca!

 

🎬 Ciekawostka: Mirabel to pierwsza kobieca bohaterka Disneya, która nosi okulary.

 

 

Clifford. Wielki czerwony pies / Clifford The Big Red Dog (2021)

Clifford. Wielki, czerwony pies / Clifford the big red dog (2021) plakat filmowy

Gdy ośmioletnia Emily czuje się osamotniona, próbując dopasować się do szkolnej rzeczywistości, nieoczekiwanie staje się właścicielką czerwonego szczeniaka, który kolejnego dnia rośnie do niewyobrażalnych rozmiarów.

 

Clifford. Wielki czerwony pies / Clifford The Big Red Dog (2021)

Po zwiastunie nie spodziewałam się fajerwerków. Natomiast film mnie pozytywnie zaskoczył. Fabuła była ciekawa, choć dopatrzyłam się kilku nieścisłości (ale to tym cichosza). Podczas seansu nieźle się uśmiałam, ale też wzruszyłam. Zdecydowanie polecam!
 
 
***
 
Jaki film/ serial udało Ci się ostatnio obejrzeć? 
 
Znasz którąś z powyższych produkcji? Jak wrażenia?
 

18 komentarzy:

  1. Emily w Paryżu obejrzałam całe dwa sezony, YOU tylko do drugiego sezonu i mam dość :D Bajki obejrzę z wnuczką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! ;)

      Mnie się 1 sezon "Ty" w ogóle nie spodobał, drugi natomiast bardzo. :D Rozumiem, to bardzo specyficzny serial. ;)

      Bajki świetne! <3 Warto obejrzeć - coś dla małych i dla dużych Kinomaniaczek. <3

      Usuń
  2. Znam elitę i niestety z nowymi bohaterami to już nie to samo :/ Nie podobało mi się i w sumie krótkie historię oprócz pierwszej z Caye oglądałam trochę na siłę.
    Ty zakończyłam na 1 sezonie. No dobra miałam podejście do 2, ale obejrzałam nie cały pierwszy odc chyba :D Nie dla mnie to, nie rozumiem fenomenu. Emily zaczełam, ale coś nie miałam chyba dnia, bo nawet odc do końca nie obejrzałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, bez starej ekipy to nie to samo. :/ Widzę, że mamy podobne odczucia. Wydaje mi się, że nie powinni już tego ciągnąć, no ale zobaczymy, jak wypadnie 5 sezon.

      Serial "Ty" jest bardzo specyficzny. 1 sezon mi się nie podobał, ale za to drugi już tak.

      Możliwe, czasem tak się zdarza. :D

      Dzięki, że podzieliłaś się swoimi odczuciami odnośnie seriali. ;)

      Usuń
  3. Widziałam Encanto :) Bardzo przyjemna choć nie pobiła mojego ulubionego Coco ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Clifford to mój powrót do dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będąc dzieckiem lubiłam oglądać Clifforda, więc ten film chętnie bym obejrzała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! W takim razie to film w sam raz dla Ciebie. ;)

      Dziękuję i też przesyłam pozdrowienia! ;)

      Usuń
  6. Cześć Moniczko! :*

    Nie mogłam się doczekać kolejnej części Strefy Kinomaniaczki :) Jak zawsze stanęłaś na wysokość i zadania.

    "Emily w Paryżu" mam w planach, bo jestem tak jak Ty zauroczona stylizacjami Emily :)

    Clifforda oglądałam kiedyś jako bajkę animowaną na kanale Mini Mini jakoś tak :) Pamiętam, że bardzo ją lubiłam :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę miłego, słonecznego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;*

      Jej, bardzo mi miło, dziękuję za komplement. Cieszę się, że tak lubisz Strefę Kinomaniaczki. <3

      "Emily w Paryżu" bardzo szybko się ogląda. Już nie mogę się doczekać 3 sezonu. ;)

      Kojarzę tę animowaną wersję Clifforda. ;)

      Dziękuję. Tobie życzę wspaniałego weekendu! ;*

      Usuń
  7. Fajne polecajki. Clifforda bym obejrzała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje propozycje Ci się spodobały. ;)

      Clifford wypadł bardzo fajnie. Miło minie zaskoczył. ;)

      Usuń
  8. Mam w planach obejrzeć drugi sezon „Emily w Paryżu”, bo pierwszy mi się podobał:)
    Póki co, obejrzałam sporo kryminałów na Playerze :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. To życzę Ci przyjemnego oglądania. ;)

      Dzięki i też pozdrawiam! ;)

      Usuń
  9. Oglądałam Emily w Paryżu z zaciekawieniem rok temu, z chęcią obejrzę kolejny sezon :)
    Mila blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra! Ja już czekam na 3 sezon. Oby wyszedł jak najszybciej. ;)

      Usuń