20 października 2019

Strefa Kinomaniaczki: geniusz, elita i miss piękności

The Good Doctor, Szkoła dla elity, Kluseczka

Hejka!

Zapraszam Cię na Strefę Kinomaniaczki! Znajdziesz w niej dwa seriale i jeden film.



Od poprzedniej Strefy Kinomaniaczki minął już ponad miesiąc, najwyższy czas na październikową odsłonę serii. Poprzednie wpisy, a zebrało się ich już sporo, znajdziesz tutaj: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22. Zaczynajmy!



The Good Doctor (2017)


Freddie Highmore The Good Doctor



Shaun Murphy, niezwykle uzdolniony chłopak z zaburzeniem ze spektrum autyzmu oraz zespołem sawanta zostaje rezydentem na oddziale chirurgii. Czy Shaun odnajdzie się w nowej pracy i zdobędzie uznanie pracowników szpitala św.  Bonawentury w San Jose? 


The Good Doctor


Ta produkcja jest genialna! Już po kilku minutach wiedziałam, że mi się spodoba. Freddie Highmore idealnie pasuje do roli Shauna. Jego gra aktorska jest niezwykle autentyczna. Serial jest bardziej poważny niż Atypowy, choć z kolejnymi odcinkami pojawia się coraz więcej humoru. Występuje też mniej terminów medycznych niż w Dr House'ie (tam standardem był toczeń, skrzeplina czy WZWB- pamiętam te nazwy do dziś). Czy to dobrze, czy źle? Nie wiem, w każdym bądź razie nie przeszkadza mi to. The Good Doctor skupia się na relacjach między bohaterami. Na pierwszy plan wysuwa się więź łącząca Shauna z dr Glassman'em. Nie jest ona łatwa, trudno im się dotrzeć, ale przyjemnie ogląda się, jak ich relacja ewoluuje. 


The Good Doctor


Shaun ma coś z dr House'a - jest niezwykle inteligentny i interesują go ciekawe przypadki, poza tym, to jego całkowite przeciwieństwo. Tak wciągnęłam się w historię głównego bohatera, że początkowo przeszkadzały mi wątki poboczne, były dla mnie zbędne, ale z czasem doceniłam je, bo dzięki nim można poznać inne postacie. Serial powstał na podstawie koreańskiej produkcji z 2013r. o tym samym tytule. Jednym z twórców amerykańskiej wersji jest David Shore, czyli ojciec Dr House'a. Na razie obejrzałam 2 sezony. 23 września tego roku rozpoczęła się emisja sezonu 3. Zdecydowanie polecam!


The Good Doctor


Liczba sezonów: 3.
Liczba odcinków: 42 (3 sezon w trakcie).
Czas trwania odcinka: ok. 45 min.






Szkoła dla elity 2/ Elite 2 (2019)



Elite 2


Kiedy uczniowie elitarnej szkoły Las Encinas próbują na nowo ułożyć sobie życie po stracie koleżanki, dochodzi do tajemniczego zniknięcia.


Szkoła dla elity 2


We wrześniu miała miejsce premiera sezonu 2, na który czekałam, odkąd skończyłam oglądać poprzedni. Muszę przyznać, że początkowo mnie nie wciągnął, dopiero pod koniec zrobiło się naprawdę ciekawie. Nie spodziewałam się takiego obrotu spraw. W tym sezonie do obsady dołączyły 3 nowe postacie (najbardziej polubiłam Rebecę), które wniosły powiew świeżości do produkcji. 



Szkoła dla elity 2


Mimo to uważam, że sezon 2 nie przebił 1. Teraz pozostaje mi czekać na kontynuację historii, która nastąpi w 2020 roku. Z ciekawostek dodam, że na ekranie zobaczymy nowe twarze: Leiti Sene (jako Yeray) i Sergio Momo (w roli Malicka). Kim okażą się ci bohaterowie, przekonamy się niebawem. 


Szkoła dla elity sezon 2


Liczba sezonów: 2.
Liczba odcinków: 16.
Czas trwania odcinka:  ok. 45 min.





Kluseczka /Dumplin' (2018)


Dumplin'


Willowdean Dickson, niemająca figury typowej modelki, zgłasza się do konkursu na miss nastolatek.


Kluseczka/ Dumplin'


W końcu udało mi się obejrzeć ten film- jedna pozycja na liście do obejrzenia mniej. Bardzo przyjemny, momentami wzruszający.  Na plus oceniam nieoklepane zakończenie. Myślałam, że pójdą bardziej schematycznym torem, a jednak twórcy pozytywnie mnie zaskoczyli. 


Kluseczka/Dumplin'


Centralną postacią w tym filmie była Dolly Parton  (niemal oddali jej hołd), jedna z najbardziej rozpoznawanych gwiazd muzyki country, a także matka chrzestna Miley Cyrus. Jennifer Aniston fajnie sobie poradziła aktorsko. Lubię ją za rolę w filmie Millerowie i za tę również. Propozycja w sam raz na odprężający wieczór. 


Kluseczka/Dumplin'

Czas trwania: 1h 50min.

*

Spodobała Ci się któraś z propozycji i zastanawiasz się, gdzie możesz ją obejrzeć? Nic prostszego! Zerknij do wpisu Gdzie oglądać filmy i seriale online? Ostatnio zaktualizowałam listę o nowe źródło. Zapraszam! 

***

Oglądałaś którąś z powyższych produkcji?

Wolisz filmy czy seriale? A może jedne i drugie?

11 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja tak samo! <3 Freddie Highmore wymiata! Uwielbiam go! <3 Poza tym super, że powstaje coraz więcej produkcji o osobach z autyzmem. To ważne, by szerzyć świadomość o tym zaburzeniu. ;)

      Usuń
  2. The Good Doctor uwielbiam, właśnie oglądam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekstra! <3 Ja też! <3 Czekam, aż ukarzą się wszystkie odcinki sezonu 3, bo nie chcę się katować czekaniem przez cały tydzień na nowy odcinek. :D A tak od razu będę mogła oglądać po kilka odcinków. Jestem ciekawa jak rozwinie się wątek Shauna i Carly. <3

      Usuń
  3. Z przykrością muszę stwierdzić, że żaden z tych filmów do mnie nie przemawia. Jeśli chodzi o Twoje pytanie jakie zadałaś na sam koniec to najbardziej lubię filmy, seriali nie lubię :)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w sumie 2 seriale i jeden film. :D Rozumiem. Każdemu może podobać się coś innego i to jest jak najbardziej ok. Dziękuję, że szczerze o tym napisałaś. ;) Ja dotychczas też tak miałam, że wolałam filmy, ale ostatnio przekonuję się do seriali, chociaż dalej uważam, że to straszne pożeracze czasu. :D

      Przesyłam pozdrowienia! :*

      Usuń
  4. W poprzednim sezonie widziałam kilka odcinków "The Good Doctor", nawet nie wiedziałam, że jest emitowana kolejna seria, dzięki za podpowiedź.:) Może skuszę się też na film "Kluseczka". Bardziej chyba lubię oglądać filmy, choć muszę przyznać, że rzadko coś oglądam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. Cieszę się, że dzięki mojemu wpisowi dowiedziałaś się, że obecnie emitowany jest 3 sezon "The Good Doctor". Odcinki możesz znaleźć w Internecie. Warto dzielić się takimi informacjami. <3 "Kluseczka" jest w sam raz na wieczorny relaks. ;) Ja też wolałam filmy, choć zaczynam się lubić z serialami. Muszę jednak z nimi uważać, bo jak się wciągnę, to ciężko mi się oderwać. :D

      Usuń
  5. Szkołę dla Elity uwielbiam :) A film Kluseczka zaczęłam oglądać ale nie dotrwałam do końca :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że 3 sezon "Szkoły dla elity" czymś mnie zaskoczy. ;) He, he, mi się "Kluseczka" podobała i nie miałam problemu z dotrwaniem do końca. :D

      Usuń
  6. Oglądałam ten film kluseczka :) Bardzo ciekawy !

    OdpowiedzUsuń