10 czerwca 2021

Strefa Kinomaniaczki: życie na lotnisku, początki legendy, bezludna wyspa

Cruella, Terminal, Cast Away - poza światem

Hejka!

Zapraszam Cię na czerwcową Strefę Kinomaniaczki.

 

 

Zastanawiasz się, Gdzie oglądać filmy i seriale online? Zerknij do podlinkowanego wpisu. Zebrałam w nim kilka źródeł.

 

Terminal/ The Terminal (2004)

Terminal/The Terminal (2004)

 

Viktor Navorski pragnie odwiedzić Nowy Jork. Niestety w wyniku zamachu stanu jego kraj, Krakozia, przestaje istnieć. W związku z tym, nie może wejść na teren USA, ani wrócić do domu. Zrozpaczony turysta jest zmuszony zamieszkać w terminalu.

 

Terminal (2004) kadr z filmu

Ciężko uwierzyć, że taki przypadek miał miejsce, jednak Steven Spielberg zainspirował się prawdziwą historią Mehrana Nasseri'ego, którego dokumenty zostały skradzione. Koczował on na lotnisku Charles'a De Gaulle'a w Paryżu przez 18 lat.  Film jest miejscami smutny, czasem nieco zabawny, nie zabrakło też wątku romantycznego. Skłania do refleksji nad bezdusznością systemu, wytrwałością w dążeniu do celu. Fabuła ciekawa i wciągająca. Produkcja należy do tych dłuższych, ale wcale tego nie czuć. Terminal jest warty obejrzenia.

 

 

Cruella (2021)

Cruella (2021)

 

Estella jest kreatywnym dzieckiem i marzy, by w przyszłości zostać projektantką mody. Jednak jej buntowniczy charakter przysparza jej w szkole kłopotów, przez co jej mama postanawia o przeprowadzce do Londynu. Po drodze zatrzymują się w posiadłości zamożnej baronowej von Hellman, by prosić ją o wsparcie finansowe. Podczas organizowanego przez nią przyjęcia dochodzi do zdarzenia, które wywróci świat Estelli do góry nogami.

 

Cruella (2021) kadr z filmu

 

Produkcja bardzo mi się spodobała. Na uwagę zasługuje świetna gra aktorska Emmy Stone, a także pomysłowe stroje i kreatywne sposoby ich prezentacji. W filmie został ukazany portret psychologiczny Cruelli, dzięki czemu można lepiej zrozumieć motywy jej postępowania i to, co doprowadziło ją do przejścia na ciemną stronę mocy. Cruella była długa, ale nie nudna. Ciekawa fabuła, zwroty akcji i super ścieżka dźwiękowa. Zdecydowanie polecam! Na koniec dobra wiadomość - planowana jest druga część przygód Cruelli De Mon. Szczegóły na razie nie są znane.

 


Cast Away - poza światem (2000)

Cast Away - poza światem (2000)

Chuck Noland, to inżynier firmy kurierskiej FedEx, który ma obsesję na punkcie punktualności. Pozostaje w związku z Kelly, jednak jego napięty grafik nie wpływa dobrze na tę relację. W Wigilię zostaje wezwany do pracy. Podczas lotu zrywa się gwałtowna burza, w wyniku czego samolot rozbija się na Pacyfiku. Chuck trafia na bezludną wyspę.

 

Cast Away - poza światem (2000) kadr z filmu

 

Cast Away - poza światem to przejmujący film o pokonywaniu przeciwności, woli do życia, potrzebie kontaktu z drugim człowiekiem, która jest tak ważna i silna, że prowadzi do poszukania jego twarzy nawet wśród przedmiotów. Wymowna była tutaj postać Wilsona, przyjaciela, dzięki któremu Chuckowi udało się przetrwać. Film pozostawił pewien niedosyt, bo nie wiadomo, co znajdowało się w ostatniej, nieotwartej przez bohatera paczce. Liczyłam też na trochę inne zakończenie wątku z Kelly. Jest to kolejny klasyk, który warto znać.

 

*

 

Czujesz niedosyt? Więcej filmowych i serialowych propozycji znajdziesz w poprzednich wpisach z serii Strefa Kinomaniaczki: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12,13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39.


***

Znasz któryś z filmów?

22 komentarze:

  1. Nie kojarzę żadnego z tych filmów, tzn. Nie oglądałam żadnego z nich ,sporo słyszałam o "Curelli",jednak to nie moje klimaty.
    Natomiast bardzo mnie zaciekawił "Terminal" ,aż ciężko mi uwierzyć że takie historie zdarzają się naprawdę - nie wyobrażam sobie 18 lat mieszkać na lotnisku...
    Mam nadzieje że czujesz się już lepiej 😙
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ciężko sobie wyobrazić, że ktoś spędził aż tyle lat na lotnisku.

      Tak, już wszystko u mnie w porządku. Dziękuję. ;*

      Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;)

      Usuń
  2. Tom Hanks często gra pechowych podróżujących :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, nie zwróciłam wcześniej na to uwagi, a coś w tym jest. :D

      Usuń
  3. Cześć Moniko! :)

    Jak zawsze świetna Strefa Kinomaniaczki :) Każdy znajdzie coś dla siebie :)

    Ja bym chętnie obejrzała Cruellę :) W sumie reszta też ciekawa także nie mówię nie :)

    Życzę Ci miłego wieczoru i ślicznej niedzieli jutro :)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Iwetto! ;)

      Bardzo Ci dziękuję za docenienie. ;)

      "Cruella" jest super. Bardzo klimatyczny film. ;)

      Dziękuję i życzę Ci wspaniałego tygodnia! ;*

      Usuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Kochana Moniko, cudowny wpis! Moja ulubiona strefa kinomaniaczki! :)
    Wydaje mi się, że pierwszy tytuł widziałam. Może kawałki, może urywki a może jedynie recenzję, ale pewna jestem że film gdzieś już widziałam- chodź na pewno nie w całości.
    Kiedyś oglądałam ostatni tytuł, ale to było tak dawno temu że nic z niego nie pamiętam. Wypadałoby odświeżyć Poza światem, bo to naprawdę klasyka a klasykę kina warto znać :)
    Cruellę mam w planach, jak tylko będzie okazja na pewno zorganizuję sobie taki seans :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, Klaudio! ;)

      Bardzo się cieszę, że tak lubisz Strefę Kinomaniaczki. <3 Jest mi bardzo miło. <3

      Zanim obejrzałam "Terminal", to też coś na jego temat słyszałam, bo kojarzyłam historię.
      Oj, tak. Klasyki warto obejrzeć. ;)
      Super! Myślę, że "Cruella" może Ci się spodobać. ;)

      Buziaki! ;*

      Usuń
  5. Chętnie obejrzałabym film Cruella :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cast away to faktycznie klasyk, tyle razy leciał w tv (zwłaszcza w święta jakieś), że nie sposób nie znać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś wcześniej nie trafiłam na niego w TV. A może nie zwróciłam uwagi? Bo słyszeć o tym filmie - słyszałam. :D

      Usuń
  7. Oglądałam terminal pare lat temu i całkiem nieźle go wspominam. Momentami wzruszający a chwilami zabawny. Świetny film :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie trzy filmy zapisuję i chętnie obejrzę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń