3 czerwca 2022

Podsumowanie miesiąca: maj 2022

Fioletowy kwiatek na tle zieleni Maj 2022

Hejka!

Wróćmy na chwilę do maja.

 

Dwa dni temu przywitaliśmy mój ulubiony miesiąc, czyli czerwiec. Niedługo rozpocznie się kalendarzowe lato, będą moje urodziny, także jest na co czekać. Zanim czerwiec rozgości się na dobre, powróćmy na chwilę do minionego miesiąca. W maju wiele się działo, więc rozsiądź się wygodnie. Zaczynamy!

 

Kadr z filmu "Włoskie wakacje" ("Made in Italy")


Majówka i kino plenerowe

Pogoda dopisywała, było ciepło i słonecznie. Udało mi się zrealizować kilka sesji zdjęciowych na bloga, pójść na spacer, pojeździć na wrotkach. Także spędziłam przyjemnie czas. Wybrałam się też do kina plenerowego na film Włoskie wakacje, którego recenzję znajdziesz w Strefie Kinomaniaczki


Wycieczka do drukarni


Wycieczka do drukarni i muzeum zabytkowych pojazdów

Super było zobaczyć miejsce, w którym powstają różnego rodzaje reklamy, m.in. billboardy, tablice, reklamy na pojazdach, czy reklamy przestrzenne. Bardzo ciekawe miejsce. Muzeum zabytkowych pojazdów (a właściwie jego zaczątek) też było niezwykle interesujące. Jest tam bardzo dużo eksponatów, jednak na ten moment są one poupychane, więc nie dało się wszystkiego dobrze zobaczyć (mieli tam, m.in. piękne, żółte Lamborghini). Gdy muzeum powstanie, z chęcią się tam wybiorę, by wszystko dokładnie obejrzeć. To był bardzo fajnie spędzony dzień.

 

Muzeum motoryzacji

 

Marsz z okazji Dnia Godności Osób Niepełnosprawnych

W maju po raz pierwszy zorganizowano w moim mieście Marsz Godności Osób Niepełnosprawnych. Inspiracją do powstania tego wydarzenia był Dzień Godności Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną  i Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Osób Niepełnosprawnych, obchodzone 5 maja. Super, że tworzone są takie inicjatywy. Kolorem przewodnim tego wydarzenia był pomarańczowy, stąd stylizacja z brzoskwiniowym T-shirtem.

 

Przypinka Marsz Godności Osób Niepełnosprawnych


Wycieczka do Straży Pożarnej

Po zwiedzaniu policji przyszedł czas na Komedę Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej. Było mega fajnie, o wiele lepiej niż na policji, tzn. ciekawiej, dłużej i więcej udało mi się zobaczyć. Dowiedziałam się dużo ciekawostek (będzie na ten temat osoby wpis), miałam też okazję poczuć się jak strażak i puszczać wodę z węża strażackiego. Niesamowite przeżycie!

 

Wycieczka do straży pożarnej


Zumba

Uwielbiam latynoskie klimaty, więc gdy nadarzyła się okazja, wybrałam się na zumbę. Było super, tylko o wiele za krótko. Po wrześniowym dwugodzinnym maratonie byłam nastawiona na więcej.

 

Koncert operetkowy Lata 20. Lata 30. na wynos


Lata 20. Lata 30. na wynos

Pierwszy raz wzięłam udział w koncercie operetkowym. Trójka artystów śpiewała przeboje z dawnych lat, m.in. Powróćmy jak za dawnych lat, Zimny drań, Umówiłem się z nią na 9, Ta mała, Grafonomanka, Panna Andzia ma wychodne, Ja się boję sama spać, Odrobinę szczęścia w miłości, Baby, ach te baby. Występy uświetniły pokazy charlestona w wykonaniu dwóch tancerek. Całość bardzo mi się podobała, zarówno pod względem muzycznym, jak i wizualnym (śpiewaczka miała przepiękne suknie). Co do piosenek to znałam większość.

 


 

Spektakl Telewizja Kłamie

Maj upłynął mi bardzo kulturalnie: kino plenerowe, koncert operetkowy... wybrałam się też na przedstawienie teatralne. W spektaklu Telewizja Kłamie główne role grali Tamara Arciuch (Karolina z Niani), Bartek Kasprzykowski (ksiądz wikariusz z Rancza), Adam Fidusiewicz (Staś z W pustyni i w puszczy), Bartosz Opania (dr Latoszek z Na dobre i na złe). Aktorzy w humorystyczny sposób pokazali kulisy czterech głównych stacji telewizyjnych w naszym kraju: TVP1, TV Trwam, Polsatu i TVNu. 

 

Spektakl Telewizja Kłamie plakat

Początek był ok, ale bez szału. Na szczęście im dalej, robiło się coraz ciekawiej. Było dużo śmiechu, nawiązań do kultowych wydarzeń, które stały się memami, a także do świata Internetu. Świetne było to, że spektakl miał charakter interaktywny. Publiczność miała wpływ na przebieg przedstawienia poprzez głosowanie (o dziwo byliśmy bardzo zgodni co do wyborów). Co ciekawe pogimnastykowaliśmy się też trochę. Najbardziej spodobała mi się parodia paradokumentów - mistrzostwo! Z chęcią wybrałabym się na spektakl Telewizja Kłamie jeszcze raz.

 

Zabytkowy tabor kolejowy

Zabytkowy tabor kolejowy

Pod koniec miesiąca wybrałam się na wystawę zabytkowego taboru kolejowego. Nie spodziewałam się fajerwerków, obstawiałam, że zobaczenie wszystkiego zajmie mi jakieś 30 min. Jakże się myliłam (i całe szczęście!). Na wystawie spędziłam trochę ponad 2 godziny. Całość można było zwiedzać samodzielnie, wchodzić do wagonów, usiąść na fotelu i poczuć się jak maszynista. Mega sprawa! Pan przewodnik, zwany Michałem uraczył różnymi ciekawostkami dotyczącymi rozwoju kolei, tłumaczył skróty nazw pociągów... Widać było, że jest pasjonatem i chciał zainteresować zebranych tematem. W swoje opowieści wkładał całe serce. Nie obyło się bez porobienia zdjęć i zakupu pamiątki - magnesu z pociągiem. Bardzo mi się podobało.


Blogowe podsumowanie maja 2022


Maj na blogu

Wpisy na blogu pojawiały się regularnie, realizacja Stylizacji - inspiracji poszła po mojej myśli. W międzyczasie przybyła mi 2 obserwatorów, z czego bardzo się cieszę. Najchętniej komentowanymi postami okazały się:  Elegancja na luzie, Stylizacje dnia: wiosenne outfity oraz Podsumowanie kwietnia. Dziękuję za odwiedziny i zostawienie po sobie śladu w komentarzu.



Co mi w duszy grało?

W muzycznej strefie mamy hiszpańsko-angielsko-polski mix.

 

Christina Aguilera - Santo

 

O mojej miłości do hiszpańskojęzycznych piosenek chyba nie muszę wspominać. Ta ma w sobie niesamowitą energię. Aż chce się tańczyć.

 

Christina Aguilera - Somos Nada

 

Przeciwieństwo poprzedniej nuty. Spokojna, z pięknym przesłaniem.

 

TINI - La Triple T


 

Reggaeton + cumbia to przepis na sukces.


TINI - Carne y Hueso


 

Bardzo emocjonalny, poruszający utwór.


Kelis - Milkshake

 

Przypomniała mi się ta piosenka i nie mogłam przestać jej słuchać. Bombowa! Super klimat.


Alan Walker x Benjamin Ingrosso - Man On The Moon

 

Szybko wpada w ucho.


Sanah - Pora roku zła

 

Usłyszałam tę piosenkę po raz pierwszy na jarmarku wielkanocnym i mnie urzekła. Nie mogłam jej niestety znaleźć, aż ostatnio w końcu mi się udało. Piękna.


Mr. Polska - Złote Tarasy


Nie sądziłam, że ta piosenka znajdzie się w zestawieniu. Początkowo mi się nie spodobała, nie są to jakieś ambitne klimaty, jednak puszczali ją ciągle w radio i cóż poradzić mogę na to? - zaskoczyło.

 

Gibbs x Kiełas - Lepszy świat


Dowód na to, że można stworzyć fajny kawałek, z przekazem, bez przekleństw.


Tribbs - Zatańczysz ze mną ft. Kubańczyk

 
 
 
Odświeżona wersja piosenki Krzysztofa Krawczyka, pt. Ostatni raz zatańczysz ze mną. Wyszło bardzo dobrze! Hit na dyskotekę.


Smolasty & 730Huncho - Pijemy Za Lepszy Czas


Wykorzystano tu sampel z piosenki Wilków, pt. Urke. Super, że twórcy albo odświeżają starsze piosenki, albo nawiązują do legendarnych utworów. Fajny, wakacyjny vibe.


Dawid, Artysta & Vłodarski - Kocimiętka (w ogień)

 

Uzależniająca nuta.

 

***

 Jakie wydarzenie z maja zapadło Ci w pamięci?

19 komentarzy:

  1. Maj, a w szczególności pierwsze dwa tygodnie, zapamiętam już zawsze za cudną pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne podsumowanie, maj miałam na prawdę bardzo udany :)
    https://womanlife-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;)

      Cieszę się, że jesteś zadowolona z maja. ;)

      Usuń
  3. Dobry wieczór Moniko :)

    Jej. Dużo się u Ciebie działo w maju. To musiał być naprawdę wspnbnaialy czas, cieszę się, że maj był u Ciebie takie owocny w fajne momenty :)

    Chciałabym wziąć udział w koncercie operetkowym. Uwielbiam czas dwudziestolecia międzywojennego :)

    Na wycieczkę do Straży, do drukarni itd także bym się chętnie wybrała. Lubię takie miejsca. To miłe i szlachetne z Twojej strony, że wzięłaś udział w marszu z okazji Dnia Godności Osób Niepełnosprawnych. Ładnie Ci w tej pomarańczowej koszulce :)

    Śliczne go czerwca życzę, trzymaj się cieplutko ❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wieczór, Iwetto! ;)

      Działo się, działo. Maj uważam za bardzo udany. ;)

      Koncert operetkowy był naprawdę fajny. Myślę, że byłabyś zachwycona. <3 Trzymam kciuki, żeby udało Ci się wziąć w takowym udział. ;)

      Odwiedzanie nowych miejsc jest mega fajne. Można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. ;) Co do marszu to wzięłam w nim udział z pracy, bo pracuję z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i zmagającymi się z chorobami psychicznymi.

      Dziękuję. <3

      Buziaki! ;*

      Usuń
    2. Ps. Przepraszam za niektóre błędy, ale klawiatura w telefonie ma słownik i czasem coś wyskoczy albo się zmieni.

      PS. Ps. Podziwiam Cię za pracę z osobami niepełnosprawnymi to wymaga wiele poświęcenia, odwagi i determinacji No i siły. :)

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Wybaczam, he, he. :D Powiem Ci, że nawet nie zauważyłam tych błędów. :D A literówki zdarzają się czasem każdemu. Cieszę się natomiast, że starasz się dbać poprawną pisownię, że jest to dla Ciebie ważne. Bardzo dobrze to o Tobie świadczy.

      Co do pracy to faktycznie czasem bywa ciężko, ale uważam, że warto. Daje mi to dużo radości i satysfakcji. ;)

      Dziękuję i też serdecznie Cię pozdrawiam! ;*

      Usuń
  4. Widziałam na Twoim Instagramie, że Twój maj był emocjonujący. Mój minął zdecydowanie za szybko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To widzę, że jesteś na bieżąco. Miło mi. ;)

      Nie mogę się z Tobą nie zgodzić. Ani się obejrzałyśmy, a minęło już pół roku. :D

      Usuń
  5. Ile wydarzeń! :D Jak pokazywałaś na ig to zastanawiałam się czy to z pracy? Czy tak po prostu lubisz takie wydarzenia? :D
    Nie może braknąć muzyki! Pora roku zła faaaajna, kiedyś ją często słuchałam. Złote tarasy za to jakoś ostatnio mi się wkręciły. Ale te 'remake' czy jak to nazwać starych utworów 'pijemy za lepszy czas' i 'zatańczysz ze mną' jakoś mi totalnie nie podeszły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jedno, i drugie. Na części wydarzeń byłam z pracy: drukarnia, straż pożarna, pojazdy zabytkowe, Marsz Godności. Cieszę się, że mam taką możliwość. Na pozostałe wybrałam się można rzec prywatnie, bo po prostu lubię brać udział w ciekawych wydarzeniach. ;)

      A, jak! Nie wyobrażam sobie podsumowania miesiąca bez choć kilku piosenkowych polecajek. ;) A ja dopiero odkryłam ten kawałek. :D Co do "Złotych tarasów" to ostatnio trafiłam na oficjalną przeróbkę tego utworu: Mr. Polska, Poranne Wyjce - "Złote czereśnie". Jeszcze lepsze niż oryginał. :D

      Usuń
  6. Widzę że u Ciebie, naprawdę dużo się działo w maju 😀
    Mi w pamięć najbardziej zapadnie majówka- w tym roku, wyjątkowo udana 😀
    Chętnie bym wzięła udział w takim marszu- podoba mi się taka inicjatywa, wspierania osób niepełnosprawnych.
    Spektakl też chętnie bym obejrzała 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, było dużo wrażeń. :D
      Cieszę się, że uważasz Majówkę za udaną. ;)
      Też myślę, że to bardzo fajna inicjatywa pomagająca poszerzać świadomość społeczeństwa na temat niepełnosprawności.
      Spektakl był genialny! <3
      Dzięki. Buziaki! ;*

      Usuń