8 stycznia 2022

Kolor Roku 2022: Very Peri

Kolor Roku 2022 wg Instytutu Pantone: Very Peri

Hejka!

Z jakimi kolorami łączyć Very Peri? Zapraszam.
 

 

Kto i w jaki sposób wybiera kolor roku?

Światowy specjalista w zakresie kolorów, Instytut Pantone, wybiera barwę roku już od 2000 r. W roku poprzedzającym organizowane jest spotkanie trwające dwa dni. Biorą w nim udział ludzie zajmujący się standaryzacją kolorów z całego świata. Dyskutują oni ze sobą na tajnych posiedzeniach. Kolor, który ostatecznie wybierają, musi się zgadzać z tzw. Zeitgeist, czyli duchem danej epoki.

 

Jaka barwa została kolorem roku 2022?

Kolorem Roku 2022, wg Instytutu Pantone, został 17-3938 Very Peri, czyli niebieski wpadający w fiolet. Bardzo podobny odcień królował w 2018 roku pod nazwą Ultra Violet. W zeszłym roku natomiast prym wiodły dwa kolory: Illuminating oraz Ultimate Gray.

 

Kolor Roku 2022: Very Peri inspiracje

 

Very Peri - kolor roku 2022

Kolor Roku 2022 zachęca do pomysłowości i kreatywności. Żyjemy w czasach nieustannych innowacji i transformacji. Very Peri to symbol globalnego ducha czasów i przemian, których doświadczamy. Gdy wychodzimy z intensywnego okresu izolacji, nasze poglądy i standardy zmieniają się, a fizyczna i wirtualna rzeczywistość łączą się w nowy sposób. Very Peri pomaga nam przyjąć zmieniony krajobraz możliwości, otwierając nas na nową wizję, gdy przewartościowujemy nasze życie.  

 

Projektowanie cyfrowe pomaga nam przekraczać granice, otwierając drzwi do dynamicznego, wirtualnego świata, w którym możemy odkrywać i tworzyć nowe możliwości. Wraz z trendami w grach, rosnącą popularnością metawersu i powiększającą się społecznością artystyczną w cyfrowej przestrzeni, Very Peri obrazuje przenikanie się współczesnego i cyfrowego świata.


Colour of the year 2022: Very Peri


Z jakimi kolorami łączyć Very Peri, Kolor Roku 2022?


Niebieski wpadający w fiolet będzie się dobrze prezentował w towarzystwie bieli, szarości, beżu, jak również w duecie ze srebrem, czy złotem. Śmiało łącz go z innymi odcieniami fioletu, różu i zieleni. Z żółtym Very Peri stworzy kontrastową, natomiast z czernią elegancką parę.


Po inspiracje, z jakimi kolorami łączyć fioletowy, zerknij do tych wpisów:

💜 Fiolet & jeans

💜 Stylizacja - inspiracja: Daisy

💜 Stylizacja - inspiracja: współczesna Arielka

💜 Stylizacja - inspiracja: współczesna Roszpunka

💜 Czym się różni liliowy od lawendowego? 

 

Z racji tego, że fioletowy, jego pastelowa wersja, jest jednym z czterech moich ulubionych kolorów, tegoroczny Very Peri przypadł mi do gustu. Mam kilka ubrań i dodatków w tym kolorze, więc będę starała się włączać go do stylizacji (zresztą w zeszłym roku dosyć często pojawiał się w moich outfitach).


***

Co sądzisz o Kolorze Roku 2022?

Masz w swojej szafie coś w tym odcieniu?


31 komentarzy:

  1. Mam szalik w podobnym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, jakiż on piękny :) Zdecydowanie chciałabym mieć sweterek w takim kolorze oraz kwiaty w ogrodzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za cudowny kolor został wybrany. Mega mi sie podoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że Very Peri Ci się spodobał. ;)Ciekaw, jaki kolor wybiorą na następny rok. :D

      Usuń
  4. Dzień dobry Moniś! <3

    Byłam bardzo ciekawa koloru na ten rok :) I czekałam na ten wpis u Ciebie na blogu :)

    Bardzo mi się podoba taki odcień niebieskiego wpadający w fiolet, na wiosnę będzie idealny :) Trzeba by sobie coś kupić w tym kolorze :) Choć dodatek albo jakiś jeden ciuszek :)

    Życzę Ci miłego niedzielnego popołudnia <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! <3

      Jak miło czytać, że czekałaś na ten wpis. <3

      Zgadzam się z Tobą, to kolor idealny na ciepłe dni. ;) Dodatki to bezpieczna opcja, która może fajnie odmienić całą stylizację. ;)

      Dziękuję i życzę Ci miłego wieczorku! :*

      Usuń
  5. Na razie mnie ten kolor nie do końca przekonuje, ale może jeszcze się to zmieni :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny kolor, mam kilka rzeczy w podobnym odcieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się ten kolor roku :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :D Mnie też się on podoba. ;)

      Przesyłam serdeczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  8. Hello lovely!
    Thanks for stopping by my blog!
    This is such a pretty colour!
    Have a nice day,
    Love from Croatia
    http://www.soniaverardo.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello, my dear! ;)

      Thank you so much. ;)

      I'm sending greetings from Poland! ;)

      Usuń
  9. Nie jest łatwo znaleźć coś w tym kolorze.

    Może teraz, jako kolor roku, stanie się bardziej poularny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie w takim samym odcieniu być może nie, ale widziałam w sklepach trochę fioletowych rzeczy. Może nie ma ich nie wiadomo jak dużo, ale są. ;)

      Pewnie będzie ich coraz więcej. :D

      Usuń
  10. O jak dobrze, że do Ciebie wpadłam. Teraz już wiem, jaki kolor będzie popularny w tym roku. Czas przejrzeć swoją szafę w poszukiwaniu ciuchów w kolorze very peri :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dowiedziałaś się czegoś nowego z mojego wpisu. ;)

      Tak, czas na przegląda szafy, he, he. :D

      Dziękuję i też przesyłam Ci serdeczne pozdrowienia1 ;)

      Usuń
  11. Jak dla mnie bomba! Lubię fiolety!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Thank you so much. I'm glad you like my blog. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam żadnego ciuszka w tym kolorze, zresztą niezbyt mi on się podoba.
    Ok, no może na jakąś bluzeczke czy paznokcie, w tym odcieniu bym się skusiła ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paznokcie w tym kolorze widziałabym w sam raz na lato. ;)

      Dzięki i też przesyłam Ci pozdrowienia! ;*

      Usuń